• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

خبر كوتاه

ديدار حسن خميني با مديران و بازيكنان سايپا

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني، در ديدار با مديران و بازيكنان تيم فوتبال سايپا با اشاره به اهميت موضوع افتخارآفريني در جوامع، اظهار داشت: يك جامعه و ملت براي بقا احتياج به غرور دارد و حس افتخار بايد به غرورملي منتهي شود، زيرا همان‌گونه كه وقتي تيم محبوب يك فرد پيروز مي‌شود او نشاط مي‌يايد و وقتي شكست مي‌خورد دچار ناراحتي مي‌شود، در مسائل ملي هم اين حالت‌ها شكل مي‌گيرد. اگر مجموعه باشگاه‌هاي فوتبال زنده، فعال و پويا باشند در حوزه افتخارات ملي هم نتايج درخشاني حاصل مي‌شود. در پايان نيز جواد نكونام پيراهن شماره 6 خود را به حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني هديه كرد.

 

بحرين رقيب ايران براي ميزباني مسابقات هندبال

مسوولان فدراسيون هندبال درصدد جلب نظر مسوولان كنفدراسيون آسيا و كسب ميزباني مسابقات قهرماني مردان اين قاره هستند. پس از درخواست فدراسيون هندبال ايران براي كسب ميزباني در مسابقات قهرماني آسيا، محمد شفيق دبيركل كنفدراسيون آسيا براي بررسي شرايط ميزباني ايران در مسابقات قهرماني قاره به تهران سفر كرد كه موافقت اوليه مسوولان آسيايي در اين خصوص انجام شده است. با اين حال بحريني‌ها نيز تلاش فراواني براي ميزباني اين مسابقات انجام داده‌اند. با توجه به لابي كشورهاي عربي در كنفدراسيون هندبال آسيا، شانس بحرين كمتر از ايران نيست.

 

ديدار وزير ورزش با رييس صدا و سيما

وزير ورزش و جوانان با رييس سازمان صدا و سيما در موضوع ورزش و رقابت‌هاي المپيك 2016 ديدار مي‌كند. محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان و محمد سرافراز رييس سازمان صدا و سيما قرار است در اين جلسه‌ در مورد راهكارهاي توجه بيشتر رسانه‌ ملي به حوزه ورزش و اهميت پرداختن تلويزيون و راديو به رشته‌هاي ورزشي در آستانه المپيك 2016 بحث و تبادل‌نظر كنند. در حالي كه يك سال تا آغاز بازي‌هاي المپيك 2016 باقي مانده، وزارت ورزش و جوانان و اهالي ورزش از عملكرد رسانه‌ ملي در زمينه توجه به حضور ايران در مهم‌ترين رويداد ورزشي جهان رضايت كافي ندارد، به همين منظور گودرزي نشست مشتركي را با سرافراز برگزار مي‌كند تا نسبت به ايجاد فضاي المپيكي در جامعه گفت‌وگو كنند. روسا و نمايندگان فدراسيون‌هاي ورزشي در جلسه مشترك با وزير ورزش و جوانان نيز نسبت به اهميت پرداختن صدا و سيما به ورزش و ايجاد فضاي المپيكي در جامعه تاكيد و گلايه‌هايي را در مورد كم‌توجهي تلويزيون به وزير ورزش و جوانان مطرح كردند. البته پيش از اين وزير ورزش و جوانان نسبت به كم‌توجهي ساير رسانه‌ها به فضاي المپيك گلايه‌هايي را مطرح كرده و توجه بيشتر رسانه‌ها نسبت به اهميت حضور ايران در بازي‌هاي المپيك 2016 را خواستار شده بود.

 

پازاج: حذف سوريان يك تلنگر براي او بود

احد پازاج، سرمربي تيم ‌ملي كشتي فرنگي درباره عملكرد فرنگي كاران ايران در تورنمنت لهستان كه منجر به كسب يك مدال طلا توسط قاسم رضايي و حذف شش فرنگي كار ديگر شامل محسن حاجي‌پور، محمدعلي گرايي، مهدي زيدوند، مهدي نوري، شهاب قوره جيلي و مهدي علياري شد، اظها‌ر كرد: متاسفانه برخي كشتي‌گير‌ان كه از آنها انتظار بيشتري داشتيم و صاحب تجربه بودند نتوانستند در حد و اندازه‌هاي خود ظاهر شوند و با باخت مقابل رقبا از دور ر‌قا‌بت‌ها كنار رفتند. البته اين مسابقات يك تورنمنت جهت آمادگي بيشتر براي حضور در مسابقات جهاني بود و ان‌شا‌ء‌الله اين نفرات بتوانند با رفع نقاط ضعف خود در مسابقات آينده موفق‌تر عمل كنند. سوريان اگر در شرايط يك مسابقه جدي و رسمي قرار گيرد، مطمئن باشيد توانايي‌هاي خود را نشان خواهد داد. او در حال‌ حاضر جزو بهترين سبك‌ وزن‌هاي دنيا محسوب مي‌شود و بايد از لحاظ روحي و رواني نيز آمادگي لازم را داشته باشد تا بتواند شايستگي‌هاي خود را نشان دهد. البته نحوه داوري ر‌قا‌بت سوريان با حريف روسي نيز در باخت او موثر بود و با ناداوري نگذاشتند كه او به حق خود برسد. البته اين نتيجه‌ و حذف از اين تورنمنت تلنگري براي او بود تا خودش را جمع و جور كند تا در فاصله اندك به مسابقات جهاني به خودش بيايد. البته بايد ديد تصميم نهايي شوراي فني در مورد انتخاب نفرات تيم ملي چيست. محسن حاجي‌پور متاسفانه در كشتي‌هاي خود نوسان‌ زيادي دارد و نمي‌توانيم روي او حساب كنيم، چرا كه گاهي اوقات خوب عمل مي‌كند و گاهي اوقات بسيار بد كشتي مي‌گيرد كه اين يك ايراد بزرگ براي او محسوب مي‌شود. قاسم رضايي در وزن 98 كيلوگرم واقعا با تجربه و مسلط به مبارزه با حريفان خود پرداخت و به جرات از بهترين‌هاي اين وزن در دنيا محسوب مي‌شود به‌گونه‌اي كه همه حريفان روي او حساب ويژه‌اي باز مي‌كنند. او توانست رقباي خود خصوصا حريف روس را بسيار راحت شكست دهد و زنگ خطر را براي رقباي خود در مسابقات جهاني از هم اينك به صدا درآورد. مهدي علياري هم بايد به تمرينات خود با جديت بيشتري ادامه دهد و آمادگي خود را براي حضور در مسابقات رسمي بيش از پيش افزايش دهد. علياري جوان است و از بهترين‌هاي كشتي ايران محسوب مي‌شود منتها ايراداتي دارد كه بايد با تمرين بيشتر و كسب تجربه آنها را برطرف كند تا به موفقيت‌هاي بيشتري برسد. پازاج در ادامه درباره احتمال حضور علياري در سنگين وزن براي شركت در مسابقات جهاني نيز خاطرنشان كرد: تمام اين بحث‌هايي كه مطرح مي‌شود تنها گمانه‌زني است و تاكنون هيچ چيز به‌طور قطع تعيين نشده است. ما تمام سعي خود را مي‌كنيم تا از همه پتانسيل‌ كشتي فرنگي ايران براي موفقيت در مسابقات جهاني استفاده كنيم. از رسانه‌ها هم مي‌خواهم كه دست از گمانه‌زني‌ها بردارند و بدانند كه ما بهترين تيم را جمع و جور خواهيم كرد تا به مسابقات جهاني اعزام كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون