• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5492 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد

رييسي در ديدار روساي سازمان‌هاي اسلامي اندونزي:

رابطه ايران و اندونزي با هيچ تكانه‌اي متزلزل نخواهد شد

رييس‌جمهور فهم و اعلام موضع به‌موقع علماي اندونزي نسبت به مسائل جهان اسلام را بسيار مهم توصيف و بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با سازمان‌هاي اسلامي اندونزي با هدف ارتقاي همزمان سطح تعاملات فرهنگي و اقتصادي با اين كشور تاكيد كرد.
سيدابراهيم رييسي در ديدار روساي سازمان‌هاي اسلامي اندونزي كه پيش از ظهر چهارشنبه به وقت محلي، در ادامه برنامه‌هاي سفر رسمي به اندونزي برگزار شد، با اشاره به افزايش گرايش به خداپرستي و خداباوري در ملت‌ها به‌رغم دين‌ستيزي و تلاش غربي‌ها براي فاصله انداختن ميان مردم و دين، تربيت انسان‌هاي مستعد و مبارزه با انحراف، فساد، بي‌عدالتي و تبعيض را وظيفه سنگين علماي اسلام عنوان كرد.
وي با اشاره به وحدت و انسجام موجود ميان علماي اندونزي، علاقه به دين و دين‌مداري را از ويژگي‌هاي برجسته مردم اندونزي عنوان كرد و همكاري علما با دولت براي گسترش اخلاق و معنويت در جامعه را موثر و حائز اهميت دانست.
وي فهم و اعلام موضع به‌موقع علماي اندونزي نسبت به مسائل جهان اسلام را بسيار مهم توصيف و بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با سازمان‌هاي اسلامي اندونزي با هدف ارتقاي همزمان سطح تعاملات فرهنگي و اقتصادي با اين كشور تاكيد كرد.
رييس‌جمهور با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب، تنها راه صيانت از نسل جوان در برابر هجوم ضدفرهنگي غرب را گسترش معنويت، اخلاق و ارزش‌هاي الهي در جوامع عنوان كرد و گفت: بزرگ‌ترين سرمايه مردم اندونزي، ايمان به خدا و ارادت به اهل بيت(ع) است و از اين منظر روابط ايران با اندونزي نه فقط يك رابطه ديپلماتيك سياسي و اقتصادي بلكه رابطه‌اي عميق و مستحكم است كه ريشه در باورها و اعتقادات دو ملت دارد و با هيچ تكانه‌اي متزلزل و گسسته نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون