• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3585 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

يك كشيش فرانسوي در گروگانگيري كشته شد

واتيكان در شوك

گروه جهان| كابوس‌هاي امنيتي دست از سر فرانسه برنمي‌دارند. روز سه شنبه (ديروز) فرانسه شاهد صحنه وحشت آفرين ديگري بود؛ جايي كه دو فرد مسلح به كليسايي در شهر سنت اتين واقع در شمال اين كشور يورش بردند و عده‌اي را به گروگان گرفتند. گروگانگيرها در اين حمله كشيش كليسا را كشتند اما پليس با حمله به كليسا دو گروگانگير را از پاي درآورد و گروگان‌ها آزاد شدند هرچند حال دو گروگان وخيم گزارش شده و به بيمارستان منتقل شدند. هيچ جزييات دقيق از انگيزه‌هاي دو مهاجمي كه به كليسا حمله كردند وجود ندارد اما واحد ضد تروريستي فرانسه كار را براي تحقيقات بيشتر آغاز كرده است. يك منبع پليس به رسانه‌هاي اعلام كرده كه كشيش از راه گلو كشته شده است. گروه تروريستي داعش مسووليت اين عمليات را برعهده گرفته است.گفتني است كشيش كشته شده توسط تروريست‌ها 84 سال سن داشته است.
پير هنري برندت، سخنگوي وزارت كشور فرانسه نيز اعلام كرد كه دو مهاجمي كه وارد كليسا شدند توسط نيروهاي ويژه پليس فرانسه به نام bri كشته شده‌اند. گفته مي‌شود حمله به كليسا با يك چاقو صورت گرفته است كه اين دو نفر توانسته‌اند با ورود به كليسا به وسيله چاقو پنج نفر را به گروگان بگيرند. آنگونه كه سخنگوي وزارت كشور نيز تاييد كرده دونفر از گروگان‌ها در شرايط بدي قرار دارند.
واتيكان پس از اين واقعه بلافاصله به آن واكنش نشان داد و اين اقدام را يك كشتار وحشيانه خواند. مانوئل والس‌، نخست‌وزير فرانسه با وحشيانه خواندن اين حمله گفت كه اين يك ضربه تمام عيار به تمام كاتوليك‌ها و طيف وسيعي از فرانسوي‌هاست. او در توييتر خود عنوان كرد كه ما در كنار هم خواهيم ايستاد.
گفتني است اين اتفاق در حالي رخ داد كه 12 روز پيش يك جوان 31 ساله تونسي با كاميون به جمعيتي كه براي برگزاري جشن باستيل به خيابان‌ها آمده بودند حمله كرد و جان 84 نفر را گرفت. داعش پس از اين حادثه مدعي شد كه اين حمله توسط نيروي اين گروه تروريستي هدايت و انجام شده است. ژان پير رافاران، نخست‌وزير سابق فرانسه كه اكنون رياست كميته امور خارجي مجلس سنا را بر عهده دارد در توييتر خود نوشت: اين موضوع بسيار ترسناك است. همه‌چيز براي ايجاد يك جنگ مذاهب آماده است. همچنين فرانسوا اولاند، رييس‌جمهوري فرانسه براي بررسي وضعيت عازم سنت اتين شد تا شرايط را از نزديك پيگيري كند. اولاد پس از رسيدن به محل كليسا با تيم ويژه پليس ديدار و از نقش آنها در پايان گروگان‌گيري تقدير كرد. فرانسوا اولاند در نخستين سخنان خود پس از رسيدن به شهر نورماندي مدعي شد اقدام حمله به كليسا كار تروريست‌هاي داعش بوده است.  فرانسوا اولاند كه در سال آخر رياست‌جمهوري خود به سر مي‌برد، به‌شدت به دليل حجم زياد عمليات‌هاي تروريستي در كشور تحت فشار است و جايگاه اورا براي پيروزي دوباره در انتخابات به خطر انداخته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون