• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3348 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور

گردشگران خارجي سيم‌كارت گردشگري مي‌گيرند

اعتماد| معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، ويژه‌برنامه‌هاي اين سازمان را به مناسبت پنجم مهر روز جهاني گردشگري اعلام كرد. مرتضي رحماني موحد روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «قصد داريم در دو جايگاه، بستر عمومي براي عرضه و معرفي فعاليت‌هاي گردشگري ايجاد كنيم. با اين رويكرد نمايشگاه تخصصي مشاركت ملي گردشگري نيز طي چهار روز از دوم تا پنجم مهر ماه در بوستان مشاهير واقع در منطقه فرهنگي عباس آباد با هدف معرفي ابعاد مختلف گردشگري، فعاليت‌هاي مختلف، آموزش‌هاي پايه كانون‌ها و نهادهاي مردمي و معرفي اقوام و شاخصه‌هاي فرهنگي كه در توسعه گردشگري ما موثر هستند، عشاير و آيين‌ها و رسوم و سنت‌ها برگزار مي‌شود. مراسم ملي روز جهاني گردشگري نيز پنجم مهرماه در تهران در سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار خواهد شد. در اين برنامه سخنراني‌ها و مطالب مرتبط با اين روز ارايه مي‌شود و از خدمات و تسهيلات جديد براي گردشگران از جمله كارت صباي بيمه ايران و كارت اعتباري بانك سپه و سيم‌كارت گردشگر رونمايي خواهد شد. همچنين برترين‌هاي جشنواره ملي مشاركت‌هاي گردشگري معرفي مي‌شوند. در اين برنامه از برترين‌هاي ملي صنعت گردشگري در ۳۰ رشته فعاليت مرتبط با صنعت گردشگري تقدير خواهد شد و معرفي برترين‌هاي گردشگري را به صورت سالانه انجام داده و با توجه به نظر همه، برترين‌هاي هر فعاليت را مشخص و با حمايت از اين روند چنين اقدامي را به يك رقابت سالم براي ارتقاي خدمات تبديل كنيم.»

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در مورد نحوه ارائه خدمات از طريق سيم كارت گردشگري گفت: «اين سيم‌كارت مي‌تواند به ايجاد فضاي ارتباطي داخلي و خارجي كمك و هزينه رومينگ گردشگران خارجي را حذف كند و علاوه بر خدمات ارتباطي خدمات محتوايي هم خواهد داشت و گردشگران را از اطلاعات مربوط به گردشگري ايران مطلع خواهد ساخت. سعي شده كه اين محتوا در سيم كارت گردشگران خارجي قرار داده شود.»

مرتضي رحماني موحد در مورد گردشگري مذهبي و مسائل مربوط به گردشگراني كه با هدف زيارت به ايران مي‌آيند، گفت: «عمده ورود و خروج گردشگر در ايران مربوط به گردشگري مذهبي است. اين موضوع در سياستگذاري‌هاي صنعت گردشگري ما از جايگاه خوبي برخوردار است. بيشترين آمار گردشگران مذهبي ما مربوط به كشور عراق است كه آمار آن حدود يك و نيم ميليون نفر در دو سال گذشته بوده است. گردشگري مذهبي متوليان مختلفي دارد، جمع كردن اين بخش‌ها زير يك چتر كار ساده‌اي نيست، به اين دليل كه هر كدام از اينها ديدگاه‌هاي مديريتي خودشان را دارند و اين تنوع ديدگاه‌ها در نحوه تعامل هم تاثير مي‌گذارد، اگر ما بتوانيم اين نگاه‌هاي مديريتي را در كل كشور يكپارچه كنيم، مي‌توانيم خدمات بهتري به زوار ارايه كنيم. ما در اين بخش با گروه‌هايي روبه‌رو هستيم كه بدون داشتن مجوز و مسووليت اجتماعي و قانوني، تور زيارتي برگزار مي‌كنند، تلاش ما اين است كه اين گروه‌ها و مراكز را در دفاتر مجاز و قانوني ساماندهي كنيم تا نسبت به حقوق مردم و كساني كه از اين خدمات استفاده مي‌كنند پاسخگويي لازم را داشته باشيم.»

معاون گردشگري سازمان در رابطه با قطارهاي گردشگري و برگزاري تورهاي داخلي با قطار‌هاي توريستي گفت: «تقريبا دو سالي مي‌شود كه قطارهاي گردشگري وارد كشور مي‌شوند، سفر با قطار از يك ويژگي خاص برخوردار است، قيمت آن مناسب‌تر است و شرايط داخل آن با وسايل ديگر متفاوت است. اخيرا يك شركت ايراني با همكاري شركت رجاء و يك شركت اتريشي تفاهمنامه‌اي مربوط به توليد و راه‌اندازي قطارهاي گردشگري در مسير ريلي ايران و خارج از ايران، امضا كرده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون