• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5139 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ بهمن

ابراهيم گله‌دارزاده خبر داد

طرح حريم «تئاترشهر» به شورا ارسال شد

رييس مجموعه تئاترشهر اعلام كرد: طراحي حريم مجموعه يك‌سال پيش انجام و براي شوراي شهر سابق تهران ارسال و براي شوراي شهر فعلي نيز بازارسال شد. به گزارش خبرنگار مهر، بحث حريم مجموعه تئاترشهر با اتفاقي كه روز جمعه ۸ بهمن رخ داد و طي آن اراذل و اوباش با قمه به جان يكديگر افتاده و محوطه تئاترشهر را به صحنه زد و خورد و خونريزي خود بدل كردند، بازهم مورد توجه مديران و مسوولان قرار گرفت؛ بحثي كه سال‌هاي سال است از سوي هنرمندان و رسانه‌ها مطرح شده و حدود يك‌سال است كه به صورت جدي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري تهران و شوراي اسلامي شهر تهران مورد پيگيري قرار گرفته است. البته شوراي شهر سابق تهران به جاي همراهي براي رفع معضل پيرامون تئاترشهر بيشتر به مانع‌تراشي در اين زمينه پرداخت.
با تغييرات ايجاد شده در شوراي اسلامي شهر تهران و همچنين شهرداري تهران، جلسه‌اي با موضوع تعيين فضاي پيراموني مجموعه تئاترشهر و كاهش آسيب‌هاي موجود مجموعه، عصر روز چهارشنبه اول دي با حضور قادر آشنا مديركل هنرهاي نمايشي، علي‌رضا نادعلي عضو و سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران، سيداحمد علوي رييس كميته ميراث فرهنگي و گردشگري شوراي شهر تهران، سيدمحمد موسوي شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران، مرتضي اديب‌زاده سرپرست معاونت ميراث فرهنگي اداره‌كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان تهران و جمعي از مديران اداره‌كل هنرهاي نمايشي از جمله رضا بصيرت مديرعامل انجمن هنرهاي نمايشي ايران، مهدي ابدالي معاون اداره‌كل هنرهاي نمايشي و ابراهيم گله‌دارزاده مدير مجموعه تئاترشهر و مديران و معاوناني از شوراي شهر و شهرداري تهران در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
طي آن جلسه با ارايه توضيحاتي از سوي مديركل هنرهاي نمايشي و رييس مجموعه تئاترشهر، سخنگو و همچنين رييس كميته ميراث فرهنگي و گردشگري شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص عملياتي شدن طرح حريم مجموعه تئاتر شهر قول همكاري و مساعدت شوراي اسلامي شهر تهران را دادند.
شوراي شهر چشم‌انتظار
بعد از اتفاق رخ داده اخير پيرامون مجموعه تئاترشهر و مطرح شدن چرايي به سرانجام نرسيدن ايجاد حريم مجموعه تئاترشهر در رسانه‌ها و فضاي مجازي، علي‌رضا نادعلي سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران توضيحات خود در اين خصوص را در توييتي بيان كرد و چنين نوشت: «۲ ماه پيش با آقاي علوي عضو ديگر شورا با دوستان تئاترشهر جلسه داشتيم. راه‌حل‌شان براي مشكلات اجتماعي حول تئاترشهر ايجاد حصار بود تا از معتاد و كارتن‌خواب و بزهكار در امان بماند. شهردار منطقه و رييس سازمان زيباسازي شهرداري پاي كار آماده‌اند و از ۲ ماه پيش منتظر تئاترشهر. همه از ۲ ماه پيش منتظريم تئاترشهر طرحي را كه خود روي اجراي آن اصرار داشت براي بررسي بفرستد تا با ساير طرح‌ها مقايسه و نهايتا بعد از انتخاب طرح كار با سرعت انجام شود. اگر طرحي نفرستند، مي‌توان فوري و جمع‌وجور بين خود عزيزان هنرمند فراخوان ايده داد.»
طرح دوباره ارسال شد
ابراهيم گله‌دارزاده، رييس مجموعه تئاترشهر در پيگيري انجام شده از سوي خبرنگار مهر مبني بر چرايي ارايه نشدن طرح موردنظر به شوراي اسلامي شهر تهران و دليل اين تاخير به خبرنگار مهر گفت: طراحي حريم مجموعه تئاترشهر توسط شركت «عمارت خورشيد» حدود يك‌سال پيش انجام شده و ما اين طرح را به شوراي اسلامي سابق شهر تهران ارايه داديم. طي جلسه‌اي كه با اعضاي محترم شوراي اسلامي جديد شهر تهران داشتيم ايشان از ما خواستند كه طرح را بازارسال كنيم. تهيه مجدد اين طرح مدتي زمان نياز داشت و با تهيه مجدد طرح، روز يكشنبه ۱۰ بهمن براي شورا بازارسال كرديم و بابت تاخيري كه اتفاق افتاد از عزيزان شوراي اسلامي شهر تهران عذر مي‌خواهيم. طراحي حريم مجموعه تئاترشهر جزو وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيست و جزو طرح پهنه رودكي است ولي ما خواستيم به عنوان كمك و تنها نگذاشتن مديريت شهري اين كار را انجام دهيم.
گله‌دارزاده درباره ملاحظات مدنظر در طراحي انجام شده براي حريم مجموعه تئاترشهر كه به شوراي اسلامي شهر تهران ارايه شده، توضيح داد: در اين طراحي امكان دستفروشي در پيرامون مجموعه تئاترشهر محدود و به نوعي سخت شده، همچنين تسهيل دسترستي شهروندان و هنرمندان به تئاترشهر و محدود نشدن تئاترشهر به لحاظ بصري و همچنين دسترسي از ملاحظاتي است كه در اين طرح مورد توجه قرار گرفته است. همچنين نظر منتقداني كه معتقد بودند طراحي حريم نبايد باعث محدوديت و جداسازي مجموعه از مردم شود نيز لحاظ شده است. رييس مجموعه تئاترشهر در پايان سخنان خود تاكيد كرد: يكي از مشكلات ما در اجرايي شدن طرح حريم مجموعه تئاترشهر رويكرد شوراي اسلامي قبلي شهر تهران بود و حالا كه رويكرد شوراي اسلامي جديد شهر تهران بسيار مثبت است، اميدواريم اقدام عملياتي موردنظر سريع انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون