• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

محمد امامي در دفاعياتش، انتقاداتي جدي به عملكرد نماينده دادستان وارد كرد

توپ پُر آقاي تهيه‌كننده

محمد امامي كه از او با عنوان واردكننده پول‌هاي كثيف به سينما ياد مي‌شود، روز گذشته در چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده‌اش مدعي شد كه در اين چند سال بايكوت رسانه‌اي بوده است. جالب اينجاست كه اين تهيه‌كننده سينما در حالي چنين ادعايي را مطرح مي‌كند كه هفتم ارديبهشت‌ماه امسال، از «داخل زندان» مصاحبه‌اي مفصل با روزنامه شرق داشته است؛ مصاحبه‌اي كه اگرچه مشخص نشد به‌صورت تلفني، در حاشيه ملاقات يا روشي جز اينها، از داخل زندان انجام شده اما به عنوان تيتر صفحه يك اين روزنامه، روي كيوسك روزنامه‌فروشي‌ها قرار گرفت. با اين وجود امامي با طرح اين ادعا كه اسير بايكوت رسانه‌اي بوده، از اهالي رسانه خواست تا به همان ميزان كه كيفرخواست را پوشش دادند، دفاعيات او را هم پوشش دهند. 
امامي دفاعيات ديروزش را با سريال شهرزاد كه حضور اين متهم اقتصادي امروز به عنوان تهيه‌كننده در آن، عوامل اين سريال را با مشكلات زياد و شايعات فراواني روبرو كرده، آغاز كرد و گفت: «از ظلم بزرگي كه در حق بازيگران شريف سريال شهرزاد شد و از آنها به‌دليل همه توهين‌هايي كه به‌خاطر من صورت گرفته بود، با تمام وجود عذرخواهي مي‌كنم.» او مدعي شد كه «تشنه شهرت» نبوده و نيست و از كارنامه‌اش به عنوان مستندترين متن دفاعيه‌اش ياد كرد. اين متهم ادامه داد: «نمي‌دانم چه دفاعي كنم؛ چون نمي‌دانم چه پرونده‌اي دارم، چراكه اصلا پرونده‌اي ندارم و اين پرونده نيست، من با موجوديت واقعي سر و كار ندارم.»
محمد امامي در ادامه همچنين از فرصت دفاعي كه در اختيارش قرار گرفت، براي بيان انتقاداتي نسبت به نحوه رسيدگي به اين پرونده و عملكرد نماينده دادستان استفاده كرد و گفت درحالي‌كه قاضي پيش از اين اعلام كرده بود كه اين پرونده در تحقيقات مقدماتي است اما همان زمان نماينده دادستان در دادگاه‌هاي ديگر از «امامي» به عنوان مجرم ياد كرده است. او با بيان اين موضوع از احتمال صدور «راي از پيش‌نوشته‌شده» عليه خود ابراز نگراني كرد و گفت: «من به عنوان تهيه‌كننده سينما حتي به قيمت حذف آزادي خود در زميني كه آقاي قهرماني آن را كارگرداني مي‌كند، بازي نمي‌كنم! قهرماني بايد پاسخگوي عملكردش باشد. مگر اعتماد مردم به رييس و نظام دستگاه قضايي كشور ابزار ايشان است كه بخواهند در آن بازي كنند؟!» امامي مدعي شد كه از استجازه، سرعت، دقت و اتقانش، (كدام) نصيب من شد؟ (درباره) سرعتش كه 3 سال است در بازداشتم، (درمورد) دقتش كه كيفرخواست پُر از اشكال است و (در ارتباط با) اتقانش كه پرونده عاري‌از نظرات كارشناسي است. اين متهم در ادامه از ناكامي ملاقات باقاضي در طول مدت بازداشت گلايه كرد و گفت: «چطور آقاي قهرماني صبحانه‌اش را در دفتر شما مي‌خورد؟... به دفتر شما مي‌آيد و اسپرسو را در دادگاه با وكيل من مي‌خورد!» او از اين پرونده به عنوان «همه زندگي»اش ياد كرده و با تاكيد بر اينكه «حتي يك ريال به بيت‌المال بدهكار نيست و طلبكار هم هست»، خطاب به نماينده دادستان گفت: «اگر حقي بر گردن بيت‌المال دارم، تو به باور و اعتقاد مردم بدهكاري!» محمد امامي تقاضا كرد كه پرونده‌اش كارشناسي و عدالت اجرا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون