• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

آسيب‌هاي اجتماعي از منظر نمايندگان

تعدادي از نمايندگان پس از گزارش وزير كشور در جلسه علني امروز از شرايط آسيب‌هاي اجتماعي نظرات خود را درباره اين گزارش اعلام كردند.

  محمدحسين فرهنگي، منتخب تبريز: وضعيت زندان‌هاي كشور وضعيت نگران‌كننده‌اي است و بسياري از زندانيان بر اساس گزارشي كه من از زندان تبريز دريافت كرده‌ام براي قرار مجرميت از سوي قاضي در زندان هستند كه اين ظلم به اين افراد است كه بايد هرچه سريع‌تر در قوانين برنامه براي پيشگيري از اين سطح از جرم و دادگاه پيش‌بيني‌هاي لازم صورت گيرد.
  لاهوتي، نماينده لنگرود: بر اساس گزارش وزير 11 ميليون حاشيه‌نشيني در شهرهاي كشور وجود دارد كه گذشته از معضلات اقتصادي، بي‌توجهي به وضع قوانين تقسيمات كشوري از علل اين اتفاق است و دولت بايد بگويد كه اگر اين قانون اشكال دارد آن را در مجلس اصلاح كنيم و اگر اشكال ندارد چرا آن را اجرا نمي‌كند.
  گودرزي، نماينده بروجرد: ما در آموزش و پرورش بر اساس چه متن و كتابي به فرزندان خود آموزش مي‌دهيم كه مسووليت‌هاي اجتماعي آينده خود را بدانند ؟رفع مشكل بيكاري نيازمند نظارت و هدايت مستمر است.
  كاظم جلالي، رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس: نهادهاي متولي آسيب‌هاي اجتماعي در كشور بسيار زياد و متنوع است و اين خود مشكلاتي را ايجاد مي‌كند. وزارت كشور، وزارت رفاه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارتخانه‌هاي ورزش، علوم، ارشاد، آموزش و پرورش، دادگستري و همچنين سازمان جوانان هلال احمر، سازمان زندان‌ها، ‌شهرداري‌ها، صداوسيما و... از جمله نهادهاي متولي آسيب‌هاي اجتماعي در كشور هستند اما بايد مشخص شود كه اين آسيب‌هاي اجتماعي در كجا بايد مورد بررسي قرار گيرد.
 مشكل ما در مورد برنامه يا منابع نيست، اساسا دغدغه سياستگذاري در مسائل اجتماعي را نداريم كه بايد در اين زمينه دچار فهم مشترك شويم. در واقع سياست اجتماعي مشخصي نداريم و بعضا به كارهايي اقدام مي‌كنيم كه اشتباه است. به عنوان مثال گشت ارشاد راه مي‌اندازيم در حالي كه بين نهادهاي مختلف اختلاف ديدگاه وجود دارد. ما مي‌خواهيم هر جا كم مي‌آوريم نيروي انتظامي را دخالت دهيم اما اينكه در مسائل اجتماعي به جاي تفكر اجتماع بيشتر سياسي- امنيتي و قضايي مطرح مي‌شود بايد مورد بررسي قرار گيرد.
تقويت برنامه‌هاي مرتبط با قضازدايي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي بخشي ديگر از راهكارهاست و انتظار مي‌رود با تقويت پايگاه خدمات اجتماعي و فراگير كردن آموزش مهارت‌هاي زندگي با رويكرد ديني در جامعه بتوانيم اقدامات مهمي را انجام دهيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون