• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

نامگذاري مكاني در تهران به نام آيلان، كودك غرق شده سوري

مهر|عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تلخ ارزيابي كردن اتفاق رخ داده براي كودك سه‌ساله كوباني پيشنهاد نامگذاري مكاني در تهران به نام كودك سوري را كه قرباني خشونت فرقه‌اي شده به عنوان نماد ضدخشونت پيشنهاد داد.

احمد مسجدجامعي در سخنان پيش از دستور جلسه يكصد و هشتادم شوراي اسلامي شهر تهران با تسليت به دليل كشته شدن كودك كرد سوري گفت: كشته شدن اين كودك كه قرباني خشونت‌هاي فرقه‌اي است نشان‌دهنده گونه‌اي از مظلوميت انسانيت و انسان در دوره معاصر است. وي با بيان اينكه براي نشان دادن مظلوميت در سينما از كودكان استفاده مي‌شود، اظهار داشت: اتفاقي كه براي اين كودك سه ساله و برادر پنج ساله‌اش رخ داد اتفاقي تلخ بود و ما در همراهي با اين كودك مقابل ايدئولوژي‌هاي مذهبي خودساخته مي‌توانيم نقطه‌اي را در شهر به نام اين كودك كرد كوباني به نام آيلان نامگذاري كنيم.

غلامرضا انصاري، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ابتداي اين جلسه به اتفاق رخ داده براي كودك كرد سوري در سواحل تركيه، اظهار داشت: اين اتفاقي تكان‌دهنده بود كه در يك سمت آن اسلام منفعت‌جو و داعش جنايتكار و در طرف ديگر آن افرادي كه شعار حقوق بشر را مي‌دهند ولي كمترين ارزشي براي آن قايل نيستند، قرار دارند.

وي خواستار شد تا شوراي شهر تهران با موضع‌گيري در اين خصوص بتواند پيام مظلوميت اين كودك را به جهانيان منتقل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون