• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

پاسخ تامين اجتماعي به خروج تعدادي از بيماران هموفيلي و تالاسمي از شمول بيماران خاص

 

ايلنا| مديركل درمان غيرمستقيم سازمان تامين اجتماعي درباره خروج تعدادي از بيماران هموفيلي و تالاسمي از شمول بيماران خاص گفت: نداشتن دفترچه خاص هيچ‌گونه مانع و محدوديتي براي ساير بيماران خاص در دريافت خدمات دارويي و درماني كه به موجب قانون برعهده سازمان تامين اجتماعي است، ايجاد نمي‌كند.

محمد توانايي در پاسخ به سوالي در مورد چرايي خروج دو هزار بيمار هموفيلي از شمول بيماران خاص و همچنين خروج بين پنج تا شش هزار بيمار تالاسمي از اين زمره تا پايان سال گفت: تعهدات سازمان‌ تامين‌اجتماعي در قبال بيماران‌خاص (بيماران هموفيلي، تالاسمي، دياليز، پيوند اعضا، ا‌م‌اس، خدمات راديوتراپي و خدمات شيمي‌درماني) براساس مصوبات شوراي‌عالي بيمه خدمات درماني تعيين و ابلاغ شده است.

وي افزود: براساس اين مصوبات، داروهاي تخصصي مرتبط با بيماران‌خاص، خدمات تشخيصي، پاراكلينيكي و تخصصي مرتبط با بيماران‌خاص، خدمات بستري مانند تعويض مفاصل براي بيماران هموفيلي، خدمات سرپايي تخصصي مرتبط با بيماران فوق مانند تزريق خون و ارايه خدمات راديوتراپي و شيمي‌درماني با فرانشيز صفر در صد (به شكل رايگان) در تعهد سازمان‌تامين‌اجتماعي بوده و در اختيار بيماران قرار ‌مي‌گيرد.

مدير‌كل‌درمان غير‌مستقيم سازمان‌تامين‌اجتماعي گفت: سازمان‌تامين‌اجتماعي در راستاي ايجاد رفاه و حمايت هر چه بيشتر از بيماران علاوه بر اجراي تعهدات قانوني، خدمات حمايتي فراتر از تعهدات قانوني را براساس تبصره‌هاي بودجه با تصويب هيات‌مديره با توجه به مشكلات و شدت بيماري برخي از بيماران‌ خاص ارايه مي‌كند.

وي در تشريح برخي از اين خدمات كه شامل پوشش صددرصدي است، گفت: تما‌مي ‌داروهاي مصرفي، خدمات تصويربرداري، خدمات آزمايشگاهي، خدمات بستري مرتبط يا غيرمرتبط با بيماري براي بيماران مبتلا به هموفيلي نوعA و B، تالاسمي‌ماژور و بيماران نيازمند به دياليز مزمن شامل پوشش صد‌در‌صدي مي‌شود.

توانايي تصريح كرد: صدور دفترچه بيماران‌ خاص جهت آن دسته از بيماراني است كه مشمول تبصره‌هاي بودجه هستند و از حمايت‌هاي بيشتر از تعهدات قانوني بهره‌مند هستند. بديهي است نداشتن دفترچه خاص هيچ‌گونه مانع و محدوديتي را براي ساير بيماران‌خاص در دريافت خدمات دارويي و درماني كه به موجب قانون بر عهده سازمان‌تامين‌اجتماعي است، ايجاد نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون