• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3537 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

تلويزيون تحليل درستي از سينما ندارد

حبيب ايل بيگي معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي

 


درباه عدم پوشش درست تلويزيون از موفقيت سينماي ايران در جشنواره كن بايد گفت كه اين رسانه به دليل تغيير مديريت در مرحله گذار است. با احترام به تمام رشته‌هاي ورزشي و ورزشكاراني كه افتخارآفريني مي‌كنند، اين مساله را نمي‌شود ناديده گرفت كه رسانه ملي به كوچك‌ترين موفقيت‌هاي جهاني اين حوزه واكنش نشان مي‌دهد. تلويزيون اگر مي‌خواهد حق مطلب را ادا كند بايد به سينما هم اهميت بدهد و تحليل درستي از آن داشته باشد. دليل واكنش نداشتن اين رسانه خيلي وقت‌ها به خاطر تحليل نادرست و ترس است.
شب برگزاري اختتاميه جشنواره كن، يكي از شبكه‌هاي رسانه ملي در حد زيرنويس، اين موفقيت را اطلاع‌رساني كرد. روز بعد هم در بخش خبري ساعت دو شبكه اول سيما، با جهت‌گيري مثبت، اين موفقيت را تبريك گفت و البته شهاب حسيني را به عنوان بازيگر برآمده از تلويزيون معرفي كرد. البته اينكه هر نهادي حسيني را متعلق به خود بداند، به خودي خود مورد اشكال نيست چون شهاب حسيني متعلق به همه مردم ايران است. اما اينكه با وجود حضور خبرنگاران رسانه ملي در مراسم استقبال از عوامل «فروشنده» در فرودگاه، اين رسانه واكنشي به استقبال مردم نشان نداده، كمي عجيب است.
با توجه به استقبال مردم از اخبار مراسم اختتاميه شصت‌ونهمين جشنواره فيلم كن، پيش‌بيني مي‌كرديم كه استقبال مردمي پرشور و گرم برگزار شود. البته بي‌نظمي و ازدحام جمعيت در فرودگاه بيش از اندازه بود، اين مساله به دليل تجربه كم استقبال مردم براي هنرمندان سينما است. حتي در مورد استقبال از ورزشكاران هم به جز رشته واليبال، گمان نمي‌كنم چنين استقبالي صورت گرفته باشد. جمعيت، به اندازه‌اي بود كه نتوانستيم گل‌هايي كه براي آقايان شهاب حسيني، اصغر فرهادي و خانم ترانه عليدوستي تهيه كرده بوديم، به دست‌شان برسانيم. برنامه استقبال از اين عزيزان در فرصت كم طراحي شده بود و تعدد تصميم‌گيرندگان در فرودگاه امام(ره) نيز به اين بي‌نظمي‌ها دامن مي‌زد. با همه اينها قرار بود استقبال مردمي صورت گيرد و ازدحام جمعيت با هر نظمي، باز هم در برگزاري برنامه خلل وارد مي‌كرد.  در مورد موضع‌گيري‌هاي صورت گرفته توسط برخي رسانه‌ها درباره فيلم «فروشنده» نيز بايد بگويم در اكران اين فيلم تاثيري ندارد. ما بر اساس قوانين و مقررات عمل مي‌كنيم. آقاي فرهادي با احترام به قوانين كشور براي ساخت اين فيلم از شوراي پروانه ساخت، مجوز گرفت و درباره اكران فيلم در ايران طبق روال معمول، شوراي پروانه نمايش تصميم مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون