• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5492 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد

با برتري چهار بر صفر مقابل نساجي

استقلال به فينال جام حذفي رسيد

گروه ورزش

تيم فوتبال استقلال با برتري پرگل مقابل نساجي در نخستين بازي از مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي راهي فينال شد.

از همان سوت داور بازي معلوم بود كه استقلال آمده تا تمام ناكامي‌اش در رسيدن به قهرماني ليگ برتر را در مرحله اول با رسيدن به ديدار نهايي جام حذفي و سپس كسب عنوان قهرماني جبران كند. آبي‌ها از ثانيه اول بازي با يك نمايش هجومي مقابل چشمان هواداران پرشور خود نساجي را تحت فشار گذاشتند و در نهايت هم به يك برد قاطع و پرگل دست پيدا كردند. هواداراني كه با نمايش يك طرح موزاييكي در ابتداي بازي حمايت خود را از سرمربي تيم اعلام كردند و به مديران تيم‌شان نشان دادند خواهان تمديد قرارداد با او هستند. 
اولين گل شاگردان ساپينتو در اواسط نيمه نخست به ثمر رسيد. بعد از اينكه ميزبان چند موقعيت خوب را از دست داد در دقيقه 25 آرش رضاوند روي يك ضربه كرنر دروازه عليرضا حقيقي را باز كرد. 
زياد طول نكشيد كه روي حملات پردامنه استقلال مدافع نساجي دچار اشتباه شد و دروازه خودي را گشود. اين گل در دقيقه 34 به ثمر رسيد. با گلي كه عليرضا ابراهيمي به اشتباه وارد دروازه عليرضا حقيقي كرد استقلال دو بر صفر برنده راهي رختكن شد. 
نساجي هم البته موقعيت‌هايي روي دروازه حريف خلق كرد. آنها يك بار توپ را به تور دروازه حسيني رساندند كه داور گل را به دليل آفسايد مردود اعلام كرد. نساجي‌چي‌ها يك بار هم معتقد بودند بايد خطاي پنالتي به نفع‌شان اعلام مي‌شد، ولي داور چنين نظري نداشت. 
استقلال در نيمه نخست با استفاده مدام از وينگرهاي سرعتي خود يعني قايدي و محبي كه روز خوبي را پشت سر مي‌گذاشتند دفاع حريف را دور زدند و روي دروازه حقيقي موقعيت ساختند. همچنين عملكرد خوب مهدي‌پور و رضاوند در خط مياني كه به بازي تيم‌ ريتم مي‌دادند اجازه فرصت‌سازي به حريف نداد. 
اين رويه در نيمه دوم هم ادامه پيدا كرد و تنها 12 دقيقه بعد از شروع نيمه دوم روي شوت صالح حرداني و واكنش عليرضا حقيقي، محبي مقابل دروازه خالي نساجي قرار گرفت و به راحتي گل سوم را به ثمر رساند. بعد از اين گل به نظر نساجي كار خودش را تمام شده ديد و استقلال هم با توجه به فينال پيش رو بيشتر به سمت كنترل بازي رو آورد تا تلاش براي زدن گل‌هاي بيشتر. 
حملات جسته و گريخته دو تيم در يك سوم پاياني تا دقايق آخر تغييري در نتيجه به وجود نياورد تا اينكه محمد محبي موفق شد روي يك ضدحمله گل چهارم را هم وارد دروازه مهمان كند. در نهايت استقلال با برتري چهار بر صفر- همان نتيجه‌اي كه پرسپوليس با ثبت آن مقابل نساجي قهرمان ليگ شد - خودش را به فينال جام حذفي برساند. همچنين آنها توانستند انتقام شكست در دور يك چهارم نهايي جام حذفي سال پيش را از قائمشهري‌هاي سختكوش بگيرند. 
به اين ترتيب استقلال كه فصل را با ايستادن در جايگاه سوم ليگ به اتمام رساند حالا با رسيدن به فينال جام حذفي اين شانس را دارد كه فصل را با يك جام خوشرنگ تمام كند. هواداران استقلال اميدوارند نمايش‌هاي هجومي و جذاب تيم‌شان كه در دو بازي آخر منجر به زدن 10 گل به دو تيم تراكتور و نساجي شده به قهرماني در جام حذفي منجر شود. 
آبي‌ها امروز را استراحت خواهند كرد و البته با دقت چشم خواهند دوخت به مسابقه‌اي كه ساعت 18:30 آغاز خواهد شد و در آن پرسپوليس مهمان هوادار است. مسابقه‌اي كه از دل آن ديگر فيناليست جام حذفي بيرون خواهد آمد و اگر اين تيم پرسپوليس باشد فينال جام حذفي تبديل به يك دربي فوق‌العاده حساس خواهد شد. اگر هم شاگردان ساكت الهامي بتوانند دوباره با شگفتي‌سازي سرخ‌ها را از پيش رو بردارند آن وقت روز 10 خرداد فينال جام حذفي بين استقلال و هوادار برگزار خواهد شد. فينالي كه ميزباني‌اش به ورزشگاه آزادي سپرده شده و قرار است پايان‌بخش مسابقات فوتبال ايران در فصل جاري باشد. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون