• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5492 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد

پنجشنبه‌شب‌هاي پر سرقت

وقتي سارقان حرفه‌اي به چند خانه در محله‌اي در غرب پايتخت دستبرد زدند، همسايه‌ها دور هم جمع شدند و براي دستگيري دزدان نقشه كشيدند. نقشه‌اي كه به دستگيري اعضاي يك باند مخوف منجر شد. 
همه‌‌چيز از زماني شروع شد كه سارقان به چند خانه در محله‌اي در غرب تهران دستبرد زدند. با شكايت مالباخته‌ها، تحقيقات پليس براي بازداشت سارقان شروع شد. مهم‌ترين سرنخ، تصاوير ضبط‌شده در دوربين‌هاي مداربسته بود. تصاوير نشان مي‌داد كه سارقان، ‌3مرد جوان هستند. آنها صورت‌شان را با ماسك پوشانده، كلاه به سر مي‌گذاشتند و درحالي كه كوله‌پشتي همراهشان بود، با 2موتور راهي سرقت مي‌شدند. آنها پلاك موتورشان را هم مخدوش مي‌كردند و پس از تخريب در يا بالا رفتن از ديوار، وارد خانه‌ها شده و دست به سرقت مي‌زدند. درحالي كه تحقيقات براي دستگيري اعضاي اين باند ادامه داشت، همسايه‌ها دور هم جمع شدند و تصميم گرفتند نقشه‌اي براي دستگيري دزدان بكشند. آنها كه حدس مي‌زدند سارقان باز هم براي سرقت به آنجا بيايند، يك دفتر تهيه كردند و در آن روز و ساعت سرقت‌ها را نوشتند. همه سرقت‌ها در پنجشنبه شب اتفاق افتاده بود. نكته مهم ديگر اين بود كه لباس سارقان در همه سرقت‌ها يكسان بود، اين يعني آنها براي اجراي نقشه سرقت، لباس مخصوص داشتند. وقتي تحقيقات جامع همسايه‌ها انجام شد، آنها پنجشنبه هر هفته با تاريك شدن هوا در كوچه‌هاي اطراف كشيك مي‌دادند تا شايد سارقان را ببينند. حتي چند نفر چراغ خانه‌هاي‌شان را خاموش مي‌كردند تا سارقان تصور كنند كه كسي در خانه نيست. پليس‌بازي همسايه‌ها نتيجه داد و پنجشنبه شب هفته گذشته 3نفر كه سوار بر 2موتور بودند مقابل ساختماني در يكي از كوچه‌ها توقف كردند. آنها همان لباس هميشگي را به تن داشتند و كوله‌پشتي همراه شان بود. شكي وجود نداشت كه آنها همان سارقان تحت تعقيب هستند. همسايه‌ها، دزدان را زير نظر گرفتند و حتي يك نفر، مخفيانه از سارقي كه در حال تخريب قفل بود و ديگري كه از ديوار بالا مي‌رفت، عكس گرفت تا مدرك تهيه كند. لحظاتي بعد همسايه‌ها كه مطمئن شده بودند دزدان را شناسايي كرده‌اند، براي دستگيري آنها وارد عمل شدند.
 دزدان براي فرار از مخمصه، مردم را با چاقو تهديد به قتل كردند و با اين حال آنها به سمت دزدان حمله كرده و درنهايت سركرده باند را دستگير كردند و موضوع را به پليس اطلاع دادند. با حضور ماموران در محل مشخص شد كه مرد دستگيرشده يك مجرم حرفه‌اي و سارق تحت تعقيب است. در بازرسي از كوله‌پشتي او‌ پول نقد، دلار، طلا و سكه كشف و وي بازداشت شد. از سوي ديگر با انتقال متهم به اداره پليس و تحقيقات انجام‌شده اسرار سرقت‌هاي ديگر از سوي اين گروه فاش و مشخص شد كه اين مرد و همدستانش به چندين خانه در مناطق مختلف پايتخت دستبرد زده‌اند. در ادامه اعضاي ديگر اين گروه بازداشت شدند و به دستور قاضي اكبري، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه34 تهران براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفتند.


همدستي با خواهر و نامزد
سهيل سركرده باند سارقان است. او چندين سابقه سرقت در پرونده‌اش دارد و آخرين بار بهمن سال گذشته از زندان آزاد شده است. 2نفر از همدستان او در اين باند نامزد و خواهرش هستند.
   نقشه سرقت‌ها را پس از آزادي از زندان كشيدي؟
نه، زماني كه زنداني بودم كشيدم. در آخرين روزهاي محكوميتم با 2نفر از همبندي‌هايم قرار گذاشتيم پس از آزادي، دست به سرقت بزنيم.
   به چه جرمي در زندان بودي؟
سرقت. من به رد مال محكوم شده بودم. در پرونده قبلي‌ام بايد مبلغ زيادي به مالباخته‌ها مي‌دادم. به همين دليل فقط به پول فكر مي‌كردم تا مشكلم حل شود.
   چرا پنجشنبه‌شب‌ها را براي سرقت انتخاب كرده بوديد؟
چون معمولا مردم به مهماني مي‌روند و خانه‌شان خالي است.
   ماجراي لباس يكدستي كه در سرقت‌ها مي‌پوشيديد چه بود؟
من روي فرم حساس بودم! مي‌گفتم موقع كار همه بايد از يك فرم استفاده كنيم تا لو نرويم اما اشتباه مي‌كردم.
   ظاهرا 2زن هم با باند شما همكاري مي‌كردند؟
بله، نامزدم و خواهرم هستند. آنها نقشي در سرقت نداشتند، فقط طلا و سكه‌هاي مسروقه را مي‌فروختند و سهم‌شان را مي‌گرفتند. البته خبر داشتند كه من سارق و سركرده باند هستم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون