• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4744 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور

روايت وزير بهداشت از عزاداري يك‌نفره رهبر انقلاب:

گفتند مكلف به رعايت پروتكل‌ بهداشتي هستم

حسينيه امام خميني (ره) در مناسبت‌هاي مذهبي، خصوصا در ۱۰ شب محرم برنامه‌هاي عزاداري با حضور رهبر انقلاب برگزار كرد. اما همان‌طوركه حسينيه‌ها و مساجد مسقف در محرم امسال به‌دليل شيوع كوويد۱۹ اغلب خالي از عزاداران حسيني بود، عزاداري در حسينيه امام خميني (ره) هم با سبك و سياقي متفاوت برگزار شد. در روزهاي تاسوعا و عاشورا تصاويري از حضرت آيت‌الله خامنه‌اي روي خروجي پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني دفتر رهبري قرار گرفت كه نشان مي‌داد ايشان به‌تنهايي مراسم عزاداري را برگزار كرده و تنها مداح يا سخنران با فاصله‌اي چندين متري مشغول برگزاري مراسم عزاداري تك‌نفره رهبري در ايام كرونا است. روز گذشته اما سعيد نمكي، وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي روايتي جالب از اين عزاداري تك‌نفره به دست داد. 
سعيد نمكي صبح ديروز با رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در محل وزارت بهداشت نشستي با محور جلوگيري از ايجاد دوگانه سلامتي و اجراي مراسم‌هاي ديني و مذهبي داشت. در بخشي از اين نشست وزير بهداشت از حمايت‌هاي رهبري در اين ايام و از تصميمات كارشناسي قدرداني و البته روايت كرد كه پيش از برگزاري ايام عزاداري محرم «به مقام معظم رهبري عرض كرده بوديم تعداد محدودي عزادار مي‌‌توانند در حسينيه‌‌اي كه ايشان حضور دارند حاضر باشند» كه گويي رهبري نپذيرفته و گفته‌اند كه «چون كارشناسان گفته‌‌اند مراسم نبايد در فضاي مسقف برگزار شود، من مكلف به رعايت پروتكل‌‌ها هستم.» در زمان برگزاري مراسم‌هاي عزاداري محرم عكس منتشرشده از حضرت آيت‌الله خامنه‌اي كه مشغول عزاداري يك‌نفره بودند، در فضاي مجازي با واكنش‌هاي متعددي روبه‌رو شد. 
وزير بهداشت در اين نشست همچنين يادآور شد كه ستاد مديريت كرونا مشغول تدوين پروتكل سخت‌گيرانه‌تري براي مدارس است، چراكه بايد براي قطع اين زنجيره و پايان اين شرايط همواره تصور كنيم كه همه كشور در شرايط قرمز قرار دارد. او البته تاكيد كرده ‌بود كه اين مهم بايد در اجراي همه مراسم‌ها و تجمع‌ها در‌نظر گرفته شود. شيوع كرونا علاوه بر تاثير بر برگزاري مراسم عزاداري محرم به عنوان يكي از مهم‌ترين مناسبت‌هاي مذهبي شيعيان تا مدت‌ها برگزاري مراسم عبادي-‌سياسي جمعه در سراسر ايران را متوقف كرد. اين روند تا زماني كه وضعيت كشور به ‌لحاظ سلامت در نقطه بحران قرار داشت ادامه يافت اما پس از آن در برخي نقاط و شهرستان‌ها اين مراسم برگزار شد. گفته مي‌شد كه ستاد سياستگذاري ائمه جمعه تمايل به برپايي مجدد اين مراسم دارند و اين موضوع را در ستاد كرونا و با وزير بهداشت در ميان گذاشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون