• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5146 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۰ بهمن

فرمانده كل قوا در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش اعلام كردند

فرمان تهاجم تركيبي و جهاد تبيين

نمي‌توانيم هميشه در موضع دفاعي بمانيم

در سالروز بيعت تاريخي همافران نيروي هوايي با امام خميني(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از فرماندهان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش، آن بيعت شگفتي‌ساز را يك نقطه عطف خواندند و با تأكيد بر اينكه عامل ماندگاري، استمرار و اثرگذاري آن حركت بزرگ و تاريخ‌ساز يك كار رسانه‌اي و روايت صحيح آن ماجرا براساس يك قاب هنرمندانه بود، گفتند: امروز نيز مقابله با تهاجم دشمن براي تحريف واقعيت‌ها، دستاوردها، پيشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آميز نظام اسلامي نيازمند يك حركت دفاعي و تهاجم تركيبي با محوريت فريضه فوري و قطعي جهاد تبيين است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ابتداي اين ديدار با اشاره به محدود بودن تعداد حضار به علت شرايط نامساعد كرونا گفتند: من همواره مقيد به رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و عمل به توصيه‌هاي پزشكان هستم و در استفاده از ماسك اصرار دارم و چند ماه قبل نيز نوبت سوم واكسن را دريافت كردم. ايشان خطاب به مردم توصيه كردند هرآنچه پزشكان و متخصصان در زمينه رعايت شيوه‌نامه‌ها صلاح مي‌دانند، عمل كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با اشاره به حركت تاريخي نيروي هوايي در بيعت با امام (ره) خاطرنشان كردند: اگرچه نسل كنوني نيروي هوايي در آن روز حاضر نبوده اما همه كساني كه در نيروي هوايي با احساس مسووليت فعاليت مي‌كنند، در افتخار و فضيلت آن روز شريك هستند، چرا كه آن حركت در واقع بيعت با آرمان‌ها و جهاد مقدسي بود كه امام (ره) فرمانده مقتدر آن بودند، بنابراين آن حركت معنوي ادامه دارد و همه كساني كه در مسير آن آرمان‌ها قرار دارند، در آن حركت سهيم هستند.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از ويژگي‌هاي مهم آن حركت بسيار تأثيرگذار را «تشخيص نياز لحظه» از جانب افسران و همافران نيروي هوايي و انجام آن اقدام هوشمندانه براساس بصيرت برشمردند و گفتند: اين حركت همچنين نشان داد محاسبات امريكا و رژيم منحوس پهلوي، غلط بود و از جايي ضربه خوردند كه تصورش را نمي‌كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيان مهم‌ترين نكته درس‌آموز آن رويداد تاريخي افزودند: اگر نيروهاي جبهه حق و اسلام، در هر ميدان جهادي اعم از جهادهاي نظامي، علمي، تحقيقاتي و ساير عرصه‌ها، حضور فعال، موثر و اميدوارانه داشته باشند و از جلال و جبروت ظاهري طرف مقابل نهراسند، قطعاً محاسبات دشمن غلط از آب درخواهد آمد زيرا اين وعده تخلف‌ناپذير الهي است. ايشان خاطرنشان كردند: امروز نيز محاسبات امريكايي‌ها غلط از آب درآمده و در حال ضربه خوردن از جايي هستند كه قبلاً تصورش را نمي‌كردند كه آن هم از طرف روساي جمهور خودشان است يعني رييس‌جمهور قبلي و فعلي امريكا با اقدامات خود عملاً دست به دست هم داده‌اند كه باقيمانده آبروي امريكا را هم ببرند.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان عمق داشتن حركت آن روز نيروي هوايي به استمرار آن پس از انقلاب در عرصه‌هاي مختلف اشاره كردند و افزودند: تشكيل جهاد خودكفايي نيروي هوايي در همان روزهاي اول انقلاب، خنثي كردن توطئه‌ها و كودتا در برخي پايگاه‌ها و اقدامات برجسته نيروي هوايي در دوران دفاع مقدس، همه نشانگر آن است كه حركت ۱۹ بهمن ۵۷ براساس عمق و روحيه بصيرت شكل گرفته بود و به همين علت در نيروي هوايي و ارتش شهيدان برجسته‌اي همچون صياد شيرازي، بابايي، ستاري، كلاهدوز، فكوري و فلاحي چهره نماياندند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از دلايل اين عمق و بصيرت در نيروي هوايي را ارتباط نزديك آنها در دوران رژيم طاغوت با مستشاران امريكايي و مشاهده ديكتاتوري، تسلط و فساد اخلاقي آنها ارزيابي و خاطرنشان كردند: حضور امريكايي‌ها در ارتش ايران داستان غم‌انگيزي است كه احتمالاً نسل جوان از آن اطلاعي ندارد اما يك نمونه آن، استفاده چند باره امريكا و انگليس از ارتش ايران براي سركوب ملت‌هاي مظلوم بود كه اين يكي از خيانت‌هاي رژيم پهلوي به ارتش و ملت ايران و همچنين جنايت در حق ملت‌هاي ديگر است.
رهبر انقلاب با تأكيد بر اهميت «جهاد تبيين»، عكس منتشر شده از بيعت همافران با امام خميني(ره) را نمونه‌اي از اثر ماندگار كار تبييني برشمردند و گفتند: عامل ماندگاري و اثرگذاري آن حادثه تاريخ‌ساز و تحول‌آفرين، همان قاب تصوير هنرمندانه‌اي بود كه با امكانات رسانه‌اي محدود آن روز منتشر شد و اين نشان‌دهنده اثر بي‌بديل روايت‌گري درست از حوادث است. ايشان با اشاره به گسترش انواع رسانه‌ها در بسترهاي مختلف، سياست قطعي رسانه‌هاي معاند اسلام و ايران را تحريف واقعيت‌ها با به‌كار بستن دروغ‌هاي حرفه‌اي دانستند و افزودند: آنها براي اجراي اين سياست، با بزك كردن چهره زشت و فاسد رژيم طاغوت و پوشاندن خيانت‌هاي آنها، حتي به دنبال تزيين و آرايش تصوير سراپا جنايت ساواك هستند و در مقابل، با مخدوش كردن چهره انقلاب و امام بزرگوار، پيشرفت‌ها، حقايق و نقاط مثبت انقلاب را كاملاً كتمان، و نقاط ضعف را صدها برابر بزرگ‌نمايي مي‌كنند، بنابراين در مقابل اين تهاجم رسانه‌اي، جهاد تبيين يك فريضه قطعي و فوري است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ديكتاتوري رسانه‌اي را يكي از انواع ديكتاتوري قدرت‌هاي غربي با وجود ادعاي آزادي بيان آنها خواندند و با اشاره به مصاديقي از آن همچون حذف نام و عكس شهيد سليماني در فضاي مجازي خاطرنشان كردند: آنها هر كلمه و تصويري را كه با سياست‌هاي غربي معارض باشد، ممنوع‌الانتشار مي‌كنند و در مقابل از همين فضا براي تخريب اسلام و جمهوري اسلامي، استفاده حداكثري مي‌كنند. ايشان در مقابل اين واقعيت تلخ، وظيفه همگان به ويژه مسوولان و متوليان رسانه ملي و صاحبان انواع رسانه‌ها را به ميدان آمدن و روايت صحيح پيشرفت‌ها و خدمات بزرگ انقلاب دانستند و افزودند: كارهاي بزرگ و حماسه‌آميزي در طول اين چند دهه در عرصه‌هاي گوناگون همچون اقتصادي، اجتماعي، عمراني، آموزشي، بهداشت و درمان، صنعتي، ديني و فرهنگي، ديپلماسي و سياسي، دفاعي و امنيتي رقم خورده است اما به علت كم‌كاري‌ها انعكاس و خبر چنداني از اين اقدامات حيرت‌آور در مجموعه رسانه‌اي كشور وجود ندارد، در حالي كه هر يك از آنها سرفصلي براي جهاد تبيين است.
رهبر انقلاب گفتند: نبايد گذاشت بعضي از مشكلات اقتصادي و معيشتي بر روي اين پيشرفت‌ها و حماسه‌ها گرد و غبار بنشاند و آنها را از چشم مردم دور كند و به فراموشي سپرده شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به «تهاجم تركيبي» جبهه دشمن عليه ايران يعني تهاجم اقتصادي، سياسي، امنيتي، رسانه‌اي و ديپلماسي تأكيد كردند: در مقابل اين تهاجم تركيبي و دسته‌جمعي، نمي‌توانيم هميشه در موضع دفاعي بمانيم و ما نيز بايد در زمينه‌هاي مختلف از جمله رسانه‌اي، امنيتي و اقتصادي تهاجم تركيبي كنيم كه در اين زمينه اهل فكر و اقدام به خصوص مسوولان، موظف به تلاش هستند. ايشان در پايان سخنانشان، پيشرفت‌هاي روزافزون كشور بر خلاف اراده بدخواهان را نويدبخش فردايي بهتر براي ملت دانستند و گفتند: همچنان‌كه جمهوري اسلامي در طول اين ۴۳ سال با قدرت به پيش رفته و روز به روز مستحكم‌تر و ريشه‌دارتر شده است، اين حركت به توفيق الهي در آينده نيز بهتر از گذشته ادامه خواهد يافت و دشمن باز هم ناكام خواهد شد. ايشان همچنين با اشاره به ايام پر بركت ماه رجب، آحاد مردم به‌ويژه جوانان را به بهره‌مندي از فيوضات الهي و معنوي اين ماه توصيه كردند. 
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، امير سرتيپ واحدي فرمانده نيروي هوايي ارتش گزارشي از فعاليت‌ها، پيشرفت‌ها و برنامه‌هاي اين نيرو بيان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون