• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3359 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

هويت، منزلت و معيشت معلمان در صدر برنامه‌هاي دولت

علي‌اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش پيامي به مناسبت روز جهاني معلم صادر و در اين پيام ضمن تبريك اين روز بر نقش و جايگاه معلم تاكيد كرد.

در اين بيانيه آمده است: سيزدهم مهرماه برابر با پنجم اكتبر، ازسوي سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد «يونسكو» روز جهاني معلم ناميده شده است. روزي براي ياد كرد نقش كليدي معلمان، به عنوان كارگزاران آموزش و تربيت و الگوهاي بي‌بديل دانش‌آموزان در سراسر جهان، اين گمنامان هميشه آشناست.

معلمي صرفا شغل و حرفه نيست، بلكه ذوق و هنري عالي و جلوه‌اي از صفات و قدرت لايزال الهي است، چرا كه اول معلم عالم وجود مقدس حضرت حق است.

آموزگاران الفباي عشق را مي‌آموزند و از گوهر كلمات، حديث زندگي و نيكي ماندگار را در نهاد نوآموزان زمزمه مي‌كنند.

ايشان البته اشاره‌اي هم به روز ملي معلم در كشورمان كرده و گفته: در جمهوري اسلامي ايران، شهادت معلم فرزانه استاد مرتضي مطهري، بهانه پاسداشت روز ملي معلم و يادآور رسالت راستين انبياست.

وزير آموزش وپرورش در دولت يازدهم در اين بيانيه كوتاه گريزي هم به نگرش اين دولت زده و در بخشي از اين بيانيه آورده است: آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد برآن است تا سه مقوله اساسي هويت، منزلت و معيشت معلمان را بر صدر برنامه‌ها و مسائل كشور قرار دهد و در اين راستا با اولويت دادن تعليم و تربيت در كنار ساير موضوعات مهم، اساسي و كلان كشوري، ضمن اصلاح و تغيير نگرش جامعه از مصرفي و هزينه‌بر بودن آموزش و پرورش به نهادي مولد و سرمايه‌ساز، بر ارزش‌هاي والاي معلمي و قدرداني مادي و معنوي جامعه ازآنان نيز همت گمارد.

در اين بيانيه همچنين آمده است: ما در دولت تدبير و اميد معتقديم كه اساسي‌ترين سرمايه و ظرفيت در آموزش و پرورش « معلم » است و معلمان كليد حل چالش‌هاي اساسي و مزمن آموزش و پرورش و طلايه‌داران حركت در مسير توسعه متوازن، همه‌جانبه و پايدار كشور هستند؛ بنابراين تمام تلاش خود را مصروف فراهم كردن زمينه‌هاي مشاركت همه‌جانبه و واقعي آنان در فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي جامعه مي‌نماييم و در اين راستا تمهيد مقدمات ايجاد و تقويت انجمن‌ها و تشكل‌هاي علمي، مدني و صنفي معلمان و احياي نقش الگويي و تربيتي معلم در جامعه را سرلوحه كار خويش قرار داده‌ايم.

فاني در اين بيانيه از اوضاع منطقه هم بي‌تفاوت عبور نكرده و با اشاره به اهميت صلح و امنيت، در بخش پاياني بيانيه مي‌آورد: اينجانب با تبريك فرارسيدن روز جهاني معلم به آموزگاران و معلمان فرهيخته كشور و آرزوي استقرار صلح و امنيت پايدار و زندگي شرافتمندانه معلمان در سراسر جهان به ويژه كشورهاي مسلمان عراق، سوريه و يمن، اميدوارم با استمرار حمايت‌هاي مسوولان ارشد نظام و همدلي وهمزباني ملت و دولت، شاهد عزت، سرافرازي و سربلندي افزون‌تر معلمان عزيز كشور باشيم تا نهاد آموزش و پرورش بتواند در مسير كيفيت‌بخشي و رشد و بالندگي دانش‌آموزان گام بردارد و زمينه توسعه كشور را بيش از گذشته فراهم آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون