• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4841 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

پيدا وپنهان

كمبود گاز LPG به خاطر مصرف خودرويي است

كرامت ويس‌كرمي، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اظهار كرد: بيشتر كمبود گاز LPG به خاطر مصرف غيرمجاز آن در خودرو و استفاده از آن به صورت غيراستاندارد به عنوان سوخت خودرو است. وظيفه نظارت در اين مورد با وزارت صمت است اما ما علاوه بر شناسايي و توزيع كار نظارتي نيز انجام مي‌دهيم. وي اظهار كرد: مصرف‌كنندگان مجاز گاز LPG را شناسايي كرده‌ايم. اين گاز براي پخت و پز و مصرف خانگي براي خانوارهايي است كه به گاز طبيعي دسترسي ندارند. اين افراد شناسايي شده‌اند و سهميه آنها توزيع مي‌شود. او افزود: ميزان اين توزيع بيش از نياز مصرف‌كنندگان مجاز است و مي‌توان تقريبا گفت دو برابر است اما متاسفانه مصرف‌كنندگان ديگر به صورت غيرمجاز از اين گاز استفاده مي‌كنند.

فقط ۵ درصد سوخت نيروگاه‌ها با مازوت تامين مي‌شود

معاون وزير نفت در امور گاز گفت: از ابتداي امسال تاكنون تنها ۵ درصد سوخت نيروگاه‌ها با مازوت تامين شده است. حسن منتظرتربتي در واكنش به گفته‌هايي مبني بر اينكه افزايش غلظت مازوت در هوا به دليل استفاده بعضي صنايع و نيروگاه‌ها و كم‌كاري شركت ملي گاز در تحويل گاز به آنهاست، اظهار كرد: امسال موضوع كمبود توليد گاز به هيچ عنوان مطرح نبوده است زيرا با توسعه فازهاي جديد پارس جنوبي توليد روزانه گاز به طور ميانگين از ابتداي امسال تاكنون نسبت به زمان مشابه پارسال روزانه ۳۹ ميليون مترمكعب افزايش يافته است. او افزود: اين افزايش توليد در دي ‌ماه امسال نيز نسبت به زمان مشابه پارسال روزانه ۶۴ ميليون مترمكعب هم بيشتر شده است. مديرعامل شركت ملي گاز ايران تصريح كرد: در زمان موازنه منفي توليد و مصرف، مصرف مازوت در نيروگاه‌ها براي تامين بخش كمي از نياز سوخت نيروگاه‌ها متداول است و در مدت سپري ‌شده امسال نيز تنها 5 درصد سوخت مورد نياز نيروگاه‌ها با مازوت تامين شده از سويي امسال تامين سوخت نيروگاه‌هاي مازوت‌سوز نزديك كلانشهرها به طور كامل با گاز طبيعي يا نفت‌گاز انجام شده است.

سوسك‌هاي اسكناس‌ آفرين

پرورش لارو حشره‌اي به نام «سوسك آرد» يا «سوسك تاريكي» كه منبع غني پروتئين است، صنعت جديدي است كه اين روزها منبع درآمدي جالب براي صاحبان آن شده. قيمت خشك شده اين فرآورده براي خوراك دام، آبزيان و پرندگان تا كيلويي ۳۰۰ هزار و زنده آن تا ۱۲۰ هزار تومان فروش مي‌رود. اين محصول قابليت صادرات نيز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون