• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

تشكل‌ها

معدوم‌سازي 800 كيلوگرم گوشت فاسدبلدرچين|سرپرست شبكه دامپزشكي شهرستان بيرجند از معدوم‌سازي ۸۰۰ كيلوگرم گوشت بلدرچين فاسد خبر داد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از بيرجند و به نقل از روابط عمومي دامپزشكي خراسان جنوبي، فردين حسين‌زاده گفت: اين محموله پس از انجام تست‌هاي تخصصي در آزمايشگاه مركزي به علت دارا بودن بار ميكروبي بالا، غيرقابل مصرف تشخيص داده شد و پس از مراحل قانوني معدوم و از چرخه مصرف انساني خارج شد.

 

افزايش 6 درصدي قيمت شير |رييس اتحاديه فروشندگان لبنيات گفت: در سه روز اخير قيمت فروش شير در برخي برندها به طور ميانگين پنج تا شش درصد افزايش يافته و برخي فرآورده‌ها مثل دوغ نيز در بعضي برندها حدود 200 تومان افزايش قيمت داشته‌اند. علي رجبي بر ارايه يارانه به شير و لبنيات تاكيد كرد و گفت: با توجه به بالا بودن هزينه‌هاي تمام شده توليد و نبود قدرت خريد ضروري است يارانه به توليد اختصاص يابد. وي با بيان اينكه پرمصرف‌ترين لبنيات شامل شير كم‌چرب، پنير و ماست مي‌شود، گفت: با وجود اينكه قرار بود از دامداران حمايت شود اين كار صورت نگرفت؛ بنابراين قيمت خريد شير خام از دامداران از 1260 تومان به 1450 تومان افزايش يافت.

 

واردات 52 ميليون دلاري تابلو برق‌هاي چيني|رييس انجمن توليد‌كنندگان تابلوهاي برق گفت: با وجود خالي بودن بيش از 80 درصد از ظرفيت واحدهاي توليدي، سال گذشته 52 ميليون دلار تابلو برق وارد شد و شاهد ورود تابلو برق‌هاي چيني هستيم كه به خاطر كيفيت پايين گهگاه حادثه‌آفرين نيز هستند. علي كهفي قانع ضمن تاكيد بر حمايت از صنعت در پساتحريم گفت: در حال حاضر با وجود ظرفيت توليد 250 هزار سلولي در بخش تابلوهاي برق 30 تا 40 هزار سلول توليد مي‌كنيم و صادرات نيز حدود 8000 سلول است، در حالي كه مي‌توانيم 150 هزار سلول صادر كنيم.

 

بازار داغ ماهي‌هاي چيني و كره‌اي‌|پرطرفدارترين ماهي‌هاي وارداتي در ايران ماهي ليستائو و تيلاپيا است كه به طور متوسط به ترتيب با قيمت كيلويي 6000 و حدود 14 هزار تومان از جمهوري كره و چين به كشور وارد مي‌شود. در سه ماهه اول سال جاري كمتر از 10 هزار تن ماهي ليستائو و دو هزار تن ماهي تيلاپيلا وارد كشور شده است و علاوه بر آن ليست اقلام وارداتي گمرك نشان مي‌دهد كه انواع ديگر ماهي از جمله سالمو، هيك، قزل‌آلا، تن و كاد نيز از هشت كشور وارد شده است.

 

آمار ماهانه صادرات نفت ملاك نيست|مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران گفت: قراردادهاي فروش نفت خام براساس متوسط تحويل سالانه تنظيم و توافق مي‌شود و افزايش يا كاهش برداشت‌هاي ماهانه كه بنابر دلايل عملياتي صورت مي‌گيرد دليلي بر افزايش يا كاهش صادرات نيست. سيدمحسن قمصري در توضيح افزايش يا كاهش صادرات نفت ايران كه در بعضي ماه‌ها از سوي برخي منابع اعلام مي‌شود، اظهار كرد: به دليل شيوه‌هاي عملياتي برخي پالايشگران، فروش نفت ايران در برخي ماه‌ها افزايش يا كاهش مي‌يابد. برخي پالايشگران در برخي ماه‌ها به دليل تعميرات و شرايط خاص برداشت را كاهش مي‌دهند و طبيعي است در ماه بعد آن را جبران مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون