• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3537 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

ده‌ها فقره سرقت در پرونده متهمان

زندان؛ ايستگاه پاياني سارقان تحت تعقيب

اعتماد| پليس پايتخت با دستگيري سه سارق متواري، به ده‌ها فقره جيب بري و سرقت آنها در مناطق مركزي تهران پايان داد. چندي پيش كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ در راستاي اجراي طرح كنترل و مراقبت از مجرمان سابقه‌دار به اقدامات سه سارق حرفه‌اي مشكوك شده و عمليات دستگيري آنها را آغاز كردند. با شناسايي مخفيگاه نهايي سارقان، تيمي از ماموران به محل اعزام شدند و هر سه سارق را دستگير كردند. آنها در بازرسي از مخفيگاه متهمان موفق به كشف مقاديري اموال مسروقه از جمله كيف‌هاي جيبي متعلق به مالباخته‌ها و چند دستگاه گوشي همراه شدند كه سارقان آنها را به شيوه‌هاي مختلف قاپيدن و جيب بري سرقت كرده بودند.
با انتقال متهمان به كلانتري، پرونده‌اي با موضوع «سرقت و جيب بري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. كارآگاهان در ابتدا به شناسايي مالباخته‌ها پرداختند و آنها را براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هفتم دعوت كردند. يكي از آنها پس از حضور در آگاهي و مواجه حضوري با يكي از متهمان (حميدرضا 22 ساله) او را سارق گوشي همراهش معرفي كرد و در شرح ماجرا گفت: «چهارم ارديبهشت امسال در خيابان خيام جنوبي پياده روي مي‌كردم و با گوشي همراهم حرف مي‌زدم كه ناگهان متهم، سوار بر يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 مشكي به من نزديك شد و در يك لحظه گوشي‌ام را قاپيد و فرار كرد.» پس از او، شاكي ديگري كه كيف جيبي حاوي پول نقد و مدارك شناسايي‌اش در يكي از ايستگاه‌هاي بي‌آر تي به سرقت رفته بود، با شناسايي ظهير 40ساله به عنوان سارق، به كارآگاهان گفت: «چهارم اسفند پارسال سوار اتوبوس بي‌آر تي خط خاوران – آزادي شدم. وقتي در ايستگاه مولوي از اتوبوس پياده شدم، خواستم گوشي‌ام را از جيبم دربياورم كه متوجه شدم دزديده شده. در ادامه فهميدم متهم، كيف پولم را هم دزديده است.» با ثبت شكايت دو مالباخته، كارآگاهان به بازجويي از متهمان پرداختند و در جريان آن، هر سه سارق به ارتكاب ده‌ها فقره سرقت و جيب بري اعتراف كردند. يكي از آنها، ظهير 40ساله، از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت به شيوه جيب بري است كه تاكنون هشت بار دستگير شده و به زندان افتاده است. او در بازجويي‌ها به سرقت كيف حاوي مدارك و پول شاكي اعتراف كرد و گفت: «من نخستين بار در سال 72 دستگير شدم و به زندان افتادم. آخرين بار هم اواخر سال 92 بود كه از زندان آزاد شدم. روز حادثه كيف پول و گوشي شاكي را در اتوبوس سرقت كردم.»
پس از او حميدرضا (22 ساله) نيز به جرم گوشي‌قاپي اعتراف كرد و گفت: «روز حادثه در خيابان خيام جنوبي با موتوسيكلتم پرسه زدم و به محض ديدن شاكي كه داشت با موبايل صحبت مي‌كرد به سمتش رفتم و گوشي‌اش را قاپيدم.» سومين سارق نيز كه پسري 19ساله به نام سامان است در بازجويي‌ها به موبايل‌قاپي در مناطق مركزي شهر تهران به خصوص در بازار تهران، خيابان بهشت، ميدان فردوسي، سعدي، فداييان اسلام و مجاهدين اسلامي اعتراف كرد. كارآگاهان پليس، او را پس از بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته مراكز تجاري و بانك‌هاي محدوده تهران شناسايي و دستگير كرده‌اند. سرهنگ كارآگاه شمس‌الدين ميرزكي، رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از ارتكاب هر سه سارق به سرقت موبايل و جيب بري در اماكن و معابر شلوغ خبر داد و با اشاره به انتشار تصاوير بدون پوشش آنها از مالباخته‌ها خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هفتم مراجعه كنند. او گفت: «با توجه به سوابق متهمان در انجام سرقت و اعتراف صريح‌شان به ده‌ها فقره سرقت به شيوه جيب بري و موبايل قاپي، دستور انتشار تصاوير بدون پوشش‌شان براي شناسايي ساير جرايم ارتكابي و مالباخته‌ها صادر شده و شهروندان مي‌توانند در صورت شناسايي آنها براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان پانزدهم خرداد مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون