• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4719 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ مرداد

پليس فتا هشدار داد

پيش‌فروش واكسن كرونا شيوه جديد كلاهبرداري

رييس پليس فتاي تهران بزرگ نسبت به كلاهبرداري و تهديد سلامت شهروندان در پوشش آگهي‌هاي فروش دارو يا واكسن كرونا هشدار داد.
سرهنگ داوود معظمي‌گودرزي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به انتشار برخي آگهي‌ها در فضاي مجازي با موضوع پيش‌فروش واكسن كرونا يا فروش داروهاي آن گفت: به‌طور كلي و همان‌طور كه بارها گفته و تاكيد شده است، فروش هر گونه دارو در فضاي مجازي ممنوع بوده و با عاملان آن برابر قانون برخورد خواهد شد.
او در اين باره توضيح داد: از زمان شيوع ويروس كرونا نيز متاسفانه در مواردي شاهد آن بوديم كه افراد سودجو با انتشار آگهي در فضاي مجازي ادعاي فروش داروهاي مربوط به كرونا را داشتند كه اين افراد از سوي پليس شناسايي و دستگير شده و در بازجويي از آنان مشخص شده كه يا داروي‌شان تقلبي و جعلي بوده يا اينكه اصلا دارويي در كار نبوده و صرفا به قصد سودجويي و كلاهبرداري دست به چنين اقدامي زده‌اند.
رييس پليس فتاي تهران بزرگ اضافه كرد: اخيرا نيز با توجه به حساسيت افكار عمومي و خبرهايي كه در مورد واكسن كرونا منتشر شده اين احتمال وجود دارد كه افراد سودجو در پوشش پيش‌فروش واكسن يا فروش آن قصد كلاهبرداري از مردم را داشته باشند كه لازم است شهروندان هوشيار باشند و البته پليس نيز با چنين مواردي برخورد خواهد كرد.
گودرزي با بيان اينكه تيم‌هاي رصد پليس فتا چنين مواردي را رصد كرده و با هرگونه موارد تخلف برخورد خواهد كرد، گفت: هشدار ما به شهروندان اين است كه به هيچ عنوان اقدام به خريد دارو از فضاي مجازي نكنند، چراكه چنين اقدامي غيرقانوني است. از طرف ديگر اگر با چنين آگهي‌هايي روبه‌رو شدند به هيچ عنوان فريب آن را نخورند، چراكه يا داروي بي‌اثر و تاريخ مصرف گذشته به دست‌شان مي‌رسد كه احتمال مسموميت با آن نيز وجود دارد، يا اينكه اصلا دارويي وجود ندارد و آگهي براي كلاهبرداري منتشر شده است.
رييس پليس فتاي تهران بزرگ از شهروندان خواست كه در صورت مشاهده چنين مواردي مراتب را به پليس فتا اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون