• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4777 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان

آفرودبازان جان يك بزكوهي نر را گرفتند

آفرودسواران در يك تعقيب ‌و‌ گريز در كوير مرنجاب اصفهان، يك كل را تا پاي مرگ تعقيب كردند. اين كل پس از طي مسير طولاني از نفس افتاد و جان داد. پس از انتشار گسترده ويديوي اين تعقيب و گريز كه منتهي به مرگ اين كل شد، آفرودبازان خود را به اداره محيط‌زيست استان معرفي كردند. 
طي دو روز گذشته، انتشار گسترده يك ويديو موجب رنجش و اعتراض فعالان و دوستداران محيط‌زيست شد. در اين ويديو، چند آفرودسوار از داخل اتومبيل خود، در حال تعقيب يك راس كل هستند و نشان مي‌دهند كه اين حيوان، چگونه از وحشت فرار مي‌كند و نفس‌هايش به شماره مي‌افتد. محيط‌باني با نام كاربري «يك محيط‌بان»، در حساب‌كاربري خود در توييتر با انتشار اين فيلم، نوشت كه اين كل جان داده است. او افزود: حيوانات وحشي علي‌رغم قدرت و سرعت‌شان در صورت تعقيب مداوم از نفس افتاده و دچار خون‌ريزي داخلي مي‌شوند. طبق نوشته اين محيط‌بان، يكي از روش‌هاي ناجوانمردانه شكار آهو نيز تعقيب با موتوسيكلت است كه متاسفانه همچنان در برخي مناطق ادامه دارد. اين محيط‌بان دليل حضور اين كل را در ارتفاع پايين كوير چنين تفسير كرد: زيستگاه كل‌ها و بزها ارتفاعات صخره‌اي است و احتمالا با نزديك ‌شدن به فصل جفت‌گيري كل‌ها و بزها، اين كل از ارتفاعات صخره‌اي پايين آمده بود كه در مسير اين آفرودسواران قرار گرفت.
پس از انتشار گسترده اين ويديو، حساب‌كاربري يك محيط‌بان خبر داد كه آفرودسواران ناآگاهي كه با تعقيب و گريز اين كل در كوير مرنجاب باعث مرگش شده بودند خود را به اداره محيط‌زيست معرفي كردند. او در ادامه افزود: اميدوارم اين اتفاق درس عبرتي براي همگان به ويژه طبيعت‌گردان باشد تا با ورود به طبيعت به حريم حيات‌وحش احترام بگذاريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون