• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3557 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

هشدار بي‌سابقه سردار سليماني به بحرين

در پي لغو تابعيت شيخ برجسته شيعه از سوي حكومت بحرين،سرلشكر سليماني هشدار داد در صورت هرگونه تعدي به شيخ عيسي قاسم؛ آل خليفه با مقاومت مسلحانه بي‌سابقه‌اي مواجه خواهد شد

آل خليفه شمشيرها براي مخالفان و منتقدان را برهنه و از رو بسته است. دومينوي تشديد فشارها بر جمعيت حداكثري شيعيان در بحرين ادامه دارد. در ادامه اين دومينو روز گذشته مقامات بحرين تابعيت شاخص‌ترين روحاني شيعه بحرين را لغو كردند. وزارت كشور بحرين طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه تابعيت شيخ عيسي قاسم را به دليل آنچه خدمت به منافع خارجي و ترويج فرقه گرايي در كشور خواند، لغو خواهد كرد. وزارت كشور بحرين در بيانيه خود با اشاره به اينكه شيخ عيسي قاسم كه رهبر معنوي اكثريت شيعيان بحرين به شمار مي‌آيد از موقعيت خود در راستاي اهداف ذكر شده سوءاستفاده كرده، مدعي شد: شيخ قاسم قصد داشته تا در بحرين حكومت ديني برپا كند و به صورت مداوم با سازمان‌ها و احزابي كه دشمنان پادشاهي هستند ارتباط داشته است. يكي از ديگر اتهام‌هايي كه رژيم آل خليفه متوجه شيخ عيسي قاسم كرده است، «جمع آوري غيرقانوني پول بوده است.» شيخ عيسي قاسم پدر معنوي انقلاب بحرين و عالي‌ترين روحاني شيعه در بحرين است كه پيروان زيادي در اين كشور و ديگر كشورهاي عربي حوزه خليج فارس دارد. گفتني است اين تصميم در پي تعليق فعاليت حزب اصلي شيعيان الوفاق كه رياست آن را شيخ علي سلمان بر عهده داشت و به 9 سال زندان محكوم شده صورت گرفته است.  حسين عبدالله، مدير اجرايي حقوق بشر و دموكراسي در بحرين پس از اعلام اين خبر، چنين حركتي از سوي مقامات بحريني را كم يا حتي بي‌سابقه خوانده و افزود كه اين عمل مي‌تواند به تشديد تنش‌ها در خيابان‌ها و حتي منجر به خشونت بيش از حد در تظاهرات خياباني شود. به گزارش نيويورك تايمز پس از اعلام اين تصميم چند صد تن از هواداران شيخ عيسي قاسم با عكس‌هاي او جلوي در خانه وي جمع شدند و عليه اقدام دولت بحرين شعار دادند.

 فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران در پي سلب تابعيت رهبر شيعيان بحرين هشدار داد كه در صورت هرگونه تعدي به شيخ عيسي قاسم با مقاومت مسلحانه بي‌سابقه‌اي روبه‌رو مي‌شود كه اسقاط رژيم بحرين گوشه‌اي از تبعات آن خواهد بود. متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
مردم مسلمان و مظلوم بحرين مدت طولاني و سال‌هاي مديدي است تحت ظلم، تبعيض، بي‌عدالتي، تحقير و اقدامات خشن، ضد انساني و غير قابل قبول آل خليفه قرار گرفته‌اند. اين مردم نجيب و صبور با وجود فشارهاي سنگين و برخوردهاي نژادپرستانه آل خليفه حتي دستگيري برخي از رهبران سياسي و ديني، به زندان كشاندن زن‌ها و كودكان و شكنجه خوفناك آنها، لغو تابعيت شهروندان، تضييع حقوق شهروندي و ده‌ها جنايت ديگر، بدون دادن هر گونه بهانه‌اي به دست آل خليفه به دنبال احقاق حقوق حقه خود به صورت مسالمت‌آميز بوده و تشديد فشارها هرگز آنها را از اين مسير سلمي خارج نكرده است.  اما گستاخي آل خليفه به جايي رسيده است كه با ناديده گرفتن نجابت مردم و حركت سلمي آنها و با استفاده از سكوت معنادار سازمان ملل، امريكا و كشورهاي غربي هر روز بر دامنه جنايات خود و ايجاد خفقان و فشار بيشتر بر ملت بحرين افزوده است.  بازداشت غيرقانوني شيخ علي سلمان و ديگر رهبران سياسي و ديني بحرين در سايه سكوت مجامع بين‌المللي،  آل خليفه را به اين گستاخي كشانده تا حريم روحاني بر جسته و رهبر ديني شيعيان بحرين، حضرت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم را مورد تهديد قرار داده و تصورات نگران كننده‌اي در اذهان مردم منطقه و بحرين به وجود آورد. به نظر مي‌رسد آل خليفه از حركت مسالمت‌آميز مردم سوءاستفاده كرده و برآورد دقيقي از خشم مردم
 ندارد.
 يقينا آنها مي‌دانند تجاوز به حريم آيت‌الله شيخ عيسي قاسم خط قرمزي است كه عبور از آن شعله‌اي از آتش را در بحرين و سراسر منطقه پديد خواهد آورد و براي مردم راهي جز مقاومت مسلحانه باقي نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل خليفه پرداخت خواهد كرد و نتيجه آن جز نابودي اين رژيم سفاك نخواهد بود.
حاميان آل خليفه بدانند اهانت به آيت‌الله شيخ عيسي قاسم و استمرار فشارهاي بيش از حد به مردم بحرين سرآغاز انتفاضه خونيني است كه عواقب آن به عهده كساني خواهد بود كه به گستاخي حكام بحرين مشروعيت مي دهند.
 (وانتصروا من بعد ما ظلموا و سيعلم الذين ظلموا ‌اي منقلب ينقلبون) شعرا 222
قاسم سليماني

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون