• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

نطق نمايندگان

عليرضا خسروي، نماينده سمنان و مهديشهر در نطق ميان دستور با اشاره به اينكه امضاي توافق بدون مصوبه مجلس هيچ اعتباري نخواهد داشت، گفت: بنابراين اجراي داوطلبانه، موقت، دايم يا الزامي قبل از هر اقدامي نيازمند تصميم مجلس است. وي ضمن تقدير و تشكر از تيم مذاكره‌كننده، تصريح كرد: شما با چه حقي با وجود مصوبه مجلس محترم در دوره قبل مبني بر عدم پذيرش يكجانبه و داوطلبانه پروتكل الحاقي آن را پذيرفته ايد؟به رييس‌جمهور محترم، رييس سازمان انرژي اتمي، وزارت امور خارجه و همه مسوولان اجرايي تذكر مي‌دهم اجراي توافقنامه موخر به امضاي آن است و امضاي توافق بدون مصوبه مجلس هيچ اعتباري نخواهد داشت بنابراين اجراي داوطلبانه، موقت، دايم يا الزامي قبل از هر اقدامي نيازمند تصميم مجلس است.

محمد اسماعيلي، نماينده زنجان و طارم در نطق ميان‌دستور گفت: قطعا اگر غربي‌ها در مذاكرات كم آوردند و بخشي از حقوق ملت ايران را به رسميت شناختند، به علت مقاومت 12 ساله ملت ايران و ايثار و فداكاري شهداي هسته‌اي بود كه اين موضوعات توانست توانمندي ملت ايران را با وجود تحريم‌ها و تهديد به رخ جهانيان بكشاند. وي ضمن تقدير و تشكر از تلاش تيم مذاكره كننده هسته‌اي كشورمان، گفت: اگر غربي‌ها مذاكره را در موضوع هسته‌اي پذيرفته‌اند، اين اقدام نه از سر دلسوزي بلكه از روي ناچاري بوده است.

علي علي‌لو، نماينده مردم شبستر در نطق ميان دستور خود گفت: تيم‌هاي مذاكره‌كننده قبلي و فعلي در طول يك دهه گذشته شجاعانه در برابر شش دولت جبار و استكبار در جهت ايفاي حقوق مردم ايستادگي كردند. به گفته علي‌لو، با توجه به اين سه اصل هيچ گروه و جناحي حق مصادره مذاكرات را اكنون و آينده ندارد. وي با اشاره به مناقشات و منازعات امريكايي‌ها در مورد قبول يا عدم قبول توافق وين، گفت: هنوز در گفتمان برخي مسوولان ارشد امريكا سخنان كينه‌توزانه و خصمانه برگرفته از روح استكباري و ظالمانه‌شان به گوش مي‌رسد كه در داخل كشور ما نيز هنوز هيچ توافقي به امضاي هيچ مقام مسوول نرسيده است. حال سوال اين است كه چرا عده‌اي در داخل كه گهگاه از مديران ارشد نظام اسلامي هستند، با رفتار و گفتار شتابزده و اظهارات زودهنگام باعث وهن و تحقير جبهه خودي مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون