• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3598 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ مرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با اهالي بازار سرپل‌ذهاب از سرقت مسلحانه از طلافروشي

فرار سارقان با دو كيسه طلا و كشتن مامور

اعتماد| ساعت 4 بعدازظهر روز پنجشنبه يك طلافروشي در شهرستان سرپل ذهاب كرمانشاه مورد سرقت مسلحانه سه سارق قرار گرفت و محمدي، مامور نيروي انتظامي در آن به شهادت رسيد. در فيلمي كه از اين حادثه در گروه‌هاي تلگرامي منتشر شده اين مامور را نشان مي‌دهد كه لباس شخصي به تن دارد و سرش در حال خونريزي است و مردم دور او جمع شده‌اند. يكي از اهالي شهرستان سرپل ذهاب كه در محل حادثه حضور داشته در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: «شهر ما كوچك است و همه اهالي همديگر را مي‌شناسند. شهيد محمدي در زمان حادثه در حال خدمت نبود. همان‌طور كه همه مي‌دانستند و پليس هم گفته او يازده روز پيش به كرمانشاه منقل شده بود و روز پنجشنبه براي خداحافظي از دوستان و كسبه به سرپل‌ذهاب آمده بود تا با دوستان قديمي‌اش خداحافظي كند.»
طلافروشي كه مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفته در بازار اصلي شهر سرپل‌ذهاب است. سهرابي يكي از مغازه‌داراني است كه شاهد گروگانگيري و سرقت مسلحانه بوده است. او به «اعتماد» مي‌گويد: «آقاي گودرزي يكي از قديمي‌ترين كسبه شهر است و سال‌هاست كه رياست صنف طلافروشان شهرستان سرپل ذهاب را بر عهده دارد. سه مرد نقابدار در حالي كه يك اسلحه كلاشينكف در دست داشتند از موتور پياده شدند و به سمت طلافروشي هجوم بردند. آنها ساعت 4 را براي سرقت انتخاب كرده بودند چون بازار خلوت‌تر است. سارقان لباس‌هاي محلي به تن داشتند و معلوم بود كه چندين دست لباس روي هم پوشيده بودند تا شناسايي نشوند. آنها موتوسيكلت‌شان را سر يك كوچه باريك مشرف به بازار پارك كرده بودند تا احتمال تعقيب و گريزشان با پليس كمتر باشد. تمام مدتي كه سارقان وارد مغازه شدند و طلاها را سرقت كردند و مامور نيروي انتظامي را كشتند به 5 دقيقه هم نرسيد. آنها سه نفري وارد مغازه شدند در حالي كه صاحب مغازه و آقاي محمدي پشت ويترين بودند. گودرزي (صاحب مغازه) از سارقان مي‌خواهد تا طلاها را جمع كنند و بروند اما مامور نيروي انتظامي (شهيد محمدي) از آنها مي‌خواهد كه اسلحه‌هاي‌شان را زمين بيندازند. يكي از سارقان تيري شليك مي‌كند كه به ران پاي صاحب مغازه مي‌خورد و از پا مي‌افتد. در همان لحظه شهيد محمدي از مغازه بيرون  و به مغازه روبه‌روي طلافروشي مي‌رود تا با پليس تماس بگيرد. همين كه او از مغازه خارج مي‌شود سارق اسلحه به دست پشت سر هم شروع به شليك مي‌كند. يكي از تيرها به خودروي پرايدي كه روبه‌روي مغازه پارك شده بود، اصابت كرده و از سمت ديگر بيرون مي‌رود. تير ديگر به شيشه مغازه كناري طلافروشي مي‌خورد و بقيه به هوا شليك مي‌شود.
در مجموع 7 تير از گلوله كلاشينكف شليك شده است. در تمام مدت مردم از ترس هيچ حركتي انجام نمي‌دادند و فقط آرام و آهسته گوشي‌هاي‌شان را بيرون آورده بودند و از حادثه فيلم مي‌گرفتند.» در فيلم منتشر شده از حادثه، سارقان در حالي كه يك گوني سفيد و دو ساك پر از طلا در دست داشتند از محل حادثه فرار كردند. يكي ديگر از اهالي سرپل‌ذهاب مي‌گويد: «مغازه گودرزي 10 سال پيش هم مورد حمله سارقان قرار گرفته بود. در سري قبل سارقان از طريق حفر تونل به مغازه وارد شده بودند و سرقت را انجام داده بودند.»
سرهنگ محمدرضا آمويي، معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان كرمانشاه نيز به ايرنا گفت: پس از اقدام كنترلي و عملياتي كار شناسايي سارقان مسلح در دستور كار نيروي انتظامي قرار گرفته است.
فرهاد تجري، نماينده شهرستان سرپل‌ذهاب در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌هاي محلي كرمانشاه ديلي گفت: باتوجه به اتفاقاتي كه در‌ اين حادثه رخ داده متاسفانه هيچ‌كدام از نيروهاي انتظامي به‌موقع در صحنه حاضر نشده و جنايتكاران با خيال راحت و آرامش خاص جواهرات را به سرقت برده و بدون هيچ‌گونه مشكلي با فرصت مناسب از محل متواري شده‌اند. متاسفانه در اين حادثه يكي از ماموران نيروي انتظامي كه محل خدمت ايشان هم در اين شهرستان نبوده با مشاهده اين جنايت و بدون اينكه مسلح باشند مقاومت كرده و به صورت كاملا مظلومانه به شهادت مي‌رسند. امروز نه خانواده شهيد محمدي بلكه تمامي شهرستان، عزاداران حادثه هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون