• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4837 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي

پيشخوان

واكنش مجيد انصاري

به انتشار ويدئويي از رهبري درباره خاتمي پيام تلطيف فضا و منع تخريب

عضو مجمع روحانيون مبارز به انتشار ويدئويي در حساب‌هاي كاربري رهبري در شبكه‌هاي اجتماعي و تاكيد ايشان به لزوم وجود جناح چپ در ايران واكنش نشان داد و آن را موجب تلطيف فضا دانست. مجيد انصاري، درباره اهداف انتشار اين فيلم گفته است: «من نمي‌توانم اين مساله را نيت‌خواني كنم. چون همانطور كه شما گفتيد فرمايشات رهبري مربوط به سال ۸۸ بوده و الان در سايت‌هاي منتسب به ايشان پخش شده است. اين فيلم حتي در سال ۸۸ هم نبود. همانطور كه ايشان هم فرمودند، روزي آقاي خاتمي و آقاي خوئيني‌ها نزد رهبري رفتند و گفتند جناح راست مي‌گويد شما رهبر آنها هستيد كه ايشان گفتند خب شما هم همين را بگوييد كه من رهبر شما هستم.» اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال «پايگاه خبري مدارا» مبني بر اينكه آيا انتشار اين فيلم را در ماه‌هاي منتهي به انتخابات رياست‌جمهوري را مي‌توان چراغ سبزي به اصلاح‌طلبان براي شركت در انتخابات دانست، گفت: «من مجاز نيستم چيزي را به رهبري منتسب كنم. ولي اينكه بازنشر اين فيلم در اين موقعيت مي‌تواند در راستاي تلطيف فضاي سياسي عمل كند و مانع حركت تخريبي جريان‌هاي سياسي عليه يكديگر شود و همچنين براي حفظ منافع كلي كشور موثر و مفيد باشد، موضوعي آشكار است.» او گفت: «هر زمان كه داخل كشور بين نيروهاي انقلاب وحدت و انسجام وجود داشته- چه در زمان انتخابات و چه غير انتخابات- كشور وضعيت بهتري داشته است. وحدت جريانات، همراهي و هم‌گامي جريانات با يكديگر و همچنين وجود تكثر و چندصدايي در جامعه از جمله مواردي بود كه در زمان حضرت امام (ره) به‌شدت مورد تاكيد ايشان قرار مي‌گرفت و مجمع روحانيون مبارز نيز در همين راستا در سال ۶۷ تاسيس شد.» مجيد انصاري همچنين يادآور شد: «در مقابل هر زمان انحصارطلبي و تنگ‌نظري سياسي شدت گرفت، همه آسيب ديدند. در چنين وضعيتي كشور آسيب مي‌بيند و انتخابات بي‌رونق مي‌شود. اين شرايط نامطلوب را در انتخابات مجلس يازدهم ديديم. در واقع دلسردي و به نوعي عدم حضور جريانات فعال سياسي در صحنه موجب دل‌مردگي و عدم مشاركت مردم شد و براي اولين‌بار در جمهوري اسلامي طي ۴۰ سال گذشته، بحث مشاركت زير ۵۰درصدي در كل‌كشور داشتيم و در شهر بزرگي مثل تهران مشاركت سطح بسيار پاييني داشت كه اين موضوع مايه تأسف و از نظر من يك فاجعه بود. لذا فرمايشات ايشان اگر موردتوجه جريانات سياسي و به خصوص مورد توجه دست‌اندركارانِ امر انتخابات قرار بگيرد مشاركت افزايش پيدا خواهد كرد.»

نمايش موشك‌هاي زير زميني

صبح روز گذشته و با حضور حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصاوير مربوط به يكي از پايگاه‌هاي موشكي نيروي دريايي سپاه در خليج فارس رونمايي شد. در اين پايگاه زيرزميني انواع موشك‌هاي كروز دريايي نيروي دريايي سپاه در برد‌هاي مختلف به همراه خودروهاي پرتابگر آنها به نمايش درآمد اما اطلاعات بيشتري درباره موشك‌هاي موجود در اين پايگاه زيرزميني و همچنين محل قرارگيري آنها ارايه نشد. فرمانده كل سپاه در اظهاراتي درباره چيستي پايگاه زيرزميني اين نهاد نظامي ايران، گفت: «اين مجموعه از جمله تاسيسات نگه‌دارنده موشك‌هاي راهبردي نيروي دريايي سپاه است. آنچه در اين مجموعه مي‌بينيد يكي از چندين تاسيسات نگه‌دارنده موشك‌هاي راهبردي نيروي دريايي سپاه است كه در آن، ستوني از موشك‌ها و سيستم‌هاي پرتاب آنها را ملاحظه مي‌كنيم. طول اين ستون‌ها كيلومترها ادامه دارد و تعداد زيادي از اين مجموعه‌ها در نيروي دريايي سپاه وجود دارد. الحمدلله نيروي دريايي سپاه امروز به كفايت و بلوغ قدرت دست يافته است.» سلامي همچنين به تشريح بخشي از ويژگي‌هاي موشك‌هاي نمايش داده شده در اين مجموعه پرداخته و گفته است: «اين موشك‌ها با برد صدها كيلومتر، نقطه زن و دقيق، با قدرت تخريب بسيار بالا و قادر به عبور از تجهيزات جنگ الكترونيك دشمن است.»

روايت كاظم صديقي از باز شدن چشمان مصباح‌يزدي هنگام غسل!

اظهارات كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران در برنامه‌اي در شبكه قرآن صداوسيماي جمهوري اسلامي درباره شخصيت مصباح‌يزدي در شبكه‌هاي اجتماعي با واكنش‌هاي متعددي مواجه شده است. او در بخشي از اظهارات خود گفت كه «آيت‌الله مصباح‌يزدي به ما كه از بيماري او ناراحت بوديم، گفتند كه ناراحت نباشيد. اين ناراحتي تا دو هفته است. دو هفته بعد باغ وسيعي براي من تدارك ديده شده كه من را به آنجا مي‌برند. او اين دلداري را به ما داد و دو هفته بعد هم تمام شد (فوت كرد) . اين يعني آيت‌الله مصباح‌يزدي دقيقا وقت وفاتش را خودش خبر داشت و جايگاهش را نيز به او نشان داده بودند.» نقطه قابل تامل اظهارات كاظم صديقي، آن‌جاست كه او به نقل از غسال آيت‌الله مصباح‌يزدي، خاطره‌اي را نقل كرده و تاكيد مي‌كند كه «غسال آيت‌الله مصباح‌يزدي به هنگام شست‌وشوي او آرزو مي‌كند كه كاش ايشان از ما هم شفاعت كنند. اين غسال مي‌گويد كه پس از اينكه اين آرزو را كردم، ايشان (آيت‌الله مصباح‌يزدي) چشمانش را باز كرد و يك نگاه مهربانانه‌اي به من كرد و بعد چشمانش را بست.» امام جمعه موقت تهران همچنين تاكيد كرد كه آيت‌الله مصباح‌يزدي از «اولياي مسلم خدا» بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون