• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3537 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

رشد نيم‌درصدي بورس در هفته گذشته

شاخص بورس تهران كه در ابتداي معاملات اين هفته در ارتفاع 76 هزار و 413 واحدي قرار داشت، در انتهاي معاملات هفته جاري 439 واحد، معادل 5/0درصد رشد كرد و به ارتفاع 76 هزار و 853 واحدي رسيد و كارنامه‌اي مثبت را براي خود ثبت كرد.
شاخص كل بورس در روزهاي معاملاتي هفته جاري روندي مثبت را در پيش گرفت، به‌طوري‌كه در بازار روز شنبه 35 واحد و روز دوشنبه ‌165 ‌واحد‌ رشد ‌كرد. ‌
همچنين اين شاخص روز سه‌شنبه با وجود ماهيت منفي خود، به رشد خود ادامه داد و در انتهاي معاملات اين روز 78 واحد افزايش يافت. در نهايت در آخرين روز معاملاتي هفته جاري (چهارشنبه) نيز، شاخص كل160 واحد رشد كرد و در ارتفاع 76 هزار و 853 واحدي ايستاد. به نظر مي‌رسد رشد اين روزهاي بازار بيشتر به علت وجود اخباري در خصوص روي كار آمدن مجلس جديد، اخبار مذاكرات و برخي اخبار در رابطه با عملياتي شدن برجام كه در حوزه تبادلات مالي شركت‌ها صورت گرفته و تقويت نسبي قيمت‌هاي جهاني نفت و بعضي فلزات مثبت شده است. همچنين شاخص كل فرابورس (آي‌فكس) در روز چهارشنبه با افزايش 3 واحدي به رقم 817 واحد رسيد.
علاوه بر اين سيد علي حسيني مديرعامل بورس انرژي گفت: پس از طي مراحل قانوني و اخذ مجوزهاي لازم، امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه 95 شعبه جديد شركت كارگزاري در منطقه آزاد اروند با بهره‌گيري از ايستگاه معاملاتي بورس انرژي ايران افتتاح شد. به گفته وي، امروز از ميان عرضه‌هاي بازار فيزيكي، كارگزاري آگاه به عنوان كارگزار عرضه‌كننده هگزان پالايش نفت كرمانشاه از ايستگاه معاملاتي خود واقع در منطقه آزاد اروند اقدام به ثبت عرضه كرده و دسترسي خود را به تمامي سامانه‌هاي معاملاتي بورس انرژي ايران اعم از سامانه معاملاتي بازار مشتقه و حراج حضوري به نمايش گذاشت.
حسيني افتتاح شعبه جديد بورس انرژي اين كارگزاري به عنوان نخستين شعبه خارج از شهر تهران را آغازي در راستاي توسعه فعاليت‌هاي 52 كارگزاري عضو اين بورس اعلام كرد و افزود: بر اين اساس آمار، مجوزهاي ايستگاه معاملاتي اعطا شده از سوي بورس انرژي از 62 كارگزاري عبور خواهد كرد.
مديرعامل بورس انرژي گفت: موقعيت جغرافيايي منطقه آزاد اروند كه شامل شهرهاي آبادان، خرمشهر و مينوشهر (جزيره مينو) است، همجواري آن با كشورهاي عراق و كويت، ظرفيت آن در حوزه حمل و نقل جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي، وجود پالايشگاه‌هاي نفت، واحدهاي پتروشيمي و صنايع فولادي موجب شده اين منطقه از اهميت استراتژيك اقتصادي، تجاري و سياسي ويژه‌اي برخوردار باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون