• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3544 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

وكيل خانواده ستايش به «اعتماد» گفت

قاتل ستايش تعرض را رد كرد

اعتماد| پسري نوجوان كه متهم است ستايش، دختر شش ساله افغان را پس از تعرض به قتل رسانده است، در دومين جلسه تحقيق در دادگاه كيفري استان تهران كه غيرعلني برگزار شد، منكر ارتكاب به تعرض شد. او در حالي اين اتهام را رد كرده است كه پيش از اين در جلسات بازپرسي به آن اعتراف و جزيياتش را بيان كرده بود.
عسگر قاسمي آقباش، يكي از دو وكيل اولياي دم (خانواده ستايش) با تاكيد بر غيرعلني بودن جلسه صبح ديروز در شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي خازني، به «اعتماد» گفت: «قضات دادگاه در اين جلسه، اتهام عمل منافي عفت (تعرض) را به متهم تفهيم كردند اما او با امتناع از پذيرش اين جرم، منكر انجام آن شد. پس از او نيز وكيلش دفاعيات خود را در اين زمينه بيان كرد.» قاسمي با اشاره به ادامه قرار بازداشت موقت براي متهم و انتقال دوباره او به كانون اصلاح و تربيت از تكميل تحقيقات درباره اتهام عمل منافي عفت خبر داد و گفت: «من و آقاي عزيزمحمدي به عنوان وكلاي اولياي دم در جلسه ديروز دادگاه، مطالبي در جهت اثبات ادعاي خود (وقوع تعرض) مطرح كرديم كه قضات در آينده درباره آن تصميم‌گيري خواهند كرد.» براساس آنچه تاكنون از محتويات پرونده رسانه‌اي شده، در كيفرخواست صادره از سوي دادستاني، متهم 17 ساله به سه اتهام تعرض، قتل و جنايت بر ميت با ريختن اسيد متهم شده است.
برگزاري جلسه تحقيق از متهم در حالي است كه پيش از اين، پدر ستايش، خواسته خود را «قصاص» اعلام كرده و به «اعتماد» گفت: «مي‌خواهم بدانم چرا متهم با دختر من آن كار را انجام داد. من 25 سال است در ايران زندگي مي‌كنم. خواهرهاي متهم چند بار براي صحبت با ما آمدند اما من راه‌شان ندادم. بدتر از قصاص بايد سر متهم بيايد.»
متهم 22 فروردين امسال ستايش، دختر شش‌ساله افغان را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌شان كشاند، مورد تعرض قرار داد، با چاقو به قتل رساند و جسدش را با اسيد تخريب كرد. او پيش از اين در بازپرسي‌ها با اعتراف به تعرض، قتل و سوزاندن جسد با اسيد گفته بود: «آن روز ستايش براي بازي با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتي خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند، ستايش در خانه تنها ماند. من مشروب خورده بودم و مست بودم. سراغش رفتم و او را مورد آزار و اذيت قرار دادم. پس از آن با چاقو او را كشتم و جسدش را در يك جعبه موسيقي گذاشتم و رويش اسيد پاشيدم تا از بين برود اما اين اتفاق نيفتاد.» او پس از ناكامي در از بين بردن جسد، با بهانه خراب بودن كولر اتاق، يكي از دوستانش را به محل كشاند اما او با ديدن جسد، موضوع را براي پدرش تعريف كرد و سرانجام، يك روز پس از حادثه، پدر متهم با اطلاع از ماجرا، پسرش را به پليس ورامين تحويل داد.
هنوز زمان تحقيق و رسيدگي به ساير جرايم متهم (قتل و جنايت بر ميت) مشخص نشده است اما انتظار مي‌رود به دليل رسيدگي خارج از نوبت به پرونده، در آينده نزديك، جلسه رسيدگي به اين جرايم نيز در شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون