• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

قاليباف همزمان با آخرين ركورد شكني مرگ‌ و مير كرونايي به سيستان ‌و بلوچستان سفر كرد

پروتكل ‌شكني ميداني

شيوع ويروس كرونا در ايران و رشد روزافزون جانباختگان اين ويروس سبب شد تا ستاد ملي مقابله با كرونا تلاش كند با وضع محدوديت‌هايي براي شهروندان و البته مسوولان از شيوع هر چه بيشتر اين ويروس جلوگيري كند. قوانيني كه به نظر مي‌رسد در جمع مسوولان با همراهي به ‌نسبت بيشتري اجرا شده و نشان آن اينكه اين روزها در قياس با هفته‌هاي نخست ورود اين ويروس به ايران كمتر از ابتلاي مسوولان عاليرتبه جمهوري اسلامي به ويروس كرونا مي‌شنويم. ممنوعيت حضور در همايش‌ها و برگزاري آنلاين جلسات ازجمله دستورالعمل‌هايي است كه ازسوي ستاد ملي مقابله با كرونا به روساي قواي سه‌گانه و عالي‌ترين مقام جمهوري اسلامي ابلاغ شده است، دستورالعمل‌هايي كه رعايت آن از سوي حسن روحاني با انتقادات تند و تيز اصولگرايان همراه است. جالب‌تر اما اين است كه اصولگرايان اين روزها سفرهاي استاني قاليباف را تمجيد كرده و اخبار و تصاوير پرتعدادش را با تعبير«نظارت ميداني» به‌ طور گسترده پوشش مي‌دهند؛ نظارتي كه تازه‌ترين دور آن روز گذشته آغاز و رييس انتخابي‌ترين قوه جمهوري اسلامي در روز ثبت بيش از 270 جانباخته كرونايي در ايران به سيستان ‌و بلوچستان سفر كرد.
همين هفته گذشته بود كه حضور محمدباقر قاليباف در بخش بيماران كرونايي يكي از بيمارستان‌هاي تهران به لغو جلسه سران قواي سه‌گانه و همزمان آغاز يكي از جدي‌ترين جدال‌هاي لفظي دولت دوازدهم و مجلس يازدهم منجر شد؛ جدالي كه همچنان پابرجاست و بعيد است به اين زودي پايان پذيرد. قاليباف اما از قرار معلوم عزمش براي تداوم سفرهاي استاني جزم است؛ سفرهايي كه حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري شائبه انتخاباتي بودن‌شان را مطرح كرده است.
قاليباف روز گذشته به بلوچستان سفر كرد و در جمع اهالي منطقه «ميرآباد» در حاشيه بندرچابهار حاضر شد. جالب آنكه او در جريان ديدار «چهره به چهره» خود با مردم اين منطقه در شرايطي وعده كمك بنياد مسكن براي ساخت مسكن در اين منطقه را داد كه اگر قرار بر اجراي مر قانون باشد چنين وعده‌اي در دايره اختيارات رييس مجلس جاي ندارد. جالب آنكه قاليباف در شرايطي همزمان با ورود به سيستان‌وبلوچستان در جمع خبرنگاران حاضر شده و گفته «تصميم‌هايي كه در اين نظارت‌هاي ميداني گرفته مي‌شود در پرتال مجلس قرار داده خواهد شد» كه هنوز هيچ نتيجه ملموسي از سفر 150نفره او به خوزستان حاصل نشده است. او البته تاكيد كرده كه پيگيري اقدامات صورت‌ گرفته در خوزستان در دستوركار مجلس قرار دارد. همزمان با اين سفر اما برخي ناظران با اشاره به دو گزارش روزنامه اعتماد درباره سفر 150 نفره قاليباف به خوزستان و سفر خانوادگي اعضاي فراكسيون محروميت‌زدايي مجلس به مشهد، ابهاماتي را درباره عده و عده ياران قاليباف در سفر به سيستان‌وبلوچستان مطرح كرده‌اند. با اين حال هنوز هيچ منبع رسمي تعداد همسفران قاليباف به بلوچستان را منتشر نكرده ولي از قرار معلوم رييس اداره اخبار قوه مقننه با همراهي دست‌كم يك خبرنگار، يك روز پيش از ورود قاليباف به سيستان ‌و بلوچستان در اين استان حاضر بوده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون