• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

با قهرماني در گرندپري ايفل

هميلتون به ركورد شوماخر رسيد

برد راننده مرسدس در گرندپري ايفل نود و يكمين قهرماني دوران حرفه‌اي او بود و مطمئنا او به زودي از ركورد مايكل شوماخر عبور خواهد كرد. هميلتون همچنين بعد از كناره‌گيري هم‌تيمي‌اش والتري بوتاس فنلاندي فاصله‌اش را با او در صدر جدول به ۶۹ امتياز رساند. در رده دوم جايزه بزرگ آلمان ماكس ورشتاپن از ردبول قرار گرفت و جايگاه سوم نيز به دانيل ريكاردو رسيد. اين نخستين سكوي ريكاردو بعد از بازگشتش به مسابقات فرمول يك در سال ۲۰۱۶ است. اين مسابقه در ابتدا براي يك رقابت نزديك بين هميلتون و بوتاس آماده شده بود البته قبل از اينكه راننده دوم مرسدس در اواسط مسابقه دچار مشكل شود. 
هميلتون به عنوان نفر دوم پول پوزيشن استارت بهتري نسبت به بوتاس نفر اول داشت. او در نخستين پيچ براي رفتن به جايگاه اول خيز برداشت، اما بوتاس جلويش را گرفت. اين به راننده دوم مرسدس امكان كنترل مسابقه را مي‌داد اما هميلتون او را تحت فشار قرار داد و در پايان هم توانست از او عبور كند. بوتاس در دور سيزدهم برتري را به هميلتون واگذار كرد. چرخ جلوي او در يك چرخش به‌طور كامل قفل كرد و در حالي كه سرعت زيادي داشت به هميلتون اجازه داد تا از او عبور كند. سه دور بعد اين مسابقه وضعيت بهتري به هميلتون داد. ماشين ايمني مجازي به او و ورشتاپن اجازه داد تا لاستيك تازه استفاده كنند و در عين حال موقعيت خود را قبل از بوتاس داشته باشند. دو دور بعد بوتاس كنار رفت در حالي كه ماشينش مشكوك به شكستن MGU-H بود؛ بخشي از سيستم هيبريدي اتومبيل. گرچه ورشتاپن در دور آخر مسابقه توانست عنوان سريع‌ترين دور را از هميلتون بربايد، اما هميلتون توانست به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كند. او حالا در حالي كه تنها ۶ مسابقه ديگر تا پايان فصل باقي‌مانده در آستانه قهرماني قرار گرفته. راننده انگليسي هفتمين عنوان قهرماني‌اش را نشانه گرفته تا با ركورد مايكل شوماخر در قهرماني كلي فصل برابر كند. 
بعد از مسابقه ميك پسر مايكل شوماخر يكي از كلاه‌هاي ايمني قديمي پدرش از آخرين فصل فرمول يك مرسدس در سال ۲۰۱۲ را به هميلتون هديه داد تا موفقيت هميلتون جلوه ديگري به خودش بگيرد. هميلتون گفت: «نمي‌دانم چه بگويم. وقتي بزرگ مي‌شوي و كسي را تماشا مي‌كني يعني راننده‌اي واقعا با كيفيت كه به‌طور مداوم به عنوان راننده هفته به هفته قادر است براي تيمش بهترين نتايج را رقم بزند. با ديدن سلطه او براي مدت طولاني فكر نمي‌كردم هيچ كس مخصوصا خودم بتوانم به اين ركورد نزديك شوم. اين يك افتخار باورنكردني است اما من نمي‌توانستم بدون اين تيم خارق‌العاده كارم را انجام دهم. يك تشكر بزرگ و احترام فراوان به مايكل.»
سكوي ريكاردو با كناره‌گيري بوتاس امكان‌پذير شد، زيرا بين دو نفر اول بوتاس و ماشين مك‌لارن قرار داشتند و لارن لاندو نوريس هم مجبور شد به خاطر خرابي موتور ماشين ايمني را فراخواني كند. با اين حال تلاش راننده استراليايي كاملا شايسته بود. ريكاردو در اين فصل فوق‌العاده است مخصوصا در نبرد دورهاي پاياني. بعد از دنيل سرخيو پرز از ريسينگ پوينت چهارم شد و كارلوس ساينز همي‌تيمي ريكاردو در جايگاه پنجم ايستاد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون