• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3263 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

«خانه تفريح» و «ماجراي عجيب سگي در شب» بهترين جوايز توني را به خانه بردند

  بهار سرلك  | در مراسم قدرداني از درخشان‌ترين و بهترين‌هاي برادوي، نمايش موزيكال «خانه تفريح» و داستان پسري كه سندروم آسپرگر دارد بهترين و بيشترين جوايز را از آن خود كردند. در مراسم «جوايز توني» 2015 كه در سالن ريديو سيتي ميوزيك برگزار شد نمايش‌هاي موزيكال پرقدرت از كلاسيك‌ها پيشي گرفتند و بر همين منوال «خانه تفريح» و «ماجراي عجيب سگي در شب» به ترتيب بهترين نمايش موزيكال و بهترين نمايش شناخته شدند و هر كدام پنج جايزه به خانه بردند.
نمايش موزيكال خانه تفريح براساس رماني از «آليسون بچل» است كه اقتباس آن بر عهده «ليزا كرون» و «جنين تزوري» بوده است. اين نمايش جايزه بهترين موسيقي متن و بهترين كتاب را دريافت كرد و «مايكل سروريس» جايزه بازيگر نقش اول موزيكال و «سام گولد» بهترين كارگرداني موزيكال را از آن خود كردند. نمايش ماجراي عجيب سگي در شب، اقتباسي اثري از «مارك هدون»، بهترين جايزه كارگرداني براي «ماريان اليوت»، بهترين بازيگر نقش اول نمايش براي «الكس شارپ»، بهترين طراحي صحنه براي «باني كريستي» و «فين راس» و بهترين نورپردازي را براي «پل كنستابل» به ارمغان آورد.
در مجموع اين مراسم شب موفقي را براي بريتانيايي رقم زد و «هلن ميرن» نخستين جايزه توني‌اش را براي بازي در نقش «ملكه اليزابت دوم» در نمايش «ملاقات رسمي» دريافت كرد و همبازي‌اش «ريچارد مك‌كيب» بهترين بازيگر نقش مكمل شناخته شد. همچنين نمايش‌هاي «پنجره سقفي» جايزه بهترين بازسازي و «سالن گرگ» جايزه بهترين طراحي لباس را دريافت كردند. هلن ميرن هنگام دريافت جايزه‌‌اي كه آرزوي به دست آوردنش را داشت، گفت: «دستيابي به اين افتخار برايم قابل باور نيست. خيلي هيجان‌زده‌ام.» با كسب يك جايزه توني، امي و اسكار حالا آرزو دارد يك گرمي، جايزه معتبر موسيقي، هم به دست بياورد. اين بازيگر درباره جايزه گرمي شوخي كرد و گفت: «مجبورم يك كتاب صوتي ضبط كنم.»در مراسم سه ساعته‌اي كه اجراي آن بر عهده «كريستين چنووس» و «آلن كومينگ» بود، نمايش‌هاي موزيكال «يك امريكايي در پاريس» و «پادشاه و من» هر كدام چهار جايزه به خانه بردند. همچنين «نيل پاتريك هريس»، بازيگر ژانر كمدي كه مجري مراسم اسكار سال گذشته بود، روي صحنه آمد تا جايزه بهترين بازيگر زن نمايش موزيكال را به «كلي اوهارا» براي بازي در نمايش «پادشاه و من» اهدا كند. ششمين بار بود كه اوهارا نامزد دريافت جايزه توني مي‌شد. از ميان نامزدهايي كه دست خالي به خانه بازگشتند مي‌توان به «برادلي كوپر» براي بازي در نمايش «مرد فيلي» اشاره كرد و «كري موليگان»، «اليزابت موس» و «روث ويلسون» در بخش بهترين بازيگر زن نقش اول نمايش همگي از هلن ميرن شكست خوردند. در اين مراسم «تامي تون» بازيگر افسانه‌اي برادوي دهمين جايزه توني‌اش را، جايزه ويژه يك عمر دستاورد هنري، دريافت داشت. با پشت سر گذاشتن فصل نمايش بي‌مانند برادوي با تعداد تماشاگراني كه بيش از سيزده ميليون نفر بودند و رقم بليت‌هاي فروخته شده به يك ميليارد و 360 ميليون دلار رسيد، صنعت تئاتر در امريكا ركوردي بي‌سابقه را به ثبت رسانيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون