• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3585 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

وزير دفاع:

رهبري نيازي به انعكاس مطالب با واسطه ندارند

 

 وزير دفاع با تاكيد بر اينكه توان دفاعي خود را متناسب با تهديدها افزايش مي‌‌دهيم، گفت: ما توان و دانش ساخت موشك‌هاي با برد بيشتر را داريم كه در زمان مقتضي اين‌ كار را مي‌كنيم.
به گزارش فارس، جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار حسين دهقان به شرح زير است:
 توان موشكي ايران اسلامي قابل مقايسه با سال‌هاي قبل نيست، ايران اسلامي به عنوان اميد همه آزاديخواهان و مظلومان جهاني نياز به تجهيز و افزايش سيستم دفاعي و موشكي خود دارد لذا افزايش توان موشكي ايران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
 در بحث برجام ما از همان ابتدا به امريكا اعتماد نداشتيم، ايران اسلامي هيچ‌گاه دست از افزايش توان داخلي خود نمي‌كشد زيرا بر اين باور است تا زماني كه ظلم وجود دارد بايد خود را قوي و قوي‌تر كرد.
 دولت در دو سال گذشته تلاش‌هاي زيادي را براي رفاه مردم ايران انجام داد، ولي آن‌گونه كه شايسته خدمت كردن به اين مردم است ما از پس آن برنيامديم، اين در حالي است كه دولت به دنبال اقدام اساسي براي حل مشكلات ريشه‌اي و بنيادي جوانان است.
 در هفته دولت اقدامات دولت عنوان مي‌شود چراكه ملت رشيد و عزيز ايران شايسته خدمت بيشتر هستند ولي امريكا با شرايطي كه در برجام و منطقه به وجود آورد، مشكلات اقتصادي ما را دوچندان كرد.
 توسعه توان دفاعي خود را متناسب با تهديدها بالا مي‌بريم، ما توان و دانش ساخت موشك‌هايي با برد بيشتر را نيز داريم كه در زمان مقتضي اين‌ كار را انجام ‌مي‌دهيم.
 امروز دولتمردان ما موظف هستند در راستاي افزايش ابعاد قدرت ملي و جهادگونه تلاش كنند و با تبعيت از رهبري و توجه به تمام هشدارها و خطوط قرمز نظام مسير عزت را طي كنند.
 اگر توانستيم با خطوط قرمز و حدودي كه مقام معظم رهبري تعيين كرده و اولويت‌هاي كه تبيين كرده‌اند، خود را همراه كنيم؛ شاخص مشخص مي‎شود اما به هر ميزان كه نتوانيم خود را با اين دو مولفه تطبيق دهيم در آن صورت با نظام و رهبري زاويه پيدا مي‌كنيم.
 حق نداريم جلوتر از رهبري حركت كرده و بلندتر از رهبري فرياد بزنيم، رهبري تمام فرمايشات خود را مستقيم مطرح مي‌كنند و همه مباحث مطروحه از سوي ايشان نيز شفاف و گوياست.
 رهبر معظم انقلاب، آنچه كه لازم باشد فرياد مي‌زنند، آنچه نياز باشد را تذكر مي‎دهند و آنچه بايد انذار كنند، اقدام مي‌كنند و محدوديتي ندارند.
 در جريان مذاكرات بنده مسوول مذاكرات در بخش PMD  بودم اما فردي به بنده گفت كه «نظر رهبري در اين خصوص فلان مبحث است»! مقام معظم رهبري نيازي به انعكاس مطالب با واسطه ندارند و به نظر من اين رفتارها درست نيست.
 رهبري، دولت و تيم مذاكره‌كننده از همان روز اول مذاكره اعلام كردند كه فقط در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي مذاكره خواهد شد و لاغير.
 دشمن هنوز هم التماس مي‎كند كه مباحثي چون بحث سوريه، همكاري در صلح خاورميانه و... نيز به مذاكره گذاشته شود اما اين اتفاق نه رخ داده و نخواهد افتاد.
 هر اقدامي را انجام مي‌دهيم كه جلوي كشتار را در منطقه بگيريم و اين وظيفه ماست، ولي به دنبال همكاري و همراهي با امريكا نيستيم.
 در برجام هر چه پذيرفته شده با نظر نظام بوده است، كسي جرات اينكه كار مخفيانه و زيرزيركي بكند را ندارد و اين اتفاق هم رخ نداده است.
 ارتباط ما با امريكا رابطه گرگ و ميش است. مگر مي‌شود با شيطان ساخت؟!
 موضع رهبري بايد تهاجم مستمر به امريكا و ايادي آن باشد تا دولتمردان كار كنند، يك دست بالا را همواره نياز داريم، آنچه رهبري مي‌گويند مصلحت غايي اين ملت و نظام است.
  در صورت نقض تعهد طرف مقابل هر زماني كه تصميم بگيريم مي‌توانيم به روز اول برگرديم، براي اين كار دو ماه فرصت لازم است.
  اجازه انهدام زيرساخت هسته‌اي به كسي داده نشد و اجازه محدوديت براي فرآيند تحقيق و توسعه را نيز نداديم، امروز مازاد آب سنگين خود را به كشورهاي ديگر مي‌فروشيم كه اين يك موفقيت است.
  اگر برجام نبود هر شش ماه يك بار از فروش 20 درصد از نفت ما جلوگيري مي‎شد، امروز كساني كه ما را تحريم كردند نفت ما را مي‎خرند، البته در جابه‌جايي پول مشكل داريم كه اين موضوع ربطي به برجام ندارد و مربوط به تحريم ايران در زمان اشغال لانه جاسوسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون