• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4794 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ آبان

نماينده مجلس: فوتباليست مشهور ۹ بار ارز دولتي گرفته است

مجيدي: دروغ مي‌گويند تا وايرال شوند

سه‌شنبه دو خبر ارزي در فضاي رسانه‌اي منتشر شد. عليرضا رزم‌حسيني وزير صمت اعلام كرد: «دولت آماده حذف ارز ۴۲۰۰ توماني است.» او در ادامه افزود: «تفاوت ارز دولتي و آزاد فسادزا بوده و دولت نيز در شرايط كنوني آماده حذف اين ارز است.» در حالي كه كم‌كم بحث‌ها در مورد اظهارنظر رزم‌ حسيني داشت بالا مي‌گرفت در همين زمان يك توييت عجيب از يكي از نمايندگان مجلس توپ ارز ۴۲۰۰ توماني را انداخت در زمين فوتبال. احمد اميرآبادي‌فراهاني نماينده شهر قم و عضو كميسيون برنامه و بودجه در مجلس يازدهم در توييترش نوشت: «پيشنهاد كوپني شدن كالاهاي اساسي براي دسترسي عموم مردم با قيمت مناسب داشتم كه معمولا با مخالفت دولتي‌ها مواجه شده، چون اين ارز ۴۲۰۰ توماني مختص افراد خاص است و اجناس آن هم دست مردم نمي‌رسد. آقاي فرهاد مجيدي فوتباليست مشهور ۹ بار در ليست تخصيص ارز دولتي بوده است.»
اين توييت مثل يك بمب در فضاي فوتبال ايران منفجر شد و همه توجهات را به خودش جلب كرد. نه تنها فوتبال كه بسياري از رسانه‌هاي غير ورزشي نيز به آن واكنش نشان دادند. ۹ بار ارز دولتي گرفتن توسط فرهاد مجيدي احتمالا آخرين چيزي بود كه يك نفر تصورش را مي‌كرد. زياد طول نكشيد كه كاپيتان و سرمربي سابق استقلال در اينستاگرام به اين مساله واكنش نشان داد. فرهاد اسكرين‌شات توييت نماينده مجلس را استوري كرد و رويش نوشت: «يك ادعاي كاملا بي‌اساس». او در ادامه افزود: «هيچ ‌وقت در ايران شركت و فعاليت بازرگاني نداشته‌ام و تا به حال حتي يك ريال هم ارز دولتي نگرفته‌ام. عليه اين فرد كه متاسفانه نماينده مجلس هم هست اعاده حيثيت و شكايت خواهم كرد.»
مجيدي به آن استوري قناعت نكرد و در پستي اينستاگرامي هم به اتهام وارد شده عليه خودش واكنش نشان داد. مجيدي نوشت: «دروغ مي‌گويند تا وايرال بشوند. آدرس غلط مي‌دهند تا براي اندكي شهرت مردم را مقابل دزدي‌ها و اختلاس‌ها فريب بدهند. البته ما در اطراف فوتبال و استقلال با اين بي‌اخلاقي‌ها آشنا هستيم و اگر نظارتي بود با مديران حقه‌بازي كه حالا تمام دروغ‌هاي‌شان ثابت شده برخورد قاطعانه مي‌كردند. وقتي جريمه دروغگويي در مملكت ما ارزان شده است، نماينده مجلس هم به خودش اجازه مي‌دهد كه هر ادعاي بي‌اساسي را مطرح كند. هيچ‌ وقت در ايران شركت و فعاليت بازرگاني نداشته‌ام و حتي يك ريال (دلار) ارز دولتي‌ نگرفته‌ام و عليه اين فرد اعاده حيثيت و شكايت خواهم كرد.»
در سمت مقابل فراهاني هم بيكار ننشست و در پاسخ به يكي از كاربران توييتر كه نوشت مجيدي قرار است از شما شكايت كند، گفت: «حقيقت در دادگاه معلوم مي‌شود. اگر سند نداشتم نمي‌گفتم. كار خوبي مي‌كند، شكايت مي‌كند.» اين نماينده مجلس ساعاتي بعد دوباره نوشت: «آقاي فرهاد مجيدي نسبت به خبر ارز ۴۲۰۰ توماني در واكنشي عجولانه تكذيب و تهديد به شكايت كرد. در حال حاضر بفرمايند چرا او در تاريخ ۲۸ و ۳۱ آذر تيرماه ۹۷ به دفتر خدمات بازرگاني وزارت صمت چه كرده‌ايد؟ تا بقيه مطالب و اسناد را پس از شكايت آنها به دادگاه ارايه مي‌دهد.» (ايراد جمله‌بندي از متن اصلي است) 
مجيدي نيز در گفت‌وگويي كوتاه با يكي از رسانه‌ها باز به اتهامات پاسخ داد و گفت: «من 44 سال از خدا عمر گرفته‌ام و تا به حال در اين مدت هيچ كار بازرگاني در زندگي‌ام انجام نداده‌ام. حتي شركتي را هم به اسم خود ثبت نكرده‌ام كه بخواهم از طريق آن دست به اين كارها بزنم. كار من فوتبال است و سررشته‌اي در امور ديگر ندارم كه بخواهم به خاطرش ارز دولتي درخواست كنم. من نمي‌دانم اين مساله از كجا به من نسبت داده شده و طبق چه شواهد و طبق چه مدركي گفته‌اند من درخواست ارز دولتي داشته‌ام. فردي كه اين توييت را منتشر كرده، نماينده مجلس است و با وجود آنكه احترام ايشان واجب است اما من بايد از خودم اعاده حيثيت كنم و بر سر اين مساله از ايشان شكايت خواهم كرد. باز هم تاكيد مي‌كنم كه حتي روحم از اين ماجرا خبر ندارد و اصلا نمي‌دانم اين حرف از كجا بيرون آمده است.»
در اين ميان صبح چهارشنبه يكي از خبرنگاران ورزشي در توييترش ادعاي عجيبي مطرح كرد. مرتضي رضايي نوشت: «تابستون يك خبر داشتم كه بنا به دلايلي نمي‌شد منتشرش كرد. يك فوتباليست معروف و قديمي براي واردات جو رفته بود وزارت صمت مجوز بگيره. با انتشار خبرهاي امروز نماينده قم درباره فرهاد مجيدي يكهو ياد اون خبر افتادم.» در ساعات مياني روز نيز اميرآبادي در خبري جديد اعلام كرد كه حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست كاپيتان و سرمربي سابق استقلال براي دريافت ارز دولتي را تاييد كرده است. 
برخي كاربران مدعي شدند عده‌اي خواستند با آوردن اسم فرهاد مجيدي توجهات افكار عمومي را از اظهارات رزم‌حسيني مبني بر حذف ارز ۴۲۰۰ توماني منحرف كنند يا حداقل نشان بدهند كه منظورشان از فساد در اين حوزه چيست. البته اين فرض چندان درستي نمي‌تواند باشد، چراكه نماينده قم علاقه‌اي به بازي در زمين دولت ندارد و اتفاقا با زدن هشتگ‌هاي علي‌بركت‌الله و تكرار كنيد مساله فرهاد مجيدي را به دولت مربوط دانسته است. فراهاني همچنين بارها در مورد تخصيص ارز به «دانه‌درشت‌ها» به دولت تاخته است. حال بايد منتظر ماند و ديد تكليف اين جنگ رسانه‌اي بين فرهاد مجيدي و نماينده مجلس به كجا ختم مي‌شود و آيا شاهد حضور اين دو نفر در دادگاه خواهيم بود يا خير؟ اگر فرهاد مجيدي شكايت نكند مي‌تواند به نوعي تاييد حرف‌هاي نماينده مجلس باشد. از سمت مقابل فراهاني هم مدعي است در دادگاه اسناد و مدارك كافي براي اثبات حرفش دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون