• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4745 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ شهريور

موفقيت تازه براي روزنامه‌نگار افشاگر ماجراي واترگِيت

ترامپ كتاب جديد باب وودوارد را نپسنديد

گروه هنر وادبيات


ترامپ كتاب جديد باب وودوارد را نپسنديد!
در حالي كه خيلي‌ها مي‌گويند ترامپ حتي گزارش‌هاي دولتي و سياسي را نمي‌خواند و سواد چنداني ندارد، خود  وي گفته است كتاب بحث‌برانگيز باب وودوارد را خوانده و به نظرش كتاب «حوصله سر بري» است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از گاردين، دونالد ترامپ ادعا كرده كه كتاب جديد «خشم» نوشته باب وودوارد كه درباره دولت خود وي نوشته شده را در يك بعدازظهر خوانده و از نظرش اين كتاب «بسيار خسته‌كننده» است.
كتاب اين خبرنگار سابق واشنگتن پست كه با گزارش جزييات رسوايي واترگيت معروف شده بود، سه‌شنبه منتشر شد. اين كتاب ۳۹۲ صفحه‌اي شامل ۱۸ مكالمه رسمي با رييس‌جمهور مي‌شود.
تا به حال گزارش‌هاي بسياري منتشر شده كه حاكي از اين بوده‌اند كه ترامپ چيزي نمي‌خواند. اين گزارش‌ها گفته‌اند كه ترامپ نه تنها كتاب، بلكه گزارش‌هاي اطلاعاتي نوشته شده براي شخص خودش را هم نمي‌خواند.
مثلا در كتاب معروف «آتش و خشم» نوشته مايكل وولف،‌گري كوهن مشاور اقتصادي سابق كاخ سفيد مي‌گويد: «بدتر از آن چيزي است كه بتوانيد تصورش را بكنيد. ترامپ هيچ چيز نمي‌خواند. حتي يادداشت‌هاي يك صفحه‌اي هم نمي‌خواند و توجهي به اسناد سياستگذاري و هيچ چيز نمي‌كند.»
بعضي‌ها حتي گفته‌اند ترامپ توانايي خواندن ندارد. وولف در كتابش نوشت: «او اطلاعات را به هيچ شيوه سنتي پردازش نمي‌كند. چيزي نمي‌خواند. حتي سرسري هم نگاه نمي‌كند. بعضي‌ها باور داشتند كه او عملا بيش از يك آدم نيمه باسواد نيست.»
با اين حال، رييس‌جمهور در مصاحبه‌اي با برنامه تلويزيوني فاكس‌اند فرزند ادعا كرد در چند ساعت كتاب وودوارد را خوانده و گفت اين كتاب «بسيار  سبك وزن است و او  دركي از ماجرا ندارد.»
كتاب «خشم» تا به حال به‌شدت بحث‌برانگيز شده است. يكي از دلايل اصلي آن اين بوده كه ترامپ در يكي از مصاحبه‌هاي رسمي كتاب كه صداي آن هم ضبط شده، به وودوارد مي‌گويد از همان ابتدا مي‌دانسته كوويد- ۱۹ چقدر خطرناك است اما در منظر عموم خطر آن را بسيار پايين جلوه داده و گفته خطر آن از آنفلوانزا هم كمتر است.
ترامپ در اشاره به كارل برنستين، همكار وودوارد در ماجراي واترگيت، گفت: «كتاب وودوارد و برنستين را خواندم، طرف اصلا بلد نيست بنويسد، كتاب برايم خيلي حوصله سر بر بود. خيلي حوصله سر بر بود. نادرست بود.»

فيناليست‌هاي جايزه كتاب آلمان معرفي شدند
جايزه كتاب آلمان ۲۰۲۰ از ميان ۲۰ رماني كه در فهرست اوليه خود برگزيده بود، ۶ كتاب را به دور نهايي فرستاد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اشپيگل، ديروز ۱۵ سپتامبر طبق اعلام قبلي، جايزه كتاب آلمان ۶ رمان برتري را كه به فهرست نهايي اين رقابت راه يافتند، معرفي كرد.
از وقتي زمان ثبت نام براي شركت در اين دوره به پايان رسيد هفت عضو هيات داوري اين جايزه ۲۰۶ كتاب را بررسي كردند و پس از انتشار فهرست اوليه‌اي كه دربرگيرنده ۲۰ رمان بود، در مرحله بعد ۶ رمان را به عنوان فيناليست انتخاب كردند.
شرط شركت در اين رقابت انتشار كتاب از اكتبر ۲۰۱۹ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ بوده است.
هانا انگل ماير سخنگوي هيات داوري هنگام انتشار فهرست اوليه با صدور بيانيه‌اي در اين باره گفته بود: برخلاف خبرهايي مبني بر اينكه در ماه‌هاي اخير كتاب نخوانده‌ايم، كشف بيش از ۲۰۰ عنوان كتاب جديد نشان‌دهنده اميد  زيادي است.
وي افزود: اين تعداد كتاب هيات داوران را با پانورامايي از رمان‌هاي بيشتر واقع‌گرايانه روبه رو ساخت. تعداد قابل توجهي از آنها از روايتي خودزندگينامه‌اي بهره گرفته‌اند و برخي از آنها موضوعي تاريخي را انتخاب كرده‌اند. اين فهرست در عين حال دربرگيرنده رمان‌هايي است كه به مباحث اخير درباره هويت سياسي مي‌پردازند. خوشحاليم كه چنين كتاب‌هايي خلق شده‌اند كه فرم‌هاي تجربي را به چالش كشيده‌اند. بنابر اين فهرست اوليه ما نه تنها دربرگيرنده طيفي وسيع از نظر موضوعي بلكه طيفي وسيع از شكل‌هاي بيان شعري هم هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون