• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3594 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد

رييس كل بانك مركزي:

جايگاه شوراي فقهي در بانك مركزي در لايحه پيشنهادي به دولت تحكيم مي‌شود

رييس كل بانك مركزي گفت: در لايحه پيشنهادي بانك مركزي كه به تازگي با هماهنگي اين بانك و وزارت امور اقتصادي و دارايي تدوين و تقديم دولت شده، جايگاه شوراي فقهي بانك مركزي ديده شده است. ولي‌الله سيف درباره نظر رهبر معظم انقلاب مبني بر تشكيل شوراي فقهي در بانك مركزي به ايرنا گفت: در اين لايحه جايگاه شوراي فقهي در بانك مركزي كه سال‌ها پيش از اين نيز تشكيل و فعاليت داشته، تحكيم شده است. وي افزود: اين اقدام همسو با اجراي فرامين رهبر فرزانه انقلاب و توجه بيش از پيش رعايت شرع مقدس و انطباق كامل مصوبات شوراي پول و اعتبار و دستورالعمل‌هاي بانك مركزي با موازين بانكداري اسلامي صورت گرفته است.
رييس شوراي پول و اعتبار خاطرنشان كرد: توجه به مباني شرع مقدس در ضوابط و مقررات ابلاغي به شبكه بانكي همواره مورد تاكيد مقام معظم رهبري بوده و در غالب جلسات كه در حضور ايشان تشكيل مي‌شود، اين موضوع مورد اشاره قرار مي‌گيرد.
سيف تاكيد كرد: در لايحه پيشنهادي به دولت تلاش شده ضمن توجه به اصول لازم‌الرعايه شرع مقدس اسلام، مفاد آن از انسجام لازم برخوردار بوده و استانداردهاي روز بانكداري و نظارت بانكي در جهان را نيز شامل شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين لايحه پس از بررسي و تصويب در دولت، براي تصويب نهايي تقديم مجلس شوراي اسلامي شود.
رييس كل بانك مركزي تصريح كرد: البته نكته‌اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد؛ حساسيت دو لايحه قانوني بانك مركزي و لايحه قانوني بانكداري در جمهوري اسلامي ايران است كه مي‌تواند نقش بسيار مهمي در انضباط بخشي و ساماندهي نظام بانكي از يكسو و تقويت نهاد ناظر بر عمليات بانكداري اسلامي براي رفع شبهات احتمالي و اطمينان‌بخشي در مورد صحت آن از سوي ديگر ايفا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون