• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4845 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

در شهرك دارويي بركت استان البرز برگزار شد

افتتاح خط توليد يك داروي ضدكرونايي

به همت محققان دارويي ستاد اجرايي فرمان امام، خط توليد دو داروي ايورمكتين و موكوسيل و مواد اوليه چند داروي بيماري‌هاي قلب و عروق، صرع و فشار خون رونمايي شد.
با حضور محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان امام و مديران عامل گروه اقتصادي تدبير، هلدينگ دارويي وابسته به ستاد اجرايي در شهرك دارويي بركت واقع در استان البرز، از چند دستاورد دارويي جديد در سه استان تهران، مركزي و قزوين رونمايي و خط توليد انبوه آن افتتاح شد.
در اين مراسم خط توليد داروي ايورمكتين كه در زمينه پيشگيري و درمان كوويد۱۹ تجويز مي‌شود و توليد آن تاكنون در اختيار چند كشور دنيا بود، خط توليد داروي موكوسيل و سه ماده اوليه دارويي بيماري‌هاي قلب و عروق، صرع، فشارخون و تهوع رونمايي شد.
محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام در اين مراسم گفت: يكي از جهت‌گيري‌هاي جدي ستاد اجرايي در چند سال گذشته پر كردن خلأهاي دارويي موجود در كشور و جلوگيري از خروج ارز بوده است.
او با بيان اينكه در حال حاضر بيش از ٩٧ درصد داروهاي مورد نياز در داخل كشور توليد مي‌شود، گفت: حدود 3 درصد واردات دارويي داريم كه ٣۵درصد قيمت تمام شده دارويي كشور را تشكيل مي‌دهد.
مخبر با اشاره به احداث شهرك دارويي توسط ستاد اجرايي فرمان امام گفت: شركت‌هاي دارويي مختلفي در شهرك صنعتي بركت راه‌اندازي شده است كه تا سه درصد واردات كشور را تامين مي‌كنند.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام با اشاره به توليد داروي ايورمكتين توسط محققان داخلي گفت: تعهد كرديم هر دارويي كه احتمال اثرگذاري در بيماري كرونا داشته باشد را توليد كنيم كه امروز از يك دارو كه به گفته پزشكان در بيماري كرونا تاثيرگذاري بالايي دارد را رونمايي كرديم.
او افزود: قطعا حجمي از اين داروي جديد را براي استفاده در مناطق محروم كشور به طور رايگان در اختيار وزارت بهداشت قرار خواهيم داد. 
مخبر درباره وضعيت تست انساني واكسن ايراني كرونا نيز گفت: 14 نفري كه واكسن به آنها تزريق شده حال‌شان كاملا خوب است و اين واكسن هيچ‌گونه عارضه‌اي نداشته و نتايج تست تاكنون بيش از انتظار ما بوده است.
او خاطرنشان كرد: محققان دارويي ستاد اجرايي فرمان امام از سه روش ديگر هم مشغول توليد واكسن كرونا هستند كه آن سه واكسن هم تا پيش از عيد به مرحله تست انساني مي‌رسند.
مخبر با بيان اينكه اين واكسن زماني مي‌تواند براي مردم اثربخش باشد كه به توليد انبوه برسد و در دسترس مردم قرار گيرد، گفت: ظرف يك ماه آينده به توليد 3ميليون دوز واكسن كرونا در ماه خواهيم رسيد و ظرف سه ماه آينده اين عدد به 14 ميليون دوز در ماه خواهد رسيد.
او افزود: همان‌طور كه در ماسك و كيت تشخيص فوري و ساير تجهيزات پزشكي و درماني عمل كرديم، بيش از نياز كشور واكسن ايمن و مطمئن توليد خواهيم كرد و نمي‌گذاريم مردم محتاج غرب شوند.
مخبر در واكنش به تحريم خود و بخش‌هاي دارويي ستاد اجرايي فرمان امام از سوي دولت امريكا گفت: هر كانوني كه در كشور به مردم خدمت‌رساني كند، در ليست تحريم دشمنان قرار مي‌گيرد و اين نشان مي‌دهد كه دشمني امريكا و غرب با مردم ايران است و نه با يك شخص خاص.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام با اشاره به واكنش شخصيت‌هاي سياسي و چهره‌هاي مختلف كشور به اين اقدام امريكا گفت: از تمام شخصيت‌هاي سياسي در همه جناح‌ها كه طي روزهاي اخير در ماجراي تحريم ستاد اجرايي فرمان امام توسط امريكا، به‌طور متحد موضع گرفتند، تشكر مي‌كنم. تحريم اخير، عزم ما را براي توليد واكسني باكيفيت و ايمن جزم‌تر كرد و مطمئن باشيد اين تحريم نه تنها تاثيري در عملكرد و خدمت‌رساني ستاد به مردم نمي‌كند، بلكه تهديدهاي بيشتري را به فرصت تبديل خواهيم كرد و هر روز دستاوردهاي بيشتري را با اتكا به جوانان نخبه كشور ارايه خواهيم كرد.
در ادامه اين مراسم، با دستور محمد مخبر و به صورت ويديوكنفرانسي خط توليد داروها و مكمل‌هاي دارويي جديد در سه استان قزوين، مركزي و تهران به بهره‌برداري رسيد.
فاطمه محمدبيگي، نماينده مردم قزوين و عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي در اين ارتباط ويديوكنفرانسي گفت: از طرف كميسيون بهداشت مجلس خداقوت مي‌گويم به دكتر مخبر و محققان دارويي ستاد اجرايي فرمان امام، توليد داروي ايورمكتين گام بلندي براي كنترل كروناست و انتظار داريم وزارت بهداشت از اين پس جلوي واردات اين دارو و خروج ارز را بگيرد. اقدامات و دستاوردهاي جهادي ستاد، روح تازه‌اي در بين كادر سلامت و درمان دميد.
حجت‌الاسلام عابديني، نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه قزوين نيز در اين ارتباط گفت: اقدامات جهادي ستاد اجرايي فرمان امام در سال‌هاي اخير مايه بركت براي كشور و مردم بوده و ياري رساندن به مردم به خصوص بيماران كرونايي و توليد واكسن و داروهاي اين ويروس منحوس، اجري كمتر از حضور در جبهه ندارد و ياري و نصر خدا را درپي دارد.
او افزود: صداي گام‌هاي بلند جوانان دانشمند در اين ستاد به خصوص در ماجراي مبارزه با كرونا و توليد واكسن به گوش دنيا رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون