• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3340 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

وزير بهداشت اخطار داد: بيمه‌ها در صورت ديركرد در پرداخت مطالبات بايد جريمه بدهند

وزير بهداشت با اعلام اينكه سازمان تامين اجتماعي و بيمه سلامت ايران قول داده‌اند معوقات خود را تا پايان شهريور تسويه كنند، گفت: محدوديت‌هاي منابع و عقب‌افتادگي در پرداخت‌ها موجب كدورت بين ارايه‌دهندگان و خريداران خدمت مي‌شود.

سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي ضمن آنكه پرداخت به‌موقع هزينه‌ها و رعايت مصوبات از سوي سازمان‌هاي بيمه‌گر را در جلب اعتماد دولت موثر دانست، افزود: «انتظارات زيادي از بيمه‌ها وجود دارد. اين انتظار در جامعه وجود دارد كه بيمه‌ تمام بار حمايت از مردم به‌ويژه افراد آسيب‌پذير را در حوادث ناگوار بپذيرد. اكنون ما در شرايطي هستيم كه علاوه بر موضوع سالمندي با مشكلاتي مانند تصادفات و ايجاد معلوليت و مرگ و مير مواجهيم، بنابراين تمام بار روي بيمه است و اگر از بيمه به عنوان پاشنه آشيل نام برده مي‌شود، علت اين است كه پاشنه آشيل بيشترين وزن بدن را تحمل مي‌كند. در حوزه اجتماعي، كشوري كه بيمه مناسب ندارد، توسعه‌يافته نيست و نمي‌توان درمورد عدالت و كارآمد بودن حكومت آن حرف زد. ما براي اجراي طرح تحول سلامت مي‌توانيم از سازمان مديريت و بيمه‌ها پول بگيريم و اگر اين دو پول ندهند، نمي‌توانيم در بيمارستان‌ها را ببنديم. مسير سازمان مديريت با دستور رييس‌جمهور تا حدودي رفع شده است. درمورد بيمه‌ها نيز قرار شده ظرف دو هفته، 60 درصد هزينه‌ها را پرداخت كنند و بقيه آن را ظرف سه ماه بپردازند، در غيراين‌صورت بايد خسارت بدهند.

قاضي‌زاده‌هاشمي همچنين خطاب به انجمن‌هاي علمي پزشكي گفت: درصورتي كه انجمن‌هاي علمي گرفتار مسائل صنفي شوند، جاي آنها نه در وزارت بهداشت بلكه در وزارت كار است و جاي آنها در صورتي كه گرفتار حاشيه‌هاي سياسي شوند، وزارت كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون