• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

خبر

بيماري پرحاشيه آقاي شهردار
اعتماد| ديروزبيماري شهردارتهران به شكلي تامل‌برانگيز به‌سوژه‌اي جديد براي رسانه‌ها تبديل شد. نخستين بار انتشار خبري ازسوي خبرگزاري فارس مبني بر بيماري شهردارتهران سبب شد تا اين خبر در كمتر از چند ساعت از طريق خبرگزاري‌ها و به خصوص شبكه‌هاي اجتماعي به يكي از پرمخاطب‌ترين اخبار شهري بدل شده، به دنبال آن سيلي از شايعات منتشر شود. اين شايعات حكايت از آن داشت كه محمد باقر قاليباف به دليل آلودگي هواي تهران و با ابتلا به آنفولانزاي جديد، در بيمارستان بستري شده است. فارس در آخرين خبري كه از اين شايعه منتشركرد به نقل ازمهدي چمران نوشت: من تلفني با شهردار تهران صحبت كردم و حال وي بهتر شده است. اين خبرگزاري همچنين به نقل از فاطمه‌ آليا، نماينده تهران گفت: شهردار تهران به دليل آلودگي هوا و با تجويز دكتر در خانه بستري است.
براساس ادعاي اين خبرگزاري، يكي از اعضاي شوراي شهر تهران روز شنبه به خبرنگار اين خبرگزاري گفته است كه حال شهردار تهران خوب نبوده و براي وي دكتر برده اند (البته دكتر را محل كار برده بودند). اين خبرگزاري حتي اشاره‌اي هم به نام بيمارستاني كه شهردار تهران در آن بستري شده كرده و گفته است: گفته مي‌شود شهردار تهران به بيمارستان بقيـ[‌الله مراجعه كرده است. اين خبرگزاري براي اثبات ادعاي خود به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ساعت 13:20 اشاره مي‌كند كه در آن نوشته شده است: محمد باقر قاليباف، شهردار تهران كه قرار بود در ششمين همايش خانواده و سلامت جنسي شركت كند در اين مراسم حضور نيافت و عدم حضورش خبرنگاران را نگران كرد. با اين وجود شهرام گيل آبادي، مديركل روابط عمومي شهرداري تهران درگفت‌وگو با «اعتماد» ضمن ابراز تعجب از بزرگ شدن ابعاد اين شايعه گفت: بيماري قاليباف يك سرماخوردگي جزيي است كه تاثيري در روند كاري وي نداشته و ديروز، زماني كه اين خبر به سرعت در حال پخش شدن بود، وي در جلسه منطقه‌12 حضور داشت. وي با رد شايعاتي كه بيماري قاليباف را ناشي از آلودگي هوا يا آلزايمر عنوان مي‌كردند، گفت: شهردارتهران هم مانند هر انسان ديگري، ممكن است بيمار شود و اين مساله چيز عجيبي نيست. اما نكته قابل تامل در اين ميان اين است كه چرا بايد اين خبر تا اين حد مهم و جذاب باشد؟
به هر تقدير ريشه‌يابي اين خبر مي‌تواند از ابعاد خبري و اجتماعي قابل تامل باشد. اينكه چرا خبري اينچنيني به سرعت به يكي از اخبار مهم رسانه‌اي كشور بدل مي‌شود؟ آيا اين نحوه برخورد مي‌تواند حكايت ازاهميت جايگاه قاليباف باشد؟ يا برعكس مي‌تواند نشان ازمستعد بودن جامعه براي انتشار شايعات و دامن زدن به آنها باشد؟

 

كاهش 30 درصدي سرقت در تهران با جمع‌آوري معتادان
ايسنا| دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمع‌آوري معتادان متجاهر، موجب كاهش 30 درصدي سرقت و 80 درصدي ‏خرده فروشي مواد مخدر در سطح شهر مي‌شود. ‏عبدالرضا رحماني‌فضلي در جلسه مشترك با دادستان و سرپرستان ‏دادسراهاي تخصصي تهران و شهرستان‌هاي استان تهران گفت: تاكنون 450 زن معتاد ‏متجاهر و 2700 مرد معتاد متجاهر ‏از سطح تهران جمع‌آوري و به كمپ‌هاي تعيين شده، منتقل شدند. ‏اراده جمعي دادستاني تهران و وزارت كشور اين است كه 10 هزار معتاد متجاهر تهراني تا پايان سال از سطح ‏شهر ‏جمع‌آوري شوند. ‏وي همچنين گفت: اهتمام دستگاه قضايي در صدور احكام قلع و قمع در ساخت و سازهاي ‏غيرمجاز منجر به كاهش 70 درصدي در تصرفات غيرقانوني در دو سال گذشته شده است. ‏وزير كشور افزود: همه دستگاه‌هاي اجرايي و مسوول بايد از همان ابتداي تصرفات با آن برخورد كنند و اجازه ندهند ‏ساختماني ساخته يا زميني تصرف شود، در همان مراحل اوليه براي جلوگيري از اين كار اقدام كنند زيرا ساخته شدن ‏ساختمان و بعد صدور حكم تخريب، اثرات اجتماعي نامطلوبي برجاي مي‌گذارد. ‏وزير كشور به ماجراي پديده شانديز به عنوان نمونه‌اي از كم‌كاري ساير دستگاه‌ها اشاره كرد و گفت: در موضوع پديده شانديز، اولويت ‏ما تامين حقوق مردم است اما بعد از احقاق حقوق مردم با صددرصد كساني كه مقصر بودند حتما برخورد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون