• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4761 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۵ مهر

رييس قوه قضاييه پس از ارايه گزارش سازمان قضايي نيروهاي مسلح تاكيد كرد

پرداخت غرامت به خانواده جانباختگان هواپيماي اوكرايني

شيوع گسترده كرونا از يك‌سو، تحريم‌ها از سوي ديگر و همچنين تورم روزافزون باعث شده اين روزها با افزايش ميزان سرقت و زورگيري‌ در سطح كشور روبه‌رو شويم. نكته‌اي كه بارها از سوي كارشناسان به آن تاكيد شده و از مردم خواسته‌اند تا اين روزها بيش از پيش مراقب سارقان و زورگيران باشند. در همين راستا و باتوجه به فرارسيدن هفته ناجا، رييس قوه قضاييه در نشست شوراي عالي قوه قضاييه تاكيد كرد كه نيروي انتظامي بايد با كساني كه مي‌خواهند امنيت جامعه را مختل كنند و هراس به دل مردم بيفكنند، قاطعانه برخورد كند. سيدابراهيم رييسي معتقد است كه نيرو‌هاي انتظامي بايد مقتدرانه مقابل اشرار، سارقان و زورگيران ظاهر شده و اجازه ندهند اين افراد با كوچك‌ترين شرارتي در سطح شهر يا حاشيه شهرها، كوچه‌ها و محله‌ها را براي زن و بچه مردم ناامن كنند. 
رييسي همزمان با تقدير از عملكرد نيروي انتظامي و تاكيد بر تداوم همكاري دادستان‌ها و قضات با اين نيرو در تامين امنيت جامعه، متذكر شده كه ارفاقات قانوني كه در برخي مجازات‌هاي قضايي در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه‌دار نمي‌شود. به گزارش  ميزان، رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه آنچه جلوي قلدري دشمن را مي‌گيرد، نشان دادن اقتدار است و هرگونه ضعف و سستي و كم‌كاري در اين راه، دشمن را گستاخ‌تر مي‌كند، تاكيد كرد كه مردم اظهار عجز و القاي ناتواني مسوولان در حل مشكلات كشور را نمي‌پذيرند و خواستار همت و كار و تلاش آنها براي گره‌گشايي از امور هستند. 
بحث ديگري كه در نشست ديروز شوراي عالي قوه قضاييه مطرح شد، عدم پرداخت غرامت جانباختگان هواپيماي اوكرايني بود. در اين جلسه رييس سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح از انجام مراحل تخصصي بررسي‌ها در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني خبر داد. حجت‌الاسلام بهرامي گفت: «آنچه در حال حاضر لازم است به ‌صورت جدي از سوي دولت پيگيري و اجرا شود، موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌هاي حادثه‌ديده است كه با وجود پيگيري‌هاي اين سازمان هنوز محقق نشده است.» در ادامه رييس دستگاه قضايي تبيين دقيق ابعاد و زواياي حقوقي مساله براي خانواده‌هاي جانباختگان در اين سانحه هوايي را در مسير اطمينان‌بخشي به آنها نسبت به تلاش دستگاه قضا براي پيگيري حقوق‌شان، امري موثر عنوان كرد و نسبت به پيگيري موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌هاي آسيب‌ديده تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون