• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3585 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

13 كشته در انفجار موگاديشو

گروه جهان|روز گذشته دو بمبگذاري در نزديكي ساختمان سازمان ملل متحد و اتحاديه آفريقا در مجاورت فرودگاه موگاديشو پايتخت سومالي دست كم 13 نفر كشته برجاي گذاشت. به گفته پليس سومالي اين عمليات تروريستي توسط گروه تروريستي شباب صورت گرفته است. شباب وابسته به القاعده از جمله گروه‌هاي تروريستي در منطقه آفريقا به حساب مي‌آيد كه رشته حملاتي خونين در سومالي كنيا انجام داده و امنيت منطقه را به‌شدت تحت تاثير قرار داده است. آنگونه كه يك مقام پليس سومالي عنوان كرده دست‌كم 13 نفر در دو انفجار كشته شده‌اند. همچنين يك بمب در ايست بازرسي نزديكي ساختمان سازمان ملل نيز جاسازي شده بود كه به گفته پليس، نيروهاي امنيتي موفق به رهگيري مهاجمان و خنثي‌سازي اين حمله شدند.
همچنين شباب در بيانيه‌اي اعلام كرد كه حمله انتحاري روز گذشته توسط شبه نظاميان اين گروه انجام شد. در اين بيانيه آمده است دو انفجار توسط دو بمبگذار انتحاري مجاهد و شجاع در دو محلي متفاوت كه به اصطلاح نيروهاي حافظ صلح در آن مستقر هستند اين عمليات انجام شده است.
يك روزنامه‌نگار خبرگزاري فرانسه در صحنه گزارش داده كه پس از انفجار صداي تيراندازي شنيده كه به نظر مي‌رسد ميان تروريست‌ها و نيروهاي امنيتي يك درگيري صورت گرفته است.
فرودگاه موگاديشو از جمله مستحكم‌ترين مناطق پايتخت به حساب مي‌آيد كه نيروهاي حافظ صلح براي حمايت از دولت مركزي در اين منطقه قرار گرفته‌اند. گفتني است نيروهاي حافظ صلح از سال 2007 براي دفاع از دولت مركزي در برابر حمله‌هاي الشباب در سومالي مستقر شده‌اند.
آنگونه كه سخنگوي نيروهاي حافظ به خبرگزاري فرانسه اعلام كرده اين انفجاردر ساعت 9 صبح به وقت محلي و دويست متر دورتر از اين نيروها رخ داده است. وي افزود كه اين حمله نيز به مانند ساير حمله‌ها در نظر گرفته شد و پس از انفجار وضعيت به حالت آرامش بازگشت و پرسنل ما كار را روي اين حمله آغاز كرده‌اند. شباب از پنج سال پيش برنامه‌هاي منظمي را عليه دولت آغاز كرده و عمليات و حملات متعددي را در طول اين مدت عليه اهداف نظامي و غير نظامي انجام داده است.
اما شباب از ماه‌هاي گذشته حملاتي را به پايگاه‌هاي ماموران حافظ صلح اتحاديه آفريقا آغاز كرده و مراكزي مانند هتل را نيز مورد هدف قرار مي‌دهد. شباب بسيار علاقه‌مند است تا به هر نحو ممكن در كار دولت اختلال ايجاد و وضعيت سومالي را بحراني كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون