• 1404 پنج‌شنبه 8 خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 6053 -
  • 1404 دوشنبه 5 خرداد

ادامه از صفحه اول

ميانبر  اقتصاد  جهاني

بورس اوراق بهادار يكي از پلتفرم‌هاي سازمان‌يافته‌اي است كه در آنها اوراق بهادار خريد و فروش مي‌شوند. نمونه‌هايي از آن شامل بورس اوراق بهادار نيويورك NYSE، يكي از بزرگ‌ترين بورس‌هاي اوراق بهادار در جهان و بورس اوراق بهادار بمبئي BSE كه قديمي‌ترين بورس اوراق بهادار در آسياست، مي‌باشد. بازار اوراق بهادار دولتي هم شامل اوراق بهاداري است كه توسط دولت منتشر مي‌شود، از جمله اوراق خزانه، اوراق قرضه دولتي و اوراق قرضه شاخص تورم كه در جهان معتبرند. صندوق‌هاي قابل معامله در بورس شامل اوراق بهادار قابل معامله، نقدينگي ارائه مي‌دهند و هسته اصلي هر سبد سرمايه‌گذاري را تشكيل مي‌دهند. بازار مالي و عناصر آن با انجام اين وظيفه، امكان توزيع مجدد موثر منابع سرمايه بين افراد و فعالان اقتصادي را فراهم مي‌كند. بازار مالي نقش مهمي در احياي بخش واقعي به عنوان محل عبور جريان نقدي در اقتصاد، به موازات سيستم بانكي ايفا مي‌كند. به خصوص وجود مشكل هدايت درآمدهاي نفتي به ساير بخش‌ها، اهميت ويژه‌اي براي توسعه بازار مالي كشور ايجاد مي‌كند.  تشكيل موفقيت‌آميز بازار مالي از طريق ايجاد زيرساخت‌هاي بازار از طريق اصلاحات اقتصادي و قانوني امكان‌پذير است. يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي زيرساخت ايجاد شده، بازار اوراق بهادار است. بازار اوراق بهادار يكي از مهم‌ترين گزينه‌ها، در كنار بودجه دولت و سيستم بانكي است. اين امر توزيع مجدد منابع مالي بين بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلف اقتصاد را به شيوه‌هاي مطلوب و سودآور، به نفع توسعه پوياي توليد، فراهم مي‌كند.


سخني با  شركت‌هاي  سرمايه‌گذاري

با توجه به اهميت شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در بانك‌ها، نهادها و ديگر مراكز كه در زيرمجموعه خود شركت‌هاي متعدد توليدي تجاري  دارند، پيشنهاد  مي‌شود:  
با بهره‌گيري از شرايط جديد، نسبت به ايجاد شركت مديريت صادرات (EMC) با همكاري شركت‌هاي زيرمجموعه جهت توسعه تجارت و خصوصا بهره‌گيري از حداكثر ظرفيت و توان توليدي صادراتي شركت‌ها جهت انسجام، حضور در رقابت‌ها، كاهش هزينه‌ها و قيمت تمام شده، برند‌سازي و... در راستاي هر چه بيشتر فعال كردن اشتغال، ارزش افزوده، ارزآوري و ايفاي نقش در صحنه توليد و تجارت منطقه و بازارهاي بين‌المللي  اقدام  كنند.
با توجه به تجارب و الگوهاي موجود در حوزه صف و ستاد مديريت تجاري و اجرايي و همچنين با استفاده از اطلاعات، ارتباطات‌ داخلي و خارجي تجارت و فرصت‌هاي پيش‌رو، مي‌توان نسبت به اهداف توسعه‌اي و كسب و كار شركت‌هاي بزرگ  سرمايه‌گذاري ياري  رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون