• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

يك هفته با خبر

 جايزه سپيدار براي نويسندگان و پديدآورندگان آثار و كتاب‌هاي محيط‌زيستي ويژه كودكان و نوجوانان آغاز به كاركرد. واحد كودك و نوجوان انتشارات فني ايران (كتاب‌هاي نردبان) از برگزاري نخستين دوره جايزه سپيدار خبر داد و اعلام كرد كه اين جايزه با رويكرد آموزش و فرهنگ‌سازي به مخاطب كودك و نوجوان براي حفاظت از محيط‌زيست، براي نخستين‌بار در ايران برگزار مي‌شود. جايزه سپيدار در چند بخش اصلي به صاحبان كتاب‌هاي تاليفي يا ترجمه، مطالب محيط‌زيستي چاپ شده در روزنامه‌هاي ويژه كودك و نوجوان و آثار چاپ نشده از قبيل شعر يا داستان تعلق مي‌گيرد. در اين مسابقه آثاري مورد داوري قرار مي‌گيرند كه با موضوعات محيط-زيستي و براي مخاطب كودك و نوجوان نوشته شده باشند. اين جايزه با همكاري كتاب‌هاي نردبان، كانون پرورش فكري كودك و نوجوان، سازمان حفاظت از محيط‌زيست، دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتب درسي آموزش و پرورش، انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، نشريه دوچرخه (ويژه‌نامه كودك و نوجوان روزنامه همشهري) و نشريه كوله‌پشتي (ويژه‌نامه كودك و نوجوان روزنامه شهروند) پايه‌گذاري شده است. مهلت ارسال آثار به اين دوره از جايزه سپيدار تا تاريخ 10 دي ماه سال 1393 اعلام شده است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي اطلاعات بيشتر با شماره 88505130 دبيرخانه جايزه سپيدار تماس بگيرند.(اعتماد)

 كتابخانه تخصصي هنر فرهنگسراي نياوران يكي از كتابخانه‌هاي معتبر هنري كشور است كه با تخصيص بودجه مناسب جهت خريد كتاب‌هاي فارسي و لاتين حدود يك هزار عنوان كتاب به منابع ارزشمند اين كتابخانه افزوده شد. (ايسكانيوز)

 انتشارات مرواريد ناشر آثار زنده‌ياد عمران صلاحي است و به زودي سه كتاب از اين شاعر و نويسنده، به چاپ مي‌رساند. كتاب «كوچه سرسبز غزل» مجموعه غزل‌هاي عمران صلاحي است كه برخي از آنان براي نخستين‌بار به چاپ مي‌رسد. اين كتاب به كوشش ياشار صلاحي، فرزند عمران صلاحي، جمع‌آوري شده و از آنجا كه ياشار صلاحي، تصويرگر است، تصويرگري جلد اين كتاب را نيز خود بر عهده گرفته است. فيلمنامه طنز «اينجا تهران است» كه به تازگي مجوز چاپ دريافت كرده، به زودي منتشر خواهد شد. از طرف ديگر چهار مقاله از زنده‌ياد صلاحي درباره چهار نشريه طنز با نام‌هاي چلنگر، توفيق، نسيم شمال و گل‌آقا كه زماني توقيف شدند، در حال چاپ است. (ايبنا)

 انتشارات معين كتاب «حكايت حال» را تجديد چاپ مي‌كند. كتاب «حكايت حال» شامل گفت‌وگوهاي ليلي گلستان با احمد محمود درباره ادبيات معاصر ايران است كه به زودي در بازار نشر توزيع خواهد شد. (ايسنا)

 مجموعه داستان «زندگي عزيز» نوشته آليس مونرو نويسنده كانادايي و برنده جايزه نوبل ادبيات توسط مژده دقيقي (مترجم) به فارسي ترجمه شده و براي طي مراحل چاپ به ناشر سپرده است. به گفته دقيقي؛ ترجمه‌ اين مجموعه داستان كه به احتمال زياد آخرين كار داستان‌نويسي آليس مونرو است از 21 11 داستان كوتاه تشكيل شده و سبك ‌و سياقي مشابه كارهاي قبلي اين نويسنده دارد. (ايلنا)

 نسخه‌يي از نخستين مجموعه آثار «ويليام شكسپير» به طور تصادفي در كتابخانه‌يي فرانسوي پيدا شد. نسخه‌يي از مجموعه آثار شكسپير كه شامل كارهاي كمدي، تراژيك و تاريخي اين نويسنده نامدار انگليسي است و هفت سال پس از مرگ او منتشر شده در كتابخانه‌يي در فرانسه يافت شد. (ايسنا)

 كتاب «تكه‌يي از آسمان» از مجموعه قصه‌هاي فرماندهان جنگ، نوشته حسن فتاحي است كه به زندگي شهيد محمد بروجردي مي‌پردازد. فصل‌هاي اين ‌كتاب ‌عبارتند‌ از: سرباز كوچك، تعقيب، زنداني، گروه‌صف، تكه‌يي از آسمان‌‌، سنگ صبور، مسيح كردستان، ظهر‌ عاشورا، چند‌قدم تا بهشت و پرواز. درتكه‌يي از ‌آسمان مي‌خوانيم: اسمش محمد بود، مادرش او را ميرزا صدا مي‌زد و مردم او را مسيح كردستان ناميدند. او در سال 1333 در روستاي دره گرگ به دنيا آمد. پنج ساله بود كه پدرش را از دست داد. از آن‌ پس‌ مادرش‌ هم برايش مادر بود و هم‌ پدر. قابل‌ ذكر است چاپ سيزدهم اين كتاب در 2500 نسخه و 91 صفحه با قيمت 3 هزار و 500 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. (ايسكانيوز)

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون