• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3537 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

آنها كه برخورد خصمانه با تيم ملي دارند، ‌براي من مثل عربستاني‌ها و قطري‌ها هستند

كي‌روش: هيچ كسي نمي‌تواند جلوي دهانم را بگيرد

گروه ورزش| كارلوس كي‌روش پس از پايان تمرين روز گذشته تيم‌ملي، در جمع خبرنگاران حاضر شد تا گزارشي درباره عملكرد تيم ملي در هفته اول آماده‌سازي جام جهاني ارايه بدهد. همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد حل نشدن تمام مشكلات پيش روي تيم ملي باز هم بهانه‌اي شد تا مرد پرتغالي در بخشي از مصاحبه از كوره در برود و صحبت‌هايي تند به زبان بياورد. البته با وجود اينكه شنيده مي‌شود البسه جديد تيم ملي مورد رضايت بازيكنان و اعضاي كادر فني قرار نگرفته، اين مربي صحبت خاصي درباره شرايط لباس‌ها انجام نداد و فقط به خبرنگاران گفت كه روز شنبه (امروز) گزارشي جامع از كيفيت و وضعيت البسه تيم ملي در اختيار مهدي تاج قرار مي‌دهد تا درباره اين مورد تصميم‌گيري انجام شود.
تشكر از بازينان تيم ملي
طبق روال گذشته اين اجازه را بدهيد تا از عملكرد فوق‌العاده بازيكنان تشكر كنم كه با تمركز و اهداف بالا در خدمت تيم ملي بودند. از آقاي خانلري رييس پژوهشگاه نفت هم تشكر مي‌كنم كه دفتر خود را در اختيار ما گذاشت. از جانب خودم و بازيكنان يك بار ديگر از مسوولان پژوهشگاه صنعت نفت تشكر مي‌كنم كه همه امكانات خود را در اختيار تيم ملي قرار دارند. ضرب‌المثل پرتغالي مي‌گويد، آن كسي كه هرچه در توان داشته است گذاشته، احتياجي ندارد كه همه‌چيزش را در اختيار بگذارد. همچنين تشكر مي‌كنيم از حمايت‌هايي كه از ما شده. بدون اين حمايت‌ها نمي‌توانستيم كاري انجام دهيم. الان هم همانطور كه مطلع هستيد با 23 يا 24بازيكن به مقدونيه سفر خواهيم كرد. ما با تيم اصلي مقدونيه بازي خواهيم كرد و منتظر پاسخ مسوولان فيفا براي اجازه دادن جهت برگزاري اين ديدار هستيم. اميدوارم بازي دومي هم در ايران برگزار كنيم. هدف‌مان اين است كه در بازي‌ها پيروز شويم. كار ما بررسي عميق و كارآمد در فرآيند انتخاب بازيكنان است. به‌همين خاطر نياز به اردو و بازي‌هاي دوستانه داريم.  
هنوز در داخل فدراسيون برخي‌ها با تيم ملي برخورد خصمانه دارند
متاسفانه مختصر توضيحاتم را نمي‌توانم به اتمام برسانم، در صورتي كه جام جهاني از همين ماه براي تيم ملي آغاز شده است. جلسات طولاني و متعددي با تاج داشتيم. خواسته من اين بود كه بروم چون نقطه نظرات خودم را داشتم. نمي‌خواهم شرايط را پنهان كنم، چون همه‌چيز واضح و شفاف بود. پس از 67 ساعت جلسه قانع شدم كه با مديريت و رهبري تاج فدراسيون فوتبال در راستاي حل مشكلات قدم خواهد گذاشت. هيچ شكي نداريم چه افرادي كه درون فدراسيون و چه افرادي كه بيرون هستند، برخورد خصمانه‌اي با تيم ملي دارند و اين فضا همچنان برقرار است.
در زمين تفريحي تمرين مي‌كنيم، چون آزادي با ما همكاري نكرد
متاسفانه افرادي كنار ما حضور دارند كه اهداف واضحي دارند كه مخل تيم ملي براي رسيدن به اهدافش است. به‌همين دليل با رعايت احترام عنوان كردم كه مي‌خواهم ايران را ترك كنم و رابطه دوطرفه را به اتمام برسانم. اگر بخواهم ريز ماجرا را بگويم بي‌شرمانه است. رفتار برخي مسوولان از جمله مدير ورزشگاه آزادي خصمانه است. اطلاعي ندارم كه مديريت ورزشگاه آزادي تحت‌نظر چه كسي كار مي‌كند، اما اين رفتارها دو سال پيش نيز وجود داشت. آن موقع گفتيم كه سهوي بوده است، اما وقتي دو، سه سال تكرار شد، نشان مي‌دهد خصمانه است. ايشان رفتار خصمانه‌اي نسبت به تيم ملي دارند و مديران مافوق او نيز چنين رفتاري دارند. ما بازي مهمي مقابل مقدونيه داريم، ولي يك جلسه هم در آزادي تمرين نكرديم. دو سال پيش چنين رفتاري كردند و ديگر نمي‌توان گفت كه اتفاقي بوده است. متاسفانه افسوس مي‌خورم و ناراحتم. از مسوولان پژوهشگاه نفت متشكرم، اما بايد بگويم در زمين غيراستاندارد تمرين كرده‌ايم. اين زمين، زمين تفريحي است و ابعاد فوتبالي ندارد.
حمله دوباره به ايفمارك
 برخي شرايط براي من قابل‌قبول نيست و ناراحت‌كننده است. اين رفتارها منافع تيم ملي را كمك نخواهد كرد. صحبتي از سوي دكتر شهاب مطرح شد كه من قصد تنبيه او را داشته‌ام. اين مطلب را تكذيب مي‌كنم و چنين اتفاقي نيفتاده است. سه نامه از دكتر سيف، شهاب و پرهام خانلري دريافت كردم كه آن را در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌دهم. تصميم اين ماموريت كه شهاب به ايفمارك برود، تصميم دكتر سيف بوده است. دليل اينكه ماموريت به شهاب از سوي دكتر سيف و خانلري داده شده است، به اين خاطر بوده كه آن را بازگو مي‌كنم. اين نقل قول دكتر سيف است: «ماموريت دكتر شهاب اين است كه از ورود دشمنان تيم ملي به داخل ساختمان جلوگيري شود كه توسط دكتر هراتيان انجام شد». طبق نوشته آقايان ماموريت دكتر شهاب اين است كه از ورود افرادي كه ضد منافع تيم ملي هستند، به ساختمان ايفمارك جلوگيري شود. طبق اين نقل قول، يكي ديگر از دلايل حضور شهاب، مقابله با حكومت تقلبي اين خانم (هراتيان) يعني قلمرويي كه براي خودش و نزديكانش به وجود آورده است، بود. من اين تصميم را براي دكتر شهاب نگرفته‌ام. اين تصميم از سوي افراد ديگري گرفته شده و من گفتم كه ماموريت دكتر شهاب به پايان رسيده است. هر كسي شك دارد، ايميل‌هاي دكتر سيف و شهاب را در اختيار آنها قرار مي‌دهم.
با تاج توافق كردم بمانم
فينال ليگ قهرمانان اروپا كه قرار است بين رئال‌مادريد و اتلتيكو مادريد برگزار شود. اما درباره هر مساله‌اي كه خارج اردوي تيم ملي است، نبايد صحبت شود. من هم هوادار هستم، اما تنها درباره يك مطلب صحبت مي‌كنم و آن هم صعود به جام جهاني است. صعود به جام جهاني با بهانه‌ها امكان‌پذير نخواهد بود. اگر امروز صبحانه و نهار نخوريد، مي‌توانيد فردا آن را صرف كرده و جايگزين امروز كنيد؟ اگر از هواپيمايي بدون هيچ بال و چتري پايين بپريد، زنده مي‌مانيد؟ من با تاج براي ماندن در تيم ملي توافق كرده‌ام. من موافق تصميمات تاج و فدراسيون فوتبال خواهم بود اما در حال حاضر چالش بزرگي پيش روي من است و آن چالش بردن تيم ملي به جام جهاني خواهد بود.
آنها براي من مثل عربستاني‌ها
و قطري‌ها هستند
هركسي رفتار خصمانه‌اي نسبت به تيم ملي داشته باشد، آن افراد براي من مانند عربستاني‌ها و قطري‌ها خواهند بود. وقتي تيم ملي را به پرتغال بردم، مسوولان دولتي كشورم، از تيم ملي ايران حمايت كردند. به اردن، عمان، اتريش، استراليا و كشورهاي ديگر سفر كرده‌ايم و همه سعي داشتند به تيم ملي كمك كنند اما مدير ورزشگاه آزادي فردي است كه رفتارش نسبت به تيم ملي خصمانه است. هر زمان كه اين اتفاق مي‌افتد، به تيم ملي ضرر مي‌رساند.
كسي نمي‌تواند جلوي دهانم را بگيرد
مي‌دانم پس از اظهاراتم، برخي‌ها مي‌گويند كه كي‌روش دوباره صحبت‌هاي گذشته را تكرار كرده اما اين‌بار همان افراد هستند كه رفتارهاي گذشته را تكرار مي‌كنند. تا زماني كه اين رفتارها را داشته باشند، هيچ‌كس نمي‌تواند جلوي دهان من را بگيرد. من هم ممكن است كه به صورت روزمره اشتباه كنم، اما رفتار خصمانه نسبت به تيم ملي درست نيست. پنج سال است در ايران حضور دارم و مي‌دانم كه ممكن است توجيه كنند كه مثلا چمن خراب است و شما نيز اظهارات آنها را منتشر كنيد اما چند سال است اين اتفاق مي‌افتد. از تاج درخواست خواهم كرد كه بازي تيم ملي ايران مقابل قطر را به تبريز منتقل كند چون مطمئن هستم آنجا رفتار بهتري نسبت به ما و تيم ملي خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون