• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5501 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۷ خرداد

يكاترينا

نشست نقد و بررسي «يكاترينا» كه روايتي است از تنها وزير زن در دوره جماهير شوروي برگزار مي‌شود. نشست نقد و بررسي اين كتاب در روز يكشنبه، ۲۱ خرداد از ساعت ۱۵ با حضور گودرز رشتياني، جهانگير كرمي و فرزانه شفيعي در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش كوچه‌ سوم برگزار مي‌شود.
 در معرفي اين كتاب مي‌خوانيم: «يكاترينا» اثر ناتاليا كارنيوا با ترجمه فرزانه شفيعي به همت انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است.
كتاب درباره كاترينا فورتسوا، تنها وزير زن در دوره جماهير شوروي است و فقط به شرح زندگي يك نخبه در طول ۷۰ سال حكومت ايدئولوژيك كمونيستي ختم نمي‌شود؛ اين كتاب داستان زني است كه از نوجواني گام‌هايي راسخ در مسير پيشرفت برداشته و خط‌مشي حزبي را اصل غيرقابل انكار در تمام ابعاد زندگي مي‌پنداشت. فورتسوا براي رسيدن به قله‌هاي جاه‌طلبي سياسي زندگي‌هاي بي‌شماري را ويران كرد، اگرچه نقش وي در تحول فرهنگ و هنر شوروي قابل چشم‌پوشي نيست. كاترينا در سال‌هاي پاياني زندگي نسبت به تمامي باورهاي حزبي خود ترديد مي‌كند و زماني كه مخالفانش او را به راحتي از صحنه بازي بيرون مي‌رانند، چاره‌اي جز خودكشي براي او باقي نمي‌ماند.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را همزمان از صفحه‌ اينستاگرام اين مركز به نشاني Ketabofarhang پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون