• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3464 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن

تشكل‌ها

حذف كد رهگيري تكذيب شد| رييس اتحاديه صنف مشاوران املاك كشور با تكذيب حذف كد رهگيري قراردادهاي املاك گفت: كد رهگيري حذف نشده و ضرورت دريافت آن مصوبه هيات وزيران است. حسام عقبايي گفت: دريافت كد رهگيري همه قولنامه‌ها و قراردادهاي املاك از جمله خريد، فروش و اجاره از سال 1388 براي همه مشاوران املاك اجباري است و چنانچه كد رهگيري صادر نشود بر اساس ماده 28 نظام امور صنفي آن واحد صنفي پلمب خواهد شد.
وي گفت: 120 هزار مشاور املاك در كشور فعال هستند كه موظفند براي همه قراردادهاي خود كد رهگيري صادر كنند.

نبض اشتغال مسكن در دست بافت‌هاي فرسوده| يك كارشناس مسكن با بيان اينكه ساخت مسكن متوسط به بالا ديگر توجيه اقتصادي ندارد، گفت: بخش مسكن از ساخت خانه‌هاي متوسط و لوكس اشتباع شده اما با توجه به نياز كشور به نوسازي حاشيه شهرها و بافت‌هاي فرسوده نبض اشتغال بخش مسكن را بايد در دهك‌هاي پايين جست‌وجو كرد. محمد وطن‌پور گفت: در بخش مسكن با تناقضاتي مواجهيم. مثلا از سويي يك ميليون و 400 هزار خانه خالي متوسط به بالا داريم و از سوي ديگر در تمام كشور بافت‌هاي فرسوده و حاشيه‌نشين داريم كه بايد ارتقا يابند.

محبوبيت شيريني و شكلات ايراني در گينه| بر اساس آمار منتشر‌شده از سوي سامانه گمرك ايران، در 10ماهه نخست ايران، «گوشت مرغ و خروس يخ‌زده»، «شيريني و كاكائوي يخ‌زده»، «شكلات كاكائويي»، «بيسكويت شيرين» و... از ايران به كشور گينه وارد شده است. گينه يكي از كشورهايي است كه در 10ماهه نخست سال 1394، مقصد صادرات كالاهاي ايراني قرار گرفته است. در 10 ماهه نخست سال 1394، از ايران؛ كالاي «گوشت مرغ و خروس از نوع خانگي بريده نشده به‌صورت قطعات و يخ‌زده» معادل 25 هزار و 755 دلار، «آدامس» معادل 346 دلار، «شيريني بدون كاكائو» معادل 115 دلار، «شكلات كاكائويي» معادل 515 دلار، «بيسكويت‌هاي شيرين» معادل 16 هزار 661 دلار، «ويفل‌ها و ويفرها» معادل 42 هزار و 383 دلار، «لوازم خانه‌داري» معادل 9 هزار و 129 دلار و «كف‌پوش» به ارزش 25 هزار و 856 دلار، به گينه صادر شده است.

تامين ميوه شب‌عيد | معاون سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: تامين بازار ميوه شب عيد بر عهده وزارت كشاورزي و نظارت و رصد بازار بر عهده اصناف و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان است. مصيب محمديان شمالي، درباره بازار ميوه شب عيد گفت: در اين زمينه كارها تفكيك شده و وظايف هر دستگاهي مشخص است.

شركت ايران در نمايشگاه ارگانيك آلمان | رييس انجمن ارگانيك ايران با اشاره به استقبال خوب بازديدكنندگان از غرفه عرضه محصولات ارگانيك ايران در نمايشگاه ارگانيك بايوفاخ آلمان، گفت: ايران براي نخستين بار در اين نمايشگاه شركت كرده است. سيدرضا نوراني گفت: امسال براي نخستين بار جمهوري اسلامي ايران توسط انجمن ارگانيك ايران در بزرگ‌ترين نمايشگاه ارگانيك جهان (بايوفاخ) واقع در شهر نورنبرگ آلمان شركت كرد. در اين نمايشگاه بيش از 150 كشور توليدكننده محصولات ارگانيك شركت دارند و انجمن ارگانيك ايران مسووليت غرفه ايران در اين نمايشگاه را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون