• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3536 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

انتشار رمان نوجوان «راز خانه سه خواهرون»

«راز خانه سه خواهرون» داستاني از عبدالمجيد نجفي و از جمله داستان‌هاي ماجراجويانه و رازآميز براي نوجوانان است كه از سوي انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده است.
«راز خانه سه خواهرون» در فاصله زماني۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰ شمسي اتفاق مي‌افتد. بهار، دختربچه‌اي است كه پدرش راننده عبدالله‌خان از صاحب‌منصبان قشون است. سه خواهر با روحيات متفاوت دختران عبدالله‌خان هستند و در يك خانه اعياني زندگي مي‌كنند. پسر ته‌تغاري خانواده را به فرانسه فرستاده‌‌اند.
سه جوان، مخفيانه از راه مي‌رسند و مهمان‌خانه سه خواهرون مي‌شوند و با آمدن‌شان، اتفاقات عجيبي رخ مي‌دهد.
بعدازظهر يكي از روزهاي بهاري، بهاره، دختري كه پدرش راننده پدر اين سه خواهر است، همراه با برادرش و از در وسطي وارد باغي مي‌شود كه پشت خانه سه خواهرون است و آنجا به رازهاي وحشتناكي پي مي‌برند. اما اختربانو، خواهربزرگ‌تر، او و برادرش را گرفتار مي‌كند. ماجراي رهايي آنها از آن محل مخوف همراه با گلبانو، خواهروسطي، حوادث پركشش بعدي رارقم مي‌زند.
«راز خانه سه خواهرون» نوشته عبدالمجيد نجفي را انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر كرده است.
«سربداري ديگر» عنوان يكي ديگر از كتاب‌هاي نجفي است كه از سوي دفترنشرفرهنگ اسلامي منتشر شده و داستان ۱۰ روز آخر زندگي شهيدنيكنام ثقه‌الاسلام تبريزي است. او مرجع فكري سردار ملي بود.
روس‌ها اول محرم سال ۱۳۳۰ هجري او را بازداشت كردند تا كشتار وحشيانه مردم را طي چهار روز با امضاي وي توجيه كنند اما شهيد نيكنام حاضر نشد، كشور، مردم و دين خويش را با اشغالگران معامله كند و روز عاشورا به همراه هفت تن از يارانش به ‌دار
آويخته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون