• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

طرف ونزوئلايي اهميتي به بانك ايران و ونزوئلا نمي‌دهد |مديرعامل بانك مشترك ايران و ونزوئلا تاكيد كرد كه اين بانك به دليل اعمال تحريم‌ها، در اتاق شيشه‌اي محبوس نشده و تصريح كرد كه فعاليت بانكداري خود را انجام مي‌دهد، هر چند كه طرف ونزوئلايي اهميتي براي اين شراكت خود در بانك نمي‌دهد. داوود بنايي، خبرداد كه با همه اين چالش‌ها بانك مشترك ايران و ونزوئلا در سال 93 حدود 36 ميليارد تومان سود خالص داشته كه بخشي از اين سود بابت تامين سرمايه بانك و رفع تعهدات سهامداران اختصاص خواهد يافت. وي با بيان اينكه در آينده مجمع به طرف خارجي بابت تداوم عدم حضور جدي در جلسات مجمع هشدار خواهد داد، گفت كه اگر طرف ونزوئلايي بخواهد در مجامع حضور پررنگ‌تري نداشته باشد، مجبور خواهد بود كه سهام خود را واگذار كند و افزود كه ترجيح در اساسنامه حضور كشور ثالث بوده كه ممكن است اين موضوع به حقيقت هم بپيوندند. وي درباره علت بروز مشكل بين بانك ايران و ونزوئلا و بانك مركزي هم گفت كه علت اين امر نداشتن اساسنامه تيپ براي راه‌اندازي بانك مشترك و عدم معرفي اعضاي هيات‌مديره ونزولايي در بانك مركزي بوده است.

 

هدف‌گذاري مبادلات ۶۰ ميليارد دلاري با تركمنستان | وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تصميمات روساي جمهوري دوكشور، حجم مبادلات دوكشور ايران و تركمنستان طي ۱۰ سال آينده بايد به ۶۰ ميليارد دلار برسد. محمدرضا نعمت‌زاده در ديدار وزير امور خارجه تركمنستان با وي با اشاره به تعلقات فرهنگي و تاريخي ديرينه دو كشور ياد آور شد: بايد بتواتيم زمينه‌هاي همكاري بخش‌هاي خصوصي دو كشور را فراهم كنيم. وي با برشمردن زمينه‌هاي همكاري دوجانبه از جمله گاز طبيعي و نيازمندي‌هاي فني و زيربنايي و كالا و صنايع، موانع بر سر راه را نيز تشريح كرد. وي با اشاره به حضور دو سفير در اين نشست افزود: مشكلات مربوط به اخذ رواديد مي‌تواند با پيگيري‌هاي اين دو سفير رفع شود. شركت‌هاي فني و مهندسي ما مي‌توانند در زمينه پروژه‌هاي مربوط به برگزاري بازي‌هاي آسياسي در تركمنستان در دو سال آينده همكاري كنند. كشور ما آمادگي دارد كه 700 دستگاه خودرويي را كه قبلا براي صادرات آن به توافق رسيده بوديم با خدمات پس از فروش تامين قطعات تحويل دهد.

 

دومين گردهمايي ايران- اروپا؛ مهرماه در ژنو | دومين گردهمايي ايران- اروپا به ميزباني شهر ژنو سوييس، با تمركز بر خدمات بازار مالي و ارتباط تجاري، هفته اول مهرماه برگزار خواهد شد. هدف اين همايش، قدرت بخشيدن به فعالان بخش خصوصي و شركاي بين‌المللي آنها با ايجاد شبكه‌هاي ارتباطي و دانش فني لازم براي تنظيم استراتژي‌هاي كسب و كار است كه با حضور جمعي از فعالان و صاحب‌نظران اقتصادي از سراسر دنيا برگزار خواهد شد. اسفنديار باتمانقليچ، بنيانگذار فروم ايران- اروپا درباره اين رويداد گفت: گردهمايي ايران- اروپا با باور به ديپلماسي تجاري تعريف شده است. با توجه به موفقيت حاصل شده در توافق هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5، تبادل نظر درباره شناسايي فرصت‌هاي بازار ايران و تنظيم استراتژي‌هاي قابل اجرا براي سرمايه‌گذاري و تجارت در ايران، از مباحث مهم براي فعالان اقتصادي است كه موضوع بحث دومين همايش ايران و اروپا نيز خواهد بود. دومين گردهمايي ايران- اروپا در ادامه نخستين گردهمايي موفق ايران- اروپا برگزار مي‌شود كه اكتبر سال 2014 ميلادي در لندن برپا شد و طي آن، بيش از 300 نفر از فعالان و بزرگان تجارت بين‌المللي، گردهم آمدند و به تبادل اطلاعات و تجربيات پيرامون فرصت‌هاي تجاري در ايران پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون