• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

اعتراف متهم به ده‌ها فقره اخاذي

كلاهبرداري ميليوني با نقاب مامور آب‌و‌فاضلاب

اعتماد| كارمند اخراجي شركت آب و فاضلاب تهران كه در پوشش مامور اين سازمان اقدام به كلاهبرداري ميليوني از ده‌ها نفر كرده بود، از سوي پليس شناسايي و دستگير شد.

رسيدگي به اين پرونده از 31 خرداد امسال با ثبت شكايت مردي ميانسال در كلانتري 105 سنايي تهران مبني بر كلاهبرداري فردي در پوشش مامور اداره آب آغاز شد. با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «كلاهبرداري» در پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران تحقيقات كارآگاهان وارد مسير تازه‌اي شد.

مالباخته درباره جزييات كلاهبرداري به كارآگاهان گفت: «چندي پيش در حال ساخت مجتعمي مسكوني در خيابان سيدجمال‌الدين اسدآبادي بودم كه فردي به نام علي محمدي به من مراجعه و خود را مامور سازمان آب معرفي كرد. او با اين بهانه كه براي انجام امور اداري و مالي مربوط به انشعاب آب، نيازي به مراجعه به سازمان آب نيست، از من خواست تا هزينه ابتدايي آب‌بها و هزينه كنتور آب كارگاهي در زمان ساخت‌و‌ساز را به اداره آب و فاضلاب پرداخت كنم. او شماره حساب مديرمالي شركت آب و فاضلاب را به من داد و خواست تا مبلغ مورد نظر را به آن واريز كنم.»

شاكي ادامه داد: «او تمام اطلاعات مربوط به ملك در حال ساخت را داشت براي همين به او اعتماد و مبلغ 15 ميليون و 350 هزار تومان به شماره حسابي كه داده بود واريز كردم اما چند روز بعد كه براي پيگيري موضوع به شركت آب و فاضلاب مراجعه كردم، متوجه شدم كه شخصي با هويت علي محمدي در آنجا مشغول به كار نيست و او به اين شيوه از من كلاهبرداري كرده است.»

با ثبت شكايت مالباخته كارآگاهان به بررسي تراكنش مالي حساب بانكي اعلامي پرداختند و متوجه شدند كه حساب موردنظر با مدارك جعلي باز شده است. در ادامه نيز با بررسي تصاوير مدارك شناسايي ارايه شده به شعبه بانك محل افتتاح حساب، مشخص شد يكي از كارمندان سازمان آب و فاضلاب تهران به نام يوسف، كه پيش از اين اخراج شده است اقدام به افتتاح حساب و كلاهبرداري ميليوني از شهروندان تهراني كرده است. بررسي پرونده يوسف 26 ساله نشان مي‌داد كه او دو سال پيش به علت ارتكاب به تخلفات اداري توسط حراست اداره آب‌و‌فاضلاب شناسايي و اخراج شده است.

با كشف هويت متهم، كارآگاهان پايگاه چهاردهم پليس آگاهي، محل سكونتش را در شهر جديد شناسايي و اواخر تيرماه در عملياتي ضربتي او را دستگير كردند. متهم در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به ده‌ها فقره كلاهبرداري در پوشش كارمند شركت آب و فاضلاب در مناطق مختلف تهران به‌خصوص غرب و شمال غرب پايتخت اعتراف كرد و درباره شيوه كلاهبرداري‌هاي خود به كارآگاهان گفت: «براي عملي كردن نقشه‌ام، در مناطق مختلف شهر تهران خصوصا غرب و شمال غرب پرسه مي‌زدم و ساختمان‌هاي در حال ساخت را شناسايي كرده و پس از كسب اطلاع دقيق درباره هويت صاحب ملك و ساير مشخصات لازم به آنها مراجعه كرده و خود را مامور شركت آب و فاضلاب جا مي‌زدم. آنها وقتي اطلاعات من درباره مسائل مربوط به انشعاب آب شهري مي‌ديدند، اعتماد كرده و به اين ترتيب نقشه كلاهبرداري من عملي مي‌شد.

سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم به ده‌ها فقره كلاهبرداري به شيوه مشابه از شهرونداني كه به اين شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون