• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

قهرماني پاري‌سن‌ژرمن پيش چشم هواداران

اين فرانسوي‌هاي عجيب

فرانسه يكي از كشورهايي بود كه خيلي سريع تصميم گرفت ليگش را تعطيل كند. آنها منتظر نماندند تا اوضاع آرام شود. در همان‌ روزهاي ابتدايي همه‌گيري كرونا به دستور مقامات سياسي فوتبال در اين كشور ممنوع شد و لاشامپيونه با معرفي صدرنشين به عنوان قهرمان فصل را به پايان رساند. اين در حالي بود كه ساير ليگ‌هاي اروپايي منتظر ماندند و بعد از تسلط به اوضاع مسابقات‌شان را از سر گرفتند. ليگ‌هاي آلمان و اسپانيا و انگليس موفق شدند به خوبي ساير بازي‌هاي باقيمانده فصل را برگزار كنند و ايتاليا نيز در حال برگزاري هفته آخر مسابقاتش است. 
با اين وجود فرانسوي‌ها جمعه شب فينال ليگ كاپ را بين قهرمان ليگ و قهرمان جام حذفي برگزار كردند. در اين بازي تيم‌هاي پاري‌سن‌ژرمن و ليون به مصاف هم رفتند. هر دو تيم بايد در كمتر از يك ماه بعد در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان حاضر شوند و با تيم‌هايي رقابت كنند كه از كوران مسابقات ليگ و با آمادگي كامل مي‌آيند. در حالي كه تيم‌هاي فرانسوي در اين مدت بازي نكرده‌اند، بنابراين برگزاري چنين ديداري به نفع هر دو تيم بود. آنچه در اين ميان توجه هواداران فوتبال در سراسر دنيا را جلب كرد، اين بود كه دولت فرانسه اجازه حضور 5000 تماشاچي را در ورزشگاه استادو فرانس داده بود. اين تماشاچي‌ها كه همگي با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي يعني استفاده از ماسك وارد ورزشگاه شدند و در چهار بخش ورزشگاه با فاصله از هم نشستند، اما در آن چهار بخش تماشاچيان هيچ فاصله‌اي از هم نداشتند و روي صندلي‌هاي كنار هم قرار گرفتند. اين رفتار براي اهالي فوتبال بسيار عجيب بود، چراكه كشور فرانسه در حال حاضر طبق اعلام متخصصان با موج دوم همه‌گيري كوويد19 مواجه شده اما اجازه حضور تماشاچي‌ها را در استاديوم صادر كرده است. 
در بازي فينال ليگ كاپ فرانسه پي‌اس‌جي تيم برتر ميدان بود اما بازيكنان اين تيم به وضوح از مرز آمادگي به دور بودند. در سمت مقابل ليون كه رودي گارسيا را روي نيمكتش مي‌ديد چشم به ضد حملات دوخته بود. دو تيم در 120 دقيقه موفق نشدند دروازه يكديگر را بازكنند اما پاريسي‌ها موفق شدند بعد از تساوي در وقت‌هاي قانوني و اضافي در ضربات پنالتي حريف‌شان را شكست دهند تا به سه‌گانه داخلي فوتبال فرانسه دست پيدا كنند. در ضيافت پنالتي‌ها بازيكناني پي‌اس‌جي هر 5 پنالتي خود را تبديل به گل كردند اما در سمت مقابل ترائوره بازيكن ليون مقابل كيلور ناواس ناكام ماند تا شاگردان توخل جام قهرماني را بالاي سر ببرند. پاري‌سن‌ژرمن با اين قهرماني به آخرين تيمي تبديل شد كه اين جام را بالاس سر مي‌برد، چراكه طبق اعلام اتحاديه فوتبال فرانسه از سال بعد اين مسابقات برگزار نخواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون