• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

نوبخت در ديدار با نمايندگان تشكل‌هاي معلمي عنوان كرد

معلمان در تدوين برنامه ششم در حوزه آموزش‌وپرورش مشاركت كنند

با مشاركت يكديگر بايد تلاش كنيم قطار آموزش‌وپرورش روي ريل قرار گيرد و در قالب برنامه ششم توسعه كه در حال تدوين است چشم‌انداز روشني در اين راستا ترسيم شود.

محمدباقر نوبخت، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و معاون رييس‌جمهور صبح سه‌شنبه در ديدار با نمايندگان تشكل‌هاي معلمي ضمن بيان اين مطلب، افزود: با تشكيل سه‌ كارگروه در سه حوزه كارآمد كردن سازمان موجود در آموزش‌وپرورش، كيفيت بخشيدن به نيروي انساني و تدوين سبك مطلوب تعليم و تربيت بايد در مدت شش ماه باقيمانده تا زمان نهايي شدن برنامه ششم توسعه نظرات و ديدگاه‌ها گرفته و پس از جمع‌بندي ارايه شود.

نوبخت در ادامه گفت: من خودم معلم بودم و جنس من معلمي است، بنابراين با مسائل حوزه آموزش‌وپرورش آشنايي دارم، خيلي علاقه‌مند هستم در اين دوره براي معلمان و آموزش‌وپرورش كاري ماندگار انجام دهم.

معاون رييس‌جمهور در اين ديدار با اشاره به تجربه معلمي خود و همچنين مديريت در سطح منطقه و استان در حوزه آموزش‌وپرورش افزود: وقتي من معلم بودم آرزو مي‌كردم مديريت يك مدرسه را برعهده داشته باشم تا بتوانم در اين حيطه بيشتر موثر واقع شوم؛ طولي نكشيد از طرف آموزش‌وپرورش مديريت يكي از دبيرستان‌ها به من پيشنهاد شد كه بعد هم مديريت منطقه را برعهده گرفتم و از آنجا كه علاقه‌مند بودم در سطوح گسترده‌تري ايفاي نقش كنم، پس از پيشنهاد مديركلي آموزش‌وپرورش استان كرمانشاه در شرايط خاص دوران جنگ ترجيح دادم در آن منطقه مشغول خدمت شوم، بنابراين با ابعاد مسائل و موضوعات آموزش‌وپرورش آشنايي دارم و اميدوارم در تعامل با شما و مشاركت دلسوزان بتوانيم برنامه مناسبي را تدوين كنيم.

ايشان خطاب به نمايندگان تشكل‌ها افزود: اين ارتباط يك فرصت متقابل است؛ هم ما و هم شما در يك آزمون قرار داريم كه بايد از اين آزمون سربلند خارج شويم تمام تلاش‌مان را بايد به كار بگيريم تا اين فرصت نسوزد و يك كار ماندگار كه آيندگان از آن به نيكي ياد كنند، انجام دهيم.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور گفت: در آموزش‌وپرورش، ما نيازمند يك سازمان كارآمد هستيم؛ براي تحقق اين كارآمدي بايد نيروهاي انساني شايسته، توانمند و باانگيزه داشته باشيم كه بايد ديد چگونه مي‌شود اين مهم را محقق ساخت. برخي بر اين باور هستند كه دانشگاه‌هاي فرهنگيان مي‌تواند تامين‌كننده چنين نيرويي باشد من گفتم اگر قرار باشد خروجي اين دانشگاه متفاوت از ساير دانشگاه‌ها باشد ممكن است اميدوار بود اما اگر فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه تفاوتي با ساير دانشگاه‌ها نداشته باشند بهتر است از فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي ديگر استفاده كرد؛ البته قرار شد در حال حاضر ضمن ادامه كار دانشگاه فرهنگيان از فارغ‌التحصيلان ساير دانشگاه‌ها هم استخدام شود تا نيروي موردنياز تامين شود.

معاون رييس‌جمهور دراين ديدار كه دو ساعت به طول انجاميد پس از شنيدن نظرات نمايندگان تشكل‌هاي معلمي با استقبال از ديدگاه‌هاي ارايه‌شده و تحسين فعالان در اين حوزه تاكيد كرد بايد توجه داشته باشيم كه در شرايط موجود ببينيم چه كار مي‌شود كرد. من و سازمان هزار نفري تحت مديريت در خدمت شما هستيم و به سازمان‌هاي استان‌ها نيز توصيه مي‌كنيم با فعالان و صاحب‌نظران در استان‌ها نشست داشته باشند و نظرات وايده‌ها را در استان‌ها و شهرستان‌ها نيز دريافت كنند تا جامع و دقيق‌تر به مسايل پرداخته شود؛ همراهي معلمان لازمه موفقيت در اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاست.

ايشان افزود: اين همراهي و مشاركت بايد منطبق بر منطق عقلي و روحي و رواني باشد، صادقانه و با تمام وجود براي حل مسائل آموزش‌وپرورش تلاش كنيم.

محمدباقر نوبخت در اين نشست با اشاره به رسالت اصلي آموزش‌وپرورش گفت: تربيت نسل خوداتكا و خودباور يكي از رسالت‌هاي مهم و اساسي آموزش‌وپرورش است كه در سبك و روش و محتواي آموزشي اين اصل حياتي و هويتي بايد موردتوجه جدي قرار گيرد. بايد توجه داشته باشيم محصولي كه تحويل دستگاه تعليم و تربيت داده مي‌شود پس از يك فرآيند 12ساله چگونه تحويل گرفته مي‌شود. آيا اين فرد مي‌تواند روي پاي خود بايستد و مستقل و خوداتكا زندگي كند؟

معاون رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود افزود: ما نيازمند شاخص‌هاي كمي و كيفي هستيم تا فرآيند آموزش‌وپرورش را درابعاد مختلف مورد ارزيابي قرار دهيم و با ياري اين شاخص‌ها برنامه ششم را هم تدوين و بعد مرحله به مرحله ارزيابي كنيم و ببينيم چقدر از اين شاخص‌ها تحقق يافته است.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در پايان اين ديدار كه براي دومين‌بار در طول دو هفته گذشته صورت گرفته است، بر استمرار اين جلسه‌ها و ادامه تعامل و گفت‌وگو تاكيد كرد و گفت: هفته آينده نيز مباحث را ادامه خواهيم داد تا به يك جمع‌بندي و راهكار مطلوبي دست پيدا كنيم .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون