• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3537 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

بازار طلا بر مدار نزول

نرخ اونس طلا هر چند در روز پنجشنبه و جمعه افزايش نداشت ولي بازار طلا در ايران روند ديگري را طي كرد كه سبب شد دوباره نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم و جديد به بيش از يك ميليون تومان افزايش پيدا كند. در بازار ارز، دلار در آخرين روز كاري هفته اندكي افزايش پيدا كرد.
هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، هفته گذشته را با نرخ يك ميليون و دو هزار تومان به پايان برد، حال آنكه در هفته گذشته نرخ اين سكه نوسان زيادي داشت و نرخ آن تا 998 هزار و 800 تومان هم كاهش پيدا كرده بود. به بيان ديگر سكه تمام بهار آزادي هفته را با نرخ يك ميليون و هشت هزار تومان آغاز كرد و با كاهش 6 هزار توماني قيمت هفته را به پايان رساند.
سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم در حالي كه هفته را با نرخ يك ميليون و هشت هزار توماني آغاز كرده بود و در روز چهارشنبه نيز 994 هزار تومان خريد و فروش شد، روز پنجشنبه با قيمت يك ميليون و 6 هزار تومان هفته را به پايان برد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب با نرخ 514 هزار تومان و 275 هزار تومان هفته را به پايان بردند كه بر اين اساس نسبت به آغاز هفته، نيم سكه يازده هزار تومان و ربع سكه چهار هزار تومان كاهش قيمت را تجربه كردند. سكه يك گرمي هم درنهايت 188 هزار تومان ارزش‌گذاري شد.
در بازارهاي جهاني اونس طلا در روز جمعه، هزار و 221 دلار خريد و فروش شد. اونس طلا از روز شنبه تا روز پنجشنبه مجموعا 31 دلار با كاهش قيمت مواجه شد. اين در حالي است كه روز يكشنبه بازارهاي جهاني تعطيل هستند و معاملات معمول، در اين روز انجام نمي‌گيرد. مثقال طلا در آخرين روز كاري هفته گذشته، 443 هزار و 400 تومان به بازار عرضه شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 102 هزار و 260 تومان در بازار تهران دست به دست شد.
بازار ارز در آخرين روز كاري هفته خود، با افزايش نرخ دلار مواجه شد. هر دلار امريكا با افزايش قيمت هفت توماني، سه هزار و 468 تومان به بازار عرضه شد تا ظرف يك هفته گذشته نرخ اين ارز معتبر از 25 تومان گران‌تر شود. هر يورو نيز در هفت روز گذشته افزايش قيمت هشت توماني را تجربه كرد و بر اين اساس با نرخ سه هزار و 896 تومان به كار خود در هفته گذشته پايان داد.
همچنين پوند انگليس هم پنج هزار و 100 تومان قيمت‌گذاري شد كه اين مهم به معناي افزايش قيمت 50 توماني نرخ آن در هفته گذشته بود. علاوه بر اين درهم امارات و لير تركيه 947 تومان و هزار و 200 تومان در بازار فروخته شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون