• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4711 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

اظهارات برخي نمايندگان مجلس پس از حضور در هفت‌تپه

برخي نمايندگان مجلس روز يازدهم مرداد ماه با حضور در شهر شوش از نزديك شاهد وضعيت كارگران هفت‌تپه بودند. دامنه نارضايتي‌هايي كه منجر به تعطيلي شركت شده، آنقدر گسترده بوده كه نمايندگان مجلس را وادار كرد براي رفع سريع  معضل وارد عمل شوند. در زير بخشي از صحبت‌هاي نمايندگان با خبرگزاري‌ها يا توييت‌ها و پست‌هايي كه پس از ديدار با كارگران در فضاي مجازي منتشر كرده‌اند، مي‌خوانيد.

سيدنظام‌الدين موسوي 
« اين كارگران از وعده‌هاي توخالي عصباني بودند اما گوش‌شان هنوز شنواي حرف حق است و به عدالت اميد دارند. تا آخر براي احقاق حقوق قانوني‌شان در كنارشان خواهيم ماند.» «امروز در شهر شوش بيش از 5ساعت با كارگران هفت‌تپه گفت‌وگو كرديم و مفصلا اعتراضات و مطالبات‌شان را شنيديم. در حوزه نظري هميشه منتقد خصوصي‌سازي بي‌دروپيكر شركت‌ها و كارخانه‌هاي ملي بوده‌ام. اما امروز عمق فاجعه‌اي كه به اسم خصوصي‌سازي و واگذاري در اين سال‌ها به بار آمده را به چشم ديدم.»

احمد نادري 
«اين روزهاي هفت‌تپه محصول سياست‌هاي ‎نئوليبرال و خصوصي‌سازي‌هاي بي‌ضابطه و كاملا رابطه‌اي است و بايد فكر جدي به حال عاملان آن كرد.» نادري در ميان كارگران افزود: «مجلس تمام قد حامي و پشتيبان كارگران است؛ حتما تلاش مي‌كنيم اين مشكل را حل كنيم و اميدوارم به زودي حل شود. اگر حل نشد خودمان هم بين اين كارگران در تجمع حضور خواهيم داشت. براي پيگيري تداوم توليد و پرداخت معوقات اين كارگران با آيت‌الله رييسي جلسه خواهيم گذاشت تا قوه قضاييه به اين مساله ورود جدي داشته باشد و با عاملان اين وضعيت برخورد قاطع كند. در همان واگذاري، قيمت درست كارشناسي نشده و اين مجموعه به قيمت ناچيز فروخته شده و از طرفي نزديك به 400 ميليارد تومان بدهي داشته كه خريدار بايد مكلف به پرداخت آن مي‌شده كه اين اتفاق نيز رخ نداده است .» 

علي خضريان
«متاسفانه به دليل نحوه غلط خصوصي‌سازي از سال 94 اين مجموعه به نحوي به بخش خصوصي واگذار شده كه مشكلات عديد‌ه‌اي را براي كارگران و خانواده‌هاي آنها ايجاد كرده است. علاوه بر اين در امر توليد آمار و ارقام گوياي آن است كه كارخانه هفت‌تپه روند مناسبي را نيز طي نكرده است. در مجموع قرار شد در هفته جاري موضوع هفت‌تپه را به شكل ويژه در مجلس پيگيري كنيم و ان‌شاءالله بتوانيم به راه‌حل‌هاي خوبي برسيم. همچنين مقرر شد پيگيري را با قوه قضاييه صورت دهيم تا ماجراي هفت‌تپه در دو وجه پرداخت سريع بخشي از معوقات كارگران و تعيين تكليف وضعيت هفت‌تپه با توجه به برخي اقداماتي كه در 5 سال گذشته انجام شده و يك جوري نااهلي را در كساني كه كارخانه به آنها واگذار شده نشان مي‌دهد كه اين مساله مي‌تواند به مراتب از ساماندهي حقوق كارگران نيز در برخي بخش‌ها مهم‌تر باشد، چراكه آينده توليد نيشكر اين منطقه و اشتغال پايدار اين منطقه به اين كارخانه وابسته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون